تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بحرانی جدید برای محصولات هفت نانومتری اینتل؛ شکایت حقوقی و اتهام کلاهبرداری

اینتل در عرضه‌ی محصولات هفت نانومتری با چالش‌های متعددی روبه‌رو شد و تاکنون چند بار زمان رونمایی و عرضه‌‌ی آن‌ها را تغییر داده است. ظاهرا نه‌تنها مشکلات مبتنی بر فناوری، بلکه چالش‌هایی از جنس حقوقی هم در این روند تأثیرگذار خواهند بود. شرکت حقوقی Hegens Berman چند روز پیش بیانیه‌ای مطبوعاتی منتشر کرد و در آن، از سرمایه‌گذاران اخیر اینتل که از کاهش ارزش سهام زیان دیده بودند، برای پیوستن به یک شکوائیه‌ی گسترده با موضوع کلاهبرداری از سرمایه‌گذارها شرکت کنند. شرکت همچنین به‌صورت عمومی درخواست کرد که هر کسی با توانایی کمک به بازرسی‌ها پیرامون کلاهبرداری‌های مرتبط با اوراق بهادار، با آن‌ها همکاری کند.

شرکت حقوی ادعا می‌کند اینتل در اعلام تأخیر پردازنده‌های هفت نانومتری صادق نبوده است

انتشار خبر تأخیر در معرفی و عرضه‌ی محصولات هفت نانومتری اینتل در هفته‌ی گذشته، شوکی بزرگ را به صنعت نیمه‌هادی وارد کرد. به‌هرحال تیم آبی ظاهرا چالش‌های زیادی در عرضه‌ی یک نود پردازشی جدید دارد. همین خبر باعث شد تا ارزش سهام اینتل با کاهش ۱۶ درصدی روبه‌رو شود و ۴۳ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست بدهد. برخی تحلیل‌گران، جلسه‌ی اخیر اینتل با سرمایه‌گذارها را بدترین جلسه در ۴۲ سال اخیر دانسته‌اند که ارزش سهام‌ شرکت را بسیار پایین آورد. طبیعتا سرمایه‌گذارها از اخبار اخیر خشنود نیستند. شرکت حقوقی هگنز برمن نیز از تمامی سهام‌دارانی که تا پیش از ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۰ سهام اینتل را دراختیار داشتند، درخواست می‌کند تا زیان‌های مالی خود را ثبت کنند. این گزارش‌ها احتمالا در یک دادخواهی سنخی (Class Action) استفاده خواهند شد.

هگنز برمن کار خود را از سال ۱۹۹۳ شروع کرد و به‌عنوان یکی از برترین شرکت‌های حقوقی فعال با زمینه‌ی کاری دادخواهی‌های سنخی شناخته می‌شود. آن‌ها تصمیم دارند هرگونه ادعای نادرست یا مخفی کردن فرایند پیشرفت در تولید پردازنده‌های هفت نانومتری در اینتل را مورد موشکافی عمیق قرار دهند. شرکت با اشاره به اطمینانی که قبلا اینتل پیرامون عرضه‌ی محصولات هفت نانومتری در سال ۲۰۲۱ داده بود، اظهارنظر اخیر را مشکوک می‌داند. در بخشی از بیانیه‌ی شرکت حقوقی گفته می‌شود: «ما روی خسارت‌های مالی سرمایه‌گذاران متمرکز هستیم و احتمال ادعای غلط اینتل پیرامون زمان‌بندی فناوری هفت نانومتری و مشکلات تولیدی دیگر را بررسی می‌کنیم».

نقشه راه اینتل

در زمان‌هایی که ارزش سهام یک شرکت با سقوط شدید روبه‌رو می‌شود، سرمایه‌گذاران اغلب به‌دنبال راهی هستند تا حداقل برخی از خسارت خود را جبران کنند. در چنین مواقعی ورود وکلای سنخی به صحنه دور از انتظار نیست. ازطرفی هگنز برمن به‌دنبال ارتباط با افشاگرانی نزدیک به اینتل نیز هست. آن‌ها در بیانیه‌ی جدید درخواست می‌کنند: «افرادی که اطلاعات غیر عمومی از اینتل دارند، باید گزینه‌ی کمک به بررسی‌های موشکافانه را مدنظر داشته باشند یا از برنامه‌ی SEC Whistleblower برای افشای اطلاعات استفاده کنند. طبق برنامه‌ی جدید، افشاگرهایی که اطلاعات عمومی ارائه می‌کنند، پاداش‌هایی تا ۳۰ درصد از مقدار خسارت بازیابی‌شده توسط SEC را دریافت می‌کنند (SEC، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده است).

مقاله‌های مرتبط:

دادخواهی سنخی احتمالی، یک مشکل دیگر به مجموعه‌ی چالش‌های تیم حقوقی اینتل اضافه می‌کند. تیم آبی در جدیدترین اطلاع‌رسانی خود، شکایت‌های حقوقی متعددی را نشان داد که قطعا روی عملکرد شرکت تأثیر می‌گذارند. آن‌ها همچنین می‌گویند هنوز امکان پیش‌بینی خسارت‌های مالی یا گستره‌ی خسارت‌های مالی حاصل از اکثر شکایت‌های حقوقی را ندارند. از میان شکایت‌های حقوقی جاری می‌توان به پرونده‌های متعدد پیرامون آسیب‌پذیری‌های Spectre و Meltdown در پردازنده‌های شرکت اشاره کرد. پرونده‌های مذکور، در دادگاه‌های متعدد فدرال و ایالتی ایالات متحده مطرح شده‌اند و در کشورهای دیگر هم در جریان هستند. پرونده‌هایی که پای بسیاری از مدیران اجرایی کنونی و سابق اینتل را به دادگاه‌ها باز کرده‌اند. غول دنیای پردازنده همچنین یک پرونده‌ی جاری در موضوع نقض پتنت با Chinese Academy of Science دارد. پرونده‌های مشابه با حضور VLSI Technology هم در جریان هستند. یک پرونده‌ی قدیمی دیگر نیز هنوز تیم حقوقی اینتل را درگیر می‌کند که به رویکردهای غیرمنصفانه‌ی کسب‌وکاری با حضور AMD مربوط می‌شود.

چالش‌های حقوقی، بحران بزرگ دیگری برای غول دنیای پردازنده هستند که درحال‌حاضر وضعیت خوبی هم ازلحاظ پیشرفت فناوری‌ها و رقابت در سهم بازار ندارد. چالش‌های متعددی که ازسوی اپل، کوالکام (و آرم به‌طور کلی) درکنار AMD به تیم آبی فشار وارد می‌کند، قطعا مدیران شرکت را با درگیری‌های ذهنی بسیاری مشغول کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بحرانی جدید برای محصولات هفت نانومتری اینتل؛ شکایت حقوقی و اتهام کلاهبرداری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..