تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استفاده بدون اجازه اینستاگرام از دوربین گوشی‌ها

استفاده بدون اجازه اینستاگرام از دوربین گوشی‌هابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از قابلیت‌های جدیدی که به iOS 14 اضافه شده، این است که این سیستم عامل زمانی که یک اپلیکیشن از دوربین یا میکروفون استفاده می‌کند، به کاربر گزارش می‌دهد و این بار دست یک اپلیکیشن برای همه رو شده است که همه کاربران را متعجب کرده است. برخی از کاربران iOS 14 گزارش کرده‌اند که وقتی از اینستاگرام استفاده می‌کنند، نوتیفیکیشن استفاده این اپلیکیشن از دوربین آن‌ها برایشان به نمایش درمی‌آید در حالی که نه عکس و نه فیلم می‌گیرند. این بدان معنا است که این برنامه متعلق به شرکت فیس‌بوک حتی زمانی که کاربران در فید خود می‌گردند، از دوربین گوشی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید

ادعای اینستاگرام درباره استفاده از دوربین گوشی‌ها

بر اساس گزارش خبرگزاری The Verge، سخنگوی اینستاگرام ادعا کرده است که این شبکه اجتماعی چنین کاری نمی‌کند. حالت Create از طریق دوربین در دسترس است و همین مسئله باعث می‌شود که سیستم عامل آیفون در نظر بگیرد که دوربین گوشی در پس‌زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین ترتیب، رفتن به قسمت دوربین از فید اصلی می‌تواند باعث به وجود آمدن این نوتیفیکیشن شود. به طور خلاصه، اینستاگرام ادعا می‌کند که دوربین گوشی فقط به دستور کاربر قابل دسترسی است و اصرار دارد که رفتار اخیر گزارش شده توسط نسخه آزمایشی iOS 14 یک باگ بوده و در حال درست شدن است. این اشکال باعث می‌شود برنامه به اشتباه نشان دهد که دوربین در حالت خاموش، در پس‌زمینه گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده بدون اجازه اینستاگرام از دوربین گوشی‌ها

با این وجود، در حالی که اینستاگرام در حال درست کردن این باگ است، ممکن است بخواهید دسترسی آن به دوربین را قطع کنید تا خیالتان راحت باشد.

سابقه استفاده بدون اجازه از داده‌های کاربران

به تازگی به لطف iOS 14، دست برنامه‌های مختلفی رو شده است که در حال کپی کردن اطلاعات قرار گرفته بر روی کلیپ‌بورد گوشی هستند. تیک‌تاک به بهانه‌های عجیبی را برای کپی کردن داده‌های کلیپ‌بورد مطرح کرده و قول داد که این کار را قطع کند. Reddit و LinkedIn هم در این باره گفتند که اسکن کردن اطلاعات کلیپ‌بورد کاربران را متوقف می‌کنند و به کاربران این اطمینان را می‌دهند که داده‌های آن‌ها ذخیره یا دریافت نشده‌اند.

در حالی که گاهی اوقات دلایل واقعی برای دسترسی به کلیپ‌بورد وجود دارد، این کار برای همیشه لازم نیست. مانند اینستاگرام، Reddit و LinkedIn گفته‌اند که آن‌ها در حال بررسی داده‌ها نبوده‌اند و یک باگ باعث به وجود آمدن این رفتار شده است.

استفاده بدون اجازه اینستاگرام از دوربین گوشی‌ها

اضافه شدن مشکلات فیس‌بوک

گفتنی است؛ سال گذشته فیس‌بوک هم یک باگ را در برنامه iOS خود رفع کرد که به نظر می‌رسید بدون اجازه کاربر، دوربین‌ها را در پس‌زمینه فعال می‌کند. در آن زمان، فیس‌بوک اطمینان داد که هیچ عکس یا فیلمی از کاربران ضبط و ذخیره نشده است. این شرکت در سال‌های اخیر به شیوه‌های مختلف درباره حریم خصوصی کاربران خود مشکلاتی را داشته است و اگر استفاده اینستاگرام از دوربین کاربران هم ثابت شود، به مشکلات این شرکت افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استفاده بدون اجازه اینستاگرام از دوربین گوشی‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..