تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قیمت بیت‌کوین شاید تا بیش از ۱۲ هزار دلار افزایش پیدا کند

قیمت بیت‌کوین که روز گذشته از مرز ۱۰ هزار دلار عبور کرد، امروز رکورد جدید را ثبت کرده و تا ۱۱،۴۰۰ دلار هم پیش رفت. در زمان نوشتن مقاله، بیت‌کوین با قیمت حدودی ۱۰،۸۰۰ دلار در بازار معامله می‌شود. برخی تحلیل‌گران ازجمله تحلیل‌گران رسانه‌ی بلومبرگ اعتقاد دارند که قیمت این رمزارز پیشتاز بازار به‌زودی از مرز ۱۲ هزار دلار هم فراتر خواهد رفت.

گزارش جدید بلومبرگ ادعا می‌کند که تمامی معیارهای تحلیلی در داخل و خارج بلاک‌چین بیت‌کوین، نشان‌دهنده‌ی پذیرش گسترده‌ی این دارایی دیجیتال هستند. یکی از معیارهای کلیدی بلومبرگ، تعداد آدرس‌های فعال در شبکه‌ی بیت‌کوین را مورد تحلیل قرار می‌دهد. در بخشی از گزارش می‌خوانیم: «در سال ۲۰۱۹ بالاترین رکوردی که برای بیت‌کوین ثبت شد، ۱۲،۷۳۴ دلا ربود. اگر تعداد آدرس‌های فعال در شبکه به همین منوال ادامه پیدا کند، بیت‌کوین باتوجه به روند گذشته به همان سطح قیمتی حرکت خواهد کرد».

بخش دیگری از گزارش بلومبرگ، مفهومی به‌نام GBTC یا Grayscale Bitcoin Trust را مورد تحلیل قرار می‌دهد. GBTC ساختاری است که به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهد با رویکردی شبیه به سرمایه‌گذاری سنتی در سهام و اوراق قرضه، از افزایش و کاهش قیمت بیت‌کوین هم سود ببرند. بلومبرگ با مقایسه‌ی این مفهوم با بازار نقدی بیت‌کوین می‌گوید که باید روند روبه‌رشدی را برای بیت‌کوین در نظر بگیریم. البته معیار GBTC در ساعت‌های اخیر با کاهش روبه‌رو شد.

مقاله‌های مرتبط:

همان‌طور که گفته شد، معیارهایی در خارج از اکوسیستم بلاک‌چین و بیت‌کوین هم روی افزایش قیمت رمزارز تأثیر داشته‌اند. ایالات متحده اخیرا تصمیم گرفت تا امکان ارائه‌ی وثیقه ازسوی بانک‌ها برای دریافت وام دارایی‌های دیجیتال را فراهم کند. همین رویکرد باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران بزرگ (موسوم به Institutional Investors) آخرین مانع برای ورود به بازار بیت‌کوین را هم از سر راه بردارند. همین تصمیم جدید احتمالا تأثیری عمیق روی افزایش قیمت بیت‌کوین به فراتر از ۱۰ هزار دلار داشته است.

اگرچه اظهارنظر اخیر تحلیل‌گران بلومبرگ، آینده‌ی روشنی را برای بیت‌کوین پیش‌بینی می‌کند، اما ظاهرا امیدواری و خوش‌بینی آن‌ها نسبت به این رمزارز کمتر شده است. آن‌ها در ابتدای ماه ژوئن، هدف ۲۰ هزار دلار را برای بیت‌کوین پیش‌بینی کرده بودند که تا پایان ماه، در تحلیلی دیگر به هدف ۱۳ هزار دلاری کاهش پیدا کرد. پیش‌بینی اخیر هم که سقف کوتاه‌مدت جدید را ۱۲ هزار دلار نشان می‌دهد. به‌هرحال پیش‌بینی آینده‌ی بازار رمزارز در اکثر مواقع آسان و مطمئن نیست و هر رخدادی در کاهش یا افزایش قیمت بیت‌کوین یا رمزارزهای دیگر، ممکن خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قیمت بیت‌کوین شاید تا بیش از ۱۲ هزار دلار افزایش پیدا کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..