تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرکت‌های تولیدکننده نیمه‌هادی ماکسیم و آنالوگ با قراردادی ۲۰ میلیارد دلاری ادغام شدند

قراداد ادغام دو شرکت بزرگ دنیای نیمه‌هادی یعنی ماکسیم (Maxim) و آنالوگ (Analog Devices - ADI) به‌عنوان بزرگ‌ترین قراداد خرید و ادغام سال ۲۰۲۰ ثبت شد. این قرارداد که به ارزش ۲۰ میلیارد دلار امضا شد، فرایند جابه‌جایی سهم را بین سهام‌داران دو شرکت در پی خواهد داشت. سهام‌داران ماکسیم طی قرارداد جدید، به ازای هر سهم خود در شرکت، ۰/۶۳۰ سهم از شرکت آنالوگ را به دست می‌آورند. ۶۹ درصد از شرکت جدیدی که از ادغام آنالوگ و ماکسیم ایجاد می‌شود، دراختیار سهام‌داران آنالوگ و ۳۱ درصد هم دراختیار سهام‌داران ماکسیم خواهد بود.

قرارداد ماکسیم و آنالوگ در تابستان ۲۰۲۱ وارد فاز نهایی می‌شود. درحال‌حاضر فعلا هر دو هیئت‌مدیره‌ی ماکسیم و آنالوگ، قرارداد را تأیید کرده‌اند، اما به‌هرحال آن‌ها باید منتظر تأییدیه‌های قانونی بمانند. وینسنت راش، مدیرعامل آنالوگ درباره‌ی قرارداد ادغام اخیر گفت: «ADI و Maxim برنامه‌ها و اهداف مشترکی برای حل پیچیده‌ترین مسائل مشتریان دارند. باتوجه‌به افزایش گستره و عمق فناوری که با ترکیب دو شرکت ایجاد می‌شود، می‌توانیم راهکارهای کامل‌تر و حرفه‌ای‌تری توسعه دهیم». ما با همکاری یکدیگر می‌توانیم موج بعدی رشد صنعت نیمه‌هادی را شروع کرده و آینده‌ای سالم‌تر و پایدارتر را برای همه‌ی فعالان صنعت و مردم ایجاد کنیم».

نهایی شدن قرارداد نیاز به تأیید مقام‌های قانون‌گذار دارد

خبر ادغام احتمالی ماکسیم و آنالوگ، اولین‌بار چند روز پیش و ابتدا توسط رسانه‌ی وال‌استریت ژورنال مطرح شده بود. رسانه‌ها در آن زمان حدس می‌زدند که قراردادی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار امضا شود، اما هنوز اظهارنظر قطعی پیرامون موفقیت مذاکره‌ها وجود نداشت. ارزش شرکت حاضر نیز با احتساب بدهی‌های سازمانی، ۷۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شد.

هر دو شرکت ماکسیم و آنالوگ، از فعالان مهم دنیای نیمه‌هادی هستند. آنالوگ که ساختمان مرکزی آن در ماساچوست قرار دارد، مدارهای مجتمع متنوعی در دسته‌های آنالوگ، سیگنال ترکیبی و پردازش سیگنال دیجیتال تولید می‌کند. همچنین پردازنده‌های متعددی مخصوص صنایع گوناگون در این شرکت تولید می‌شوند. بازارهای مصرف‌کننده و شبکه‌های ارتباطی هم از اهداف تولید و فروش پردازنده‌های شرکت آنالوگ هستند. شرکت آمریکایی، سال گذشته ۶ میلیارد دلار درآمد داشته است.

تراشه / Chip

ماکسیم که فعالیت خود را از سال ۱۹۸۳ آغاز کرد، در کالیفرنیا فعالیت می‌کند و علاوه بر تولید محصولاتی مشابه با آنالوگ، در بازارهای سلامت و نظامی هم فعالیت دارد. عمده‌ی محصولات ماکسیم، با تمرکز روی امنیت و بهره‌وری انرژی طراحی و تولید می‌شوند. درآمد سال گذشته‌ی شرکت، ۲/۳ میلیارد دلار گزارش می‌شود. شرکتی که پس از ادغام ماکسیم با آنالوگ ایجاد خواهد شد، توانایی رقابت جدی‌تر با غول‌هایی همچون تگزاس اینسترومنتس را پیدا می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

با وجود بحران اقتصادی ناشی از ویروس کرونا که بسیاری از فرایندهای خرید و ادغام را در جهان به تأخیر انداخت، ظاهرا صنعت نیمه‌هادی مشکلی ازلحاظ اجرای قراردادهای مذکور ندارد و با قدرت، پیش می‌رود. به‌عنوان مثال، سال گذشته شرکت NXP Semiconductors طی قراردادی یک میلیارد دلاری کسب‌وکار وای‌فای و بلوتوث زیرمجموعه‌ی Marvell را خریداری کرد.

همان‌طور که گفته شد، نهایی شدن قرارداد ادغام ماکسیم و آنالوگ، به تأیید مقام‌های قانونی نیاز دارد. سازمان‌های تنظیم‌گر در ایالات متحده، اروپا و چین، باید ادغام دو شرکت را تأیید کنند. نکته‌ی قابل‌توجه اینکه قانون‌گذاران اصولا میانه‌ی خوبی با فرایندهای خرید و ادغام در دنیای نیمه‌هادی ندارند. کوالکام، غول آمریکایی دنیای تراشه، سال ۲۰۱۸ تصمیم به خرید NXPداشت، اما پس از مخالفت تنظیم‌گران چینی به‌خاطر درگیری‌های تجاری با ایالات متحده، از پیشنهاد ۴۴ میلیارد دلاری خود صرف‌نظر کرد.

همه‌گیری ویروس کرونا، تأثیر عمیقی روی بازار فناوری و اقتصاد جهانی داشته است. بازیابی بحران پیش آمده احتمالا به سال‌ها زمان نیاز دارد. مؤسسه‌ی گارتنر پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۰، مقدار خرید و فروش در بازار IT به میزان ۷/۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش خواهد یافت. دراین‌میان، بازار نیمه‌هادی احتمالا ضربه‌ی سنگینی را تحمل خواهد کرد.

پیش از شیوع ویروس کرونا، پیش‌بینی ۱۲/۵ درصدی برای رشد بازارها مطرح می‌شد، اما گارتنر می‌گوید پیش‌بینی‌ها اکنون به کاهش ۰/۹ درصدی تغییر کرده‌اند. درآمد کل نیز ۴۱۵/۴ میلیارد دلار پیش‌بینی می‌شود که ۵۵ میلیارد دلار کمتر از سال گذشته خواهد بود. البته درنهایت پیش‌بینی می‌شود که بخش‌ محصولات حافظه، شامل حافظه‌های Flash و NAND، هنوز رشد ۱۳/۹ درصدی را تجربه خواهد کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرکت‌های تولیدکننده نیمه‌هادی ماکسیم و آنالوگ با قراردادی ۲۰ میلیارد دلاری ادغام شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..