تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گلکسی M01 کور سامسونگ با اندروید ۱۰ Go رونمایی شد

در دو ماه گذشته، سامسونگ سه گوشی جدید در بازار هند معرفی کرده که قیمتشان کمتر از ۱۰،۰۰۰ روپیه است و جدیدترین آن‌ها گلکسی ام ۰۱ کور (Samsung Galaxy M01 Core) نام دارد. گلکسی M01 کور سامسونگ در دسته‌ی گوشی‌های اقتصادی جای می‌گیرد و به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۰ گو (Go) به بازار عرضه می‌شود. گلکسی M01 کور ارزان‌قیمت‌ترین گوشی سامسونگ در بازار هند به‌شمار می‌آید و طبق اطلاعات رسمی، با قیمت پایه‌ی ۵،۵۰۰ روپیه (تقریبا ۷۳٫۵ دلار) روانه‌ی بازار می‌شود. گلکسی M01 کور تفاوت‌‌های محسوسی با گوشی‌های گلکسی M01 و گلکسی M01s دارد. 

گوشی جدید سامسونگ از دو مدل دیگر خانواده‌ی M01 کوچک‌تر است و با صفحه‌نمایش ۵٫۳ اینچی دردسترس قرار می‌گیرد. دو گوشی گلکسی M01 و گلکسی M01s به‌ترتیب صفحه‌نمایش ۵٫۷ و ۶٫۲ اینچی دارند. صفحه‌نمایش گوشی جدید سامسونگ محتوای بصری را با وضوح +720p و تراکم ۲۲۷ پیکسل در هر اینچ نشان می‌دهد که برای دستگاهی با این قیمت مقبول است. ناگفته نماند مدل‌های پیشین گوشی‌های سامسونگ با پسوند کور عموما صفحه‌نمایشی با وضوح کمتر از HD داشتند. با درنظرگرفتن همین موضوع،‌ حضور صفحه‌نمایش +720p در ارزان‌ترین گوشی سامسونگ برای بازار هند، اتفاقی خوشایند است. 

نیم رخ و جلو و پشت و سه رخ  گلکسی ام 01 کور سامسونگ / Galaxy M01 Core مشکی

تفاوت بزرگ دیگر بین سه گوشی خانواده‌ی گلکسی M01 به تراشه‌ی دستگاه‌ها مربوط می‌شود. در گلکسی M01 کور، از تراشه‌ی مدیاتک MT6739 استفاده شده که چهار هسته‌ی Cortex-A53 به‌همراه پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T760 MP2 را شامل می‌شود. این تراشه درمقایسه‌با تراشه‌ی به‌کاررفته در گلکسی M01s قدرت پردازشی زیادی ارائه نمی‌دهد؛ بااین‌حال باید مجددا قیمت عرضه‌ی گوشی را به‌خاطر بیاوریم. در جدیدترین گوشی اقتصادی سامسونگ از یک گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده شده است.

گوگل برای بهینه‌سازی تجربه‌ی کاربری گوشی‌های اقتصادی نسخه‌ی Go سیستم‌عامل اندروید را مدت‌ها پیش معرفی کرد. این نسخه به‌طور ویژه برای دستگاه‌هایی است با سخت‌افزار ضعیف بهینه شده‌‌اند، باوجوداین، بررسی‌ها نشان می‌دهد اندروید Go روی دستگاهی با دو گیگابایت حافظه‌ی رم بهتر از دستگاهی با یک گیگابایت حافظه‌ی رم کار می‌کند. بنابراین، حضور یک گیگابایت رم در گلکسی M01 کور خبر خوشحال‌کننده‌ای نیست. به‌همین‌دلیل، سامسونگ اعلام کرده کانفیگ دیگری از این گوشی را هم می‌فروشد که از دو گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی برخوردار است. هر دو کانفیگ به سه درگاه مجهز هستند که دو درگاه از آن‌ها برای نانوسیم و درگاه باقی‌مانده برای کارت حافظه‌ی میکرو SD کاربرد دارند.

همان‌طورکه اشاره کردیم، گلکسی M01 کور ابعادی کوچک‌تر دارد و همین موضوع باعث شده است سامسونگ مجبور شود باتری کوچک‌تری داخل آن قرار دهد. در این دستگاه، اقتصادی از باتری ۳،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده شده است که برای دستگاهی با صفحه‌نمایش ۵٫۳ اینچ مناسب‌ به‌نظر می‌رسد. گفتنی است دو گوشی گلکسی M01 و گلکسی M01s به باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهزند. سامسونگ در گوشی خود از حالتی با نام Maximum Power Saving استفاده کرده که می‌تواند هنگام کم‌بودن درصد شارژ باتری به‌کمک شما بیاید.

 گلکسی ام 01 کور سامسونگ / Galaxy M01 Core از تمام زاویه ها

در گوشی اقتصادی جدید سامسونگ از بریدگی قطره‌ای‌شکل خبری نیست و طراحی آن کلاسیک و شامل حاشیه در بخش بالا و پایین صفحه‌نمایش است. حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش میزبان دوربینی سلفی با حسگر پنج مگاپیکسلی است؛ درحالی‌که دوربین موجود در پنل پشتی گلکسی M01 کور هشت مگاپیکسلی است و می‌تواند ویدئوهای 1080p ثبت کند. قابلیت نرم‌افزاری Intelligent Photos عکس‌های مشابه‌ با یکدیگر را شناسایی و بهترین تصویر را پیشنهاد می‌کند. 

گوشی جدید سامسونگ از شبکه‌ی LTE پشتیبانی می‌کند و نباید انتظار حضور شبکه‌ی 5G را در دستگاهی با این قیمت داشته باشید. همچنین، از باند ۲٫۴ گیگاهرتزی وای‌فای b/g/n و بلوتوث ۵ و GPS پشتیبانی می‌کند. در این گوشی، از GLONASS نیز استفاده می‌شود و در آن از NFC خبری نیست. دیگر ویژگی‌های گوشی اقتصادی جدید کره‌ای‌ها وجود درگاه میکرو USB و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون است. 

سامسونگ قصد دارد گلکسی M01 کور را ۲۹ ژوئیه‌ی ۲۰۲۰ (۸ مرداد ۱۳۹۹) عرضه کند. کانفیگ پایه‌ی گوشی مجهز به یک گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵،۵۰۰ روپیه و کانفیگ قوی‌تر مجهز به دو گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیر‌ه‌سازی ۶،۵۰۰ روپیه (تقریبا ۸۷ دلار) قیمت دارد. گلکسی M01 کور در رنگ‌های مشکی و آبی و قرمز دردسترس قرار خواهد گرفت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گلکسی M01 کور سامسونگ با اندروید ۱۰ Go رونمایی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..