تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت فرهنگ سازی برای مقابله با تکدی‌گری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مریم بیدخام، مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین در بازدید از مرکز توسعه خدمات شهری "مرکز ساماندهی متکدیان" به همراه حق گویان  مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با بیان این مطلب گفت:  شهر باید برای متکدیانی که با سوء استفاده از عواطف انسانی مردم سودجویی کرده و پول کلانی به دست می‌آورند ناامن شود.
بیدخام یادآورشد : از آنجا که تکدی گری جرم محسوب می شود، متکدیان حرفه‌ای باید مورد برخورد قضایی قرار بگیرند. اگر مردم به متکدیان حرفه‌ای کمک نکنند  هیچ فردی وقت خود را با تکدی‌گری تلف نمی‌کند چرا که وقتی متکدی با ظاهر فریبی اقدام به تکدی گری می کند و به کار خود ادامه می‌دهد که از مردم به‌صورت مستمر پول دریافت کرده باشد.
او بر ضرورت تشکیل کمیته غربالگری متکدیان در شهر قزوین تاکید کرد و گفت: وقتی تیم سیار شهرداری اقدام به جمع آوری متکدیان می کند ،این اقدام باید بعد از جمع آوری متکدیان از سطح شهر با همکاری دستگاههای متولی بر اساس دستورالعمل ساماندهی متکدیان  عملیاتی شود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: پس از جمع آوری متکدیان، افراد نیازمند که بعضا تعداد آنها محدود است شناسایی شده و جهت حمایت به کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر دستگاههای حمایتی معرفی شوند.
این مقام مسئول با بیان اینکه بسیاری از متکدیان از استانهای دیگر به قزوین می آیند تصریح کرد: متکدیان مهاجر و بیگانه ای که از استان های دیگر به قزوین آمده باید شناسایی و  به استان های خود بازگردانده شوند.
به گفته بیدخام در هفته گذشته چند خانواده که از استان گلستان به قزوین آمده و به تکدی‌گری مشغول بودند شناسایی و به شهرشان بازگردانده شدند.
 او گفت: اگر بتوانیم با فرهنگ سازی عمومی عدم کمک به متکدیان خیابانی را به عنوان یک  ضرورت اجتماعی نهادینه کنیم کمک شایانی به کنترل و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در استان ‌کرده ایم.
بیدخام با اشاره به امکانات و فضاهای پیش بینی شده  برای جمع‌آوری متکدیان در سطح شهر اعم از شلتر، مرکز میان راهی و گرمخانه هم برای زنان و هم برای مردان بی سرپناه از مردم خواست از کمک به متکدیان خودداری کردن و با دیدن این افراد در کوچه و خیابان با این مراکز تماس گرفته تا در اسرع وقت این افراد جمع آوری و ساماندهی شوند.
او تصریح کرد: در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت شهروندان هستیم. اگر مردم قبول کنند که تکدی‌گری عملی زشت است و در دین اسلام هم نکوهیده شده و به متکدیان کمک نکنند، قطعاً حل این معضل بسیار سریع‌تر و آسان‌تر انجام می شود.
به گفته بیدخام تکدی‌گری درآمد قابل توجهی برای متکدیان دارد، لذا تنها با مشارکت شهروندان مقابله با این آسیب اجتماعی به نتیجه خواهد رسید، به طوریکه هر جا مردم در بحث آسیب‌های اجتماعی حضور پیدا کرده‌اند، نتایج خوبی به دنبال داشته است
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: بسیاری از افرادی که اقدام به تکدی گری می‌کنند از نظر مالی چندان در مضیقه نیستند بلکه در مقابل بسیاری از آن‌ها نیز از تمکن مالی بالایی برخوردار بوده و تنها به دلیل اینکه کسب درآمد از این طریق به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ و سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد و برای افزایش دارایی خود این شغل را انتخاب کرده‌اند.
این مقام مسئول افزود: تکدی‌گری خود می‌تواند عاملی برای افزایش آسیب‌های اجتماعی باشد.
به گفته مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین برای تجهیز و آماده سازی نرم افزار نظام آماری متمرکز ثبت و دستیابی به هنگام به سوابق متکدیان و فراهم شدن شرایط استقرار سامانه در استان تجهیزات مورد نیاز از سازمان اجتماعی کشور شامل اسکنر چشمی، اسکنر ثبت اثر انگشت،  وب کم  و نوت بوک تامین شده است و به زودی این نرم افزار راه اندازی می شود.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت فرهنگ سازی برای مقابله با تکدی‌گری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..