تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش فعال کردن قابلیت ضد باج‌ افزار در ویندوز 10

هر کامپیوتری که به شبکه‌ی اینترنت متصل می‌شود، با تهدیدهای سایبری متعددی روبه‌رو خواهد شد. مایکروسافت در ویندوز ۱۰ تلاش کرد تا لایه‌های امنیتی سیستم‌عامل را برای حفاظت بهتر از کاربران، قوی‌تر کند. ویندوز دیفندر (Windows Defender) بخشی است که به‌صورت اختصاصی برای تنظیمات امنیت سایبری دراختیار کاربران قرار می‌گیرد. اخیرا قابلیت‌های جدیدی در آن معرفی شده‌اند که بیش از همه قدرت لایه‌ی امنیتی را در برابر نفوذ افزایش می‌دهند.

اکثر کاربران نمی‌دانند که ویندوز ۱۰ قابلیتی برای محافظت در برابر نفوذهای باج‌‌افزاری (Ransomware) هم دارد. این لایه‌ی امنیتی با حملاتی مقابله می‌کند که سعی در رمزنگاری داده‌های شخصی و دریافت باج برای رمزگشایی دارند. البته بخش حفاظت باج‌افزار یا Ransomware Protection به‌صورت پیش‌فرض در ویندوز ۱۰ فعال نیست. ازطرفی باتوجه‌به افزایش حمله‌های باج‌افزاری، فعال کردن چنین قابلیت‌هایی اهمیت بالایی پیدا می‌کند.

باج‌افزار در دسته‌بندی آلودگی‌های بدافزاری قرار می‌گیرد و داده‌های موجود روی کامپیوتر شخصی شما را رمزنگاری می‌کند. به محض اینکه داده‌ها رمزنگاری شوند، پیامی برای قربانی ارسال می‌شود تا برای دریافت کلید رمزگشایی، هزینه‌ای را (عموما به‌صورت رمزارز) پرداخت کند. اکثر آنتی‌ویروس‌های پولی امروزه به قابلیت‌های ضد باج‌افزار مجهز شده‌اند، اما اگر ترجیح می‌دهید بدون پرداخت هزینه، لایه‌ی امنیتی را فعال کنید، مراحل زیر را در ویندوز ۱۰ انجام دهید:

۱- منوی استارت را باز کرده و عبارت Windows Security را جست‌و‌جو کنید. از فهرست نتایج جست‌وجو، اپلیکیشن Security را اجرا کنید.

منوی استارت ویندوز ۱۰ جست و جوی Windows Security

۲- در اپلیکیشن Windows Security، روی Virus & Threat Protection کلیک کنید.

Virus & Threat Protection ویندوز ۱۰

۳- به پایین صفحه بروید تا گزینه‌ی Ransomware Protection را مشاهده کنید. روی Manage Ransomware Protection کلیک کنید.

Ransomware Protection ویندوز ۱۰

۴- برای فعال کردن قابلیت، باید گزینه‌ی Controlled Folder Access را فعال کنید.

Controlled Folder Access ویندوز ۱۰

۵- پس از انجام مراحل بالا، کامپیوتر خود را ریستارت کنید.

مقاله‌های مرتبط:

همان‌طور که دیدید فعال کردن قابلیت ضد باج‌افزار ویندوز ۱۰ به‌راحتی انجام می‌شود. فراموش نکنید که آمارهای متعدد دنیای امنیت سایبری، از افزایش قابل‌توجه حمله‌های باج‌افزاری خبر می‌دهند. اگر اطلاعات مهمی روی کامپیوتر شخصی دارید، حتما چند نسخه‌ی پشتیبان روی هارد اکسترنال یا فضای ابری از آن‌ها تهیه کنید.

اهمیت مقابله با باج‌افزار، در سیستم‌های سازمانی چند برابر می‌شود، چون اطلاعات ارزشمندتری روی آن‌ها ذخیره می‌شود و مجرمان سایبری نیز علاقه‌ی بیشتری به اهداف سازمانی دارند. درنتیجه، کسب‌وکارها برای مقابله با حمله‌های این‌چنینی باید لایه‌های امنیتی بیشتری را پیاده‌سازی کنند. قابلیت بالا برای سیستم‌‌های سازمانی کافی نیست و راهکارهای امنیتی پیشرفته‌تر مانند کنترل دسترسی سیستم‌های سازمانی به اینترنت، محدود کردن پورت‌های ارتباطی، پشتیبان‌گیری منظم از داده‌ها و استفاده از نرم‌افزار‌های آنتی‌ویروس حرفه‌ای در سیستم‌های داخلی و سرورها، از حداقل اقدام‌های یک مدیر IT برای جلوگیری از حمله‌های باج‌افزاری محسوب می‌شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش فعال کردن قابلیت ضد باج‌ افزار در ویندوز 10»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..