تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فروش سایپا تیبا هاچبک و صندوقدار در بازار با خودرو 45

فروش خودرو تیبا کارکرده طی این چند سال اخیر یکی از پر رونق‌ترین و پرترافیک‌ترین معاملات خودرویی صورت پذیرفته در بازار ایران بوده و همواره در صدر لیست فروش تولیدات خودرویی قرار داشته است. بااین‌حال التهابات بازار و نوسانات مداوم قیمت ‌ها سبب می‌شود تا مشتریان و مالکان در بحث فروش خودروهای کارکرده از جمله تیبا، پراید، سمند، تندر90 یا هر مدل دیگری با مشکلاتی مواجه شوند.

معرفی سایپا تیبا

سایپا تیبا یک سدان بسیار جمع و جور و ریزنقش است که به‌عنوان اولین محصول ملی و تماما ایرانی شرکت خودروسازی سایپا طی سال ۸۸ به معرض نمایش درآمد. این خودرو که بر پلتفرم ارتقا یافته پراید استوار شده، ازلحاظ فنی اشتراکات زیادی با خودرو پراید داشته اما ظاهر آن و شمایل درونی کابین به‌طور کامل تغییر شکل داده شده است. این محصول در ابتدای عرضه با نام مینیاتور به مشتریان معرفی گردید اما مدتی بعد اسم آن تغییر یافت و از آن زمان تحت عنوان تیبا به بازار ارائه می‌شود.

پیشرانه این خودرو نیز تقریبا مشابه با خودرو پراید بوده با این تفاوت که حجم آن از حدود ۱۳۰۰ سی‌سی به حوالی ۱۵۰۰ سی‌سی افزایش یافته است. تغییراتی نیز در سیستم مکش هوای موتور اعمال شده است. که تیبا به‌عنوان مهم‌ترین خودرو جایگزین پراید در لیست تولیدات شرکت سایپا حضور داشته و با توجه ‌به پایان رسیدن تولید پراید در مجموعه سایپا، اکنون دیگر تیبا را می‌توان ارزان‌ترین سدان تولیدی این شرکت در نظر گرفت. در ادامه قصد داریم تا سایپا تیبا را ازلحاظ طراحی ظاهری، مشخصات فنی، امکانات، وضعیت فروش و ... مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی ظاهری و داخلی تیبا

باتوجه‌به آنکه این خودرو روی پلتفرم پراید توسعه داده شده است، طراحی ظاهری سایپا تیبا در مقایسه با جدش به روزتر و جالب توجه‌تر به‌نظر می‌رسد. البته این حرف به آن معنا نیست که با خودرویی زیبا طرف هستیم، بلکه ناهماهنگی‌های گوناگونی در برخی قسمت‌های بدنه تیبا به چشم می‌خورد؛ به‌ویژه نوع طراحی چراغ‌های جلو اصلا مهیج و جذاب جلوه نمی‌کند. به همین منظور سایپا با ارائه مدل ساینا، نمونه فیس‌لیفت تیبا، این نقص را تا حد زیادی برطرف ساخته است. به هر حال طراحی ظاهری تیبا برای بازار کم‌تنوع ایران جلوه نسبتا مناسبی داشته و توانسته حداقل نیازهای بصری مشتریان در این رنج قیمت را برآورده سازد.

 پس از ورود به فضای داخل کابین تیبا نیز با نوعی طراحی زیباتر نسبت به پراید مواجه خواهید شد که البته سراسر از پلاستیک خشک و کم کیفیت ساخته شده و از این حیث نکته مثبتی در آن مشاهده نمی‌شود. بااین‌حال طراحی داشبورد و پنل در‌ها نسبت به گذشته و در مقایسه با خودرو پراید جذاب‌تر و مدرن‌تر به‌نظر می‌رسند و می‌توانند رضایت افزون‌تر مشتریان را جلب سازند.

 ازلحاظ گنجایش فضای داخلی نیز چهار سرنشین بزرگسال با قد متوسط می‌توانند در فضای کابین تیبا با محدودیت نه چندان جدی حضور یابند؛ بااین‌حال افراد بلندقد در ردیف عقب ازلحاظ فضای پا و سر دچار محدودیت‌هایی خواهند بود. صندوق عقب تیبا نیز حدود ۳۷۰ لیتر گنجایش را دراختیار اسباب و وسایل کاربران قرار خواهد داد که باتوجه‌به ابعاد بدنه این خودرو نسبتا مناسب ارزیابی می‌شود.

 به‌طور کل طراحی داخلی تیبا گرچه چندان زیبا نبوده و ازلحاظ متریال کابین اصلا باکیفیت نیست، اما به هر حال می‌تواند به‌عنوان یک گزینه قابل قبول برای اقشار کم‌درآمد و افرادی که دنبال خودرو ارزان هستند، در نظر گرفته شود.

آپشن‌ها و امکانات

تیبا همچون بسیاری از سایر تولیدات کلاسیک شرکت‌های خودروسازی ایرانی، یک محصول اقتصادی و ارزان‌قیمت بوده و به آپشن‌ها و امکانات متنوعی تجهیز نشده است. ناگفته نماند تیبا در ابتدا در چهار تیپ به دست مشتریان ایرانی رسید که مدل EX آن به‌عنوان نسخه فول آپشن به تجهیزات زیر مجهز شده است: ترمز ضد قفلABS، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، سیستم صوتی با اسپیکرهای جلو و عقب، پورت USB، کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، کمربند ایمنی پیش کشنده، سیستم تهویه مطبوع دستی، صندلی راننده شش حالت دستی، صندلی سرنشین جلو با تنظیمات چهار حالته دستی، روکش صندلی پارچه‌ای، ایزوفیکس صندلی .

مشخصات فنی تیبا

سایپا تیبا نیروی مورد نیاز خود را از یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی هشت سوپاپ به حجم ۱.۵ لیتر دریافت می‌کند. توان خروجی این پیشرانه برابر ۸۷ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور است که توسط یک جعبه‌دنده دستی ۵ سرعته به سوی چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. شتاب صفر تا صد تیبا برابر با ۱۳ ثانیه بوده و بیشینه سرعت این خودرو هزار کیلوگرمی به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میزان مصرف سوخت ترکیبی تیبا نیز به‌صورت میانگین در حدود ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی می‌شود.

مزایا و معایب

سایپا تیبا از نقاط قوتی همچون: هزینه نگه‌داری نسبتا پایین، بازار دست دوم مطلوب، ایمنی بهتر نسبت به خودرو پراید و طراحی ظاهری زیباتر از پراید سود می‌برد. از سوی دیگر کیفیت ساخت نه چندان مطلوب، متریال نامرغوب کابین و عایق‌بندی نامناسب فضای داخلی نیز از جمله انتقادات وارده بر سایپا تیبا به شمار می‌روند.

وضعیت فروش تیبا در بازار ایران

همان‌طور که اشاره شد فروش تیبا کارکرده یا صفرکیلومتر در کشورمان از رونق بسیار بالایی برخوردار بوده و همواره مشتریان زیادی تمایل به خرید تیبا در بازار ایران خواهند داشت. بنابراین وضعیت فروش تیبا در ایران کاملا پررونق و پرحرارت برآورد می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فروش سایپا تیبا هاچبک و صندوقدار در بازار با خودرو 45»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..