تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گوگل ۱۰ میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری می‌کند

گوگل اعلام کرد که در پنج تا هفت سال آینده، سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در هند انجام خواهد داد. اهالی مانتین ویو تصمیم دارند تا با سرمایه‌گذاری بیشتر، پیاده‌‌سازی و استفاده از سرویس‌های دیجیتال را در بازارهای خارجی افزایش دهند. مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای، خبر سرمایه‌گذاری جدید را به‌صورت رسمی اعلام کرد که تحت عنوان India Digitization Fund انجام خواهد شد.

خبر سرمایه‌گذاری جدید گوگل در هند، طی کنفرانس ویدیویی منتشر شد که به‌عنوان رویداد سالانه‌ی گوگل متمرکز بر بازار هند، پخش می‌شد. ساندار پیچای در بخشی از صحبت‌ها پیرامون تصمیم جدید به سرمایه‌گذاری گفت: «سرمایه‌گذاری جدید، ترکیبی از سرمایه‌گذاری در سهام، شراکت‌های تجاری، هزینه‌های عملیاتی، توسعه‌ی زیرساخت و سرمایه‌گذاری در اکوسیستم خواهد بود. این حرکت، نشانه‌ای از امید ما به آینده‌ی هند و اقتصاد دیجیتالی آن است». 

سرمایه‌گذاری گوگل در هند در چهار حوزه‌ی اصلی انجام می‌شود:

اول، ارائه دسترسی به خدمات و اطلاعات برای هر هندی براساس زبان اصلی که می‌تواند هندی، تامیلی، پنجابی یا هر زبان دیگر در هند باشد. دوم، ساختن محصولات و سرویس‌های جدید که به نیازهای خاص هند، عمیقا ارتباط داشته باشند. سوم، توانمندسازی کسب‌وکارهایی که در مسیر تحول دیجیتال فعالیت می‌کنند. چهارم، استفاده از فناوری و هوش مصنوعی به نفع جامعه در حوزه‌هایی همچون سلامت و آموزش و کشاورزی.

هند یکی از بازارهای کلیدی خارجی برای گوگل به حساب می‌آید و بسیاری از محصولات و خدماتش مانند جست‌وجو، یوتیوب و اندروید، با استقبالی عالی در آن بازار روبه‌رو است. به‌علاوه، هند امروز با جمعیت ۱/۳ میلیارد دلاری، ظاهرا آخرین بازار بزرگ بکر برای غول‌های چینی و آمریکایی دنیای فناوری محسوب می‌شود.

سیاست جدید دولت هند در قبال سرویس‌های چینی، به سود آمریکایی‌ها تمام می‌شود

بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در هند، جزو جامعه‌ی آنلاین به حساب می‌آیند و بیش از ۴۵۰ میلیون گوشی هوشمند در این کشور فعال است. ساندار پیچای که خود به‌عنوان مهاجری از هند به ایالات متحده رفت و به بالاترین رتبه‌های مدیریتی در دنیای فناوری رسید، درباره‌ی فرصت‌های بازار این کشور می‌گوید: «هنوز کارهای زیادی باید انجام شود تا اینترنت برای یک میلیارد هندی، کاربردی و دردسترس باشد. از بهبود ورودی‌های صوتی و پردازش صوتی برای تمامی زبان‌های هند، تا الهام‌دهی و پشتیبانی از نسل جدیدی از کارآفرین‌ها، برای این پیشرفت لازم خواهد بود».

گوگل مانند تمامی غول‌های آمریکایی دنیای فناوری، سهم کمی از درآمد خود را از بزرگ‌ترین بازار اینترنتی جهان کسب می‌کند. البته، ظاهرا درآمدزایی در اولویت هیچ‌یک از غول‌های چینی و آمریکایی فعال در بازار هند نیست و آن‌ها تنها به‌دنبال صدها میلیون کاربر جدید هستند که در بازار رو‌به‌رشد، به صنعت اضافه می‌شوند.

فیسبوک که از رقبای اصلی گوگل و آمازون در هند محسوب می‌شود، ۵/۷ میلیارد دلار در اپراتور مخابراتی Reliance Jio Platforms سرمایه‌گذاری کرده است. شرکت مذکور، بزرگ‌ترین اپراتور مخابراتی در هند به شمار می‌آید. سرمایه‌گذاری فیسبوک در هند، در ماه آوریل با هدف ارائه‌ی خدمات دیجیتال به ۶۰ میلیون فروشگاه کوچک در هند انجام شد. اپراتور رلاینس جیو، زیرمجموعه‌ی بزرگ‌ترین شرکت هندی یعنی Reliance Industries، از چهار سال پیش در بازار کشور فعالیت می‌کند و از نیمه‌ی دوم ماه آوریل تاکنون، ۱۵/۷ میلیارد دلار از سرمایه‌گذارهای بین‌المللی سرمایه جذب کرد.

گوگل / Google

آمازون هم از سرمایه‌گذاری در هند غافل نیست. مدیرعامل شرکت، جف بزوس، در بازدیدی که ابتدای سال جاری از هند داشت اعلام کرد که سرمایه‌گذاری جدید یک میلیارد دلاری در کشور انجام خواهد داد. این مقدار، مجموع سرمایه‌گذاری غول تجارت الکترونیک را در هند، به ۶/۵ میلیارد دلار می‌رساند.

خبر سرمایه‌گذاری گوگل در هند در زمانی منتشر می‌شود که ظاهرا کشور تصمیم دارد درهای خود را به مرور روی شرکت‌های چینی ببندد. دولت دهلی نو، ماه گذشته ۵۹ اپلیکیشن و سرویس توسعه‌یافته در چین را در کشورش مسدود کرد. از میان مهم‌ترین‌ها می‌توان به تیک‌تاک از شرکت بایت‌دنس، UC Browser از علی‌بابا و وی‌چت از تنسنت اشاره کرد. برخی از تحلیل‌گران اعتقاد دارند ممنوعیت فعالیت شرکت‌های چینی، به غول‌های آمریکایی کمک می‌کند تا ریشه‌های خود را در هند عمیق‌تر کنند و از رقابت کمتر، بهترین استفاده را داشته باشند.

دولت نرندرا مودی، در ماه‌های گذشته سیاست‌های سرمایه‌گذاری خارجی را منظم‌تر و کمی دشوارتر کرده است. به‌عنوان مثال آن‌ها از ماه آوریل، از تمامی کشورهای همسایه همچون چین که مرز مشترک با هند دارند، درخواست کردند که برای قراردادهای آتی، مجوزی از دولت دهلی نو دریافت کنند.

برای استارتاپ‌های یونیکورن متعدد هندی همچون Zomato, Swiggy و Paytm که روی سرمایه‌گذاران چینی به‌عنوان بزرگ‌ترین پشتیبانان مالی حساب باز می‌کنند، حرکت دولت دهلی نو احتمالا با مشکلاتی در افزایش سرمایه‌ی آتی همراه خواهد شد.

غول‌های آمریکایی دنیای فناوری که برای فعالیت در چین، با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند، هند را بازار مناسبی برای توسعه‌‌ی فعالیت می‌دانند. به‌هرحال چالش‌های دولتی و سیاسی بین چین و ایالات متحده، فعالیت شرکت‌ها را با مشکل روبه‌رو می‌کند و سیاست‌های متغیر حکومت‌ها، فشارها را افزایش می‌دهد. به‌عنوان نمونه‌ای از چالش‌ها می‌توان به تصمیم گوگل به عدم عرضه‌ی سرویس ابری جدید در چین اشاره کرد که به تازگی اعلام شد.

مقاله‌های مرتبط:

راوی شانکار پراساد، وزیر الکترونیک و فناوری اطلاعات هند، می‌گوید گوگل با سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی، بهترین استفاده را از موقعیت پیش‌آمده در هند دارد. او از تلاش گوگل برای افزایش نقشش در تحول دیجیتال هند و ساختن فرصت‌های جدید، ابراز خرسندی می‌کند.

گوگل تاکنون در بسیاری از استارتاپ‌های هندی، سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی داشته است. از میان آن‌ها می‌توان به سرویس تحویل غذای Dunzo اشاره کرد. فایننشال تایمز در ماه مه ادعا گزارش داد که گوگل مذاکره‌هایی هم با زیرمجموعه‌ی هندی Vodafone انجام می‌دهد که به‌عنوان دومین اپراتور بزرگ کشور شناخته می‌شود. ظاهرا اهالی مانتین ویو تصمیم دارند تا پنج درصد از سهام شرکت مذکور را تصاحب کنند.

سانجای گوپتا، مدیر زیرمجموعه گوگل در هند، می‌گوید سرمایه‌گذاری جدید ۱۰ میلیارد دلاری شرکت در هند می‌تواند آینده‌ی بسیاری از محصولات و خدمات را در آن کشور متحول کند. او اعتقاد دارد چنین سرمایه‌گذاری در مسیر تعهد گوگل در هند برای کمک به دیجیتال شدن هرچه بیشتر جامعه قرار دارد. گوگل که فعالیت در هند را در سال ۲۰۰۴ شروع کرد، با همکاری با توزیع‌کننده‌های داخلی گوشی هوشمند در کشور، نفوذ خود را در آنجا افزایش می‌دهد. آن‌ها در همکاری با کمپ مانتین ویو، گوشی‌های هوشمند با پشتیبانی نرم‌افزاری مناسب تولید می‌کنند که به‌روزرسانی منظم نرم‌افزاری برای‌شان ارائه می‌شود. مدیران گوگل اکنون بدون اشاره‌ی دقیق به جزئیات و رقم هر بخش از سرمایه‌گذاری، می‌گویند در سرمایه‌گذاری‌های جدید برای تولید و توزیع گوشی‌‌های هوشمند ارزان و ارائه‌ی دسترسی اینترنت به افراد بیشتر، تلاش می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گوگل ۱۰ میلیارد دلار در هند سرمایه‌گذاری می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..