تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موانع اصلی کسب و کار سالم کدامند؟ + فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در آموزه‌های قرآنی، پروردگار برای انسان کار و تلاش را مقرر داشته است.

خوشبختانه اخلاق داد و ستد در فقه اسلامی جایگاهی شایسته دارد و پیوستگی میان اخلاق و اقتصاد را در این حوزه به سهولت می‌توان در احکام اسلامی یافت.

حرص و طمع؛مانع رونق در کسب و کار+فیلم

مسئله خرید و فروش همچون سایر فعالیت‌ها باید در محدوده مقررات اسلامی باشد. از این رو  رعایت اخلاق و یادگیری احکام خرید و فروش، پیش شرط داد و ستد صحیح و درست است.

اسلام مالکیت خصوصی و فردی را که ریشه و زیربنای اصلی آن کار است، محترم شمرده و اساس مالکیت در اسلام احترام به حقوق فرد و حفظ انگیزه وی برای تلاش و کوشش آزادانه است.

حجت الاسلام سید احمد حسینی سخنران و کارشناس مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: یکی از موانع کسب و کار سالم حرص و طمع است؛ حرص و طمع ورزی از دیدگاه دین اسلام دو خصیصه ناپسند و حالت نفسانیه قبیح و ضد ارزش‎های دینی است. در روایات اسلامی این دو صفت ناپسند به سختی مذمت و عواقب خطرناک و زیان بار آن بیان شده است. در روایتی رسول خدا (ص) فرمودند: «یشیب ابن آدم و یشبّ فیه خصلتان: الحرص و طول الامل؛ فرزند آدم در حالی که به تدریج پیر می‌شود، دو صفت در او جوان می‌شود، یکی حرص و دیگری آرزوی طولانی».

در نتیجه باید توجه داشت که در مسئله کسب و کار بسیار زیبنده است انسان دندان طمع و حرص را بکشد و در نتیجه و سود کار طمع نکند.

شما می‌توانید فیلم کامل توضیحات حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی در این زمینه را در ویدئوی زیر مشاهده کنید:

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موانع اصلی کسب و کار سالم کدامند؟ + فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..