تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امکان پرداخت از طریق دستور صوتی برای کاربران گوگل فعال می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت گوگل در حال آزمایش یک قابلیت جدید است که به کاربران امکان تائید پرداخت از طریق دستورات صوتی را فراهم می‌کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این قابلیت از شناسایی صدای کاربران برای تائید پرداخت توسط دستیار صوتی گوگل استفاده می‌کند و ویژگی مذکور اکنون روی چند گوشی هوشمند دیده شده است.

بر اساس گفته‌های سخنگوی شرکت گوگل، این قابلیت همچنان در مرحله اول آزمایش‌ها قرار دارد و هنوز تاریخ عرضه نهایی آن مشخص نشده است. کاربران برای خبردار شدن از فعالیت ویژگی جدید بر روی گوشی‌های خود می‌توانند با مراجعه به برنامه گوگل قسمت تنظیمات را باز کرده و سپس به بخش دستیار صوتی بروند، در آن جا قسمتی برای پرداخت‌ها مشخص شده است. کاربرانی که از قابلیت جدید برخوردارند گزینه‌ای با عنوان Confirm With Voice Match را مشاهده می‌کنند که می‌شود آن را فعال و یا غیرفعال ساخت. افراد با فعال‌سازی قابلیت مذکور یک صفحه جدید باز می‌شود که از کاربران رمزی جدید را درخواست می‌کند.

گوگل پرداخت توسط دستورات صوتی را برای کاربران خود فراهم می‌کند

ایرادات قابلیت جدید گوگل برای پرداخت اینترنتی

برخی از کاربرانی که مراحل مذکور را طی کرده‌اند، از ایراداتی مانند بسته شدن برنامه در مرحله آخر خبر دادند، در نتیجه به نظر می‌آید که شرکت گوگل راه زیادی برای به اتمام رساندن قابلیت خود در پیش دارد. این ویژگی که آغاز راه فعالیت‌های گسترده دستیار صوتی شرکت گوگل است، فعلاً تنها برای خریدهای درون برنامه‌ای و دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین شرکت گوگل حالا مدارکی را در سایت خود قرار داده تا کاربران با استفاده از آن مراحل لازم برای فعال‌سازی قابلیت را یاد گرفته و همچنین قوانین را تحت نظر بگیرند. با این حال می‌توان گفت که استفاده از فناوری تشخیص صدا برای پرداخت‌های اینترنتی بسیار خطرناک است.

حتی اگر کاربران تنها برای برنامه Google Play از آن استفاده کنند، اشخاص سوءاستفاده‌گر می‌توانند به‌راحتی با ضبط صدای کاربر آن را شبیه‌سازی کرده و خریدهای خود را انجام دهند. احتمال می‌رود که شرکت گوگل برای جلوگیری از این اتفاق رمزهای یک‌بارمصرف را برای کاربر نمایان سازد تا افراد هر دفعه کلمات دیگری را بیان کنند.

بیشتر بخوانید

 لپ‌تاپ‌های سامسونگ با صفحه نمایش فوق‌العاده QLED عرضه می‌شوند

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امکان پرداخت از طریق دستور صوتی برای کاربران گوگل فعال می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..