تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش درآمد هواوی در نیمه اول سال ۲۰۲۰ باوجود بحران‌های تحریم و کرونا

هواوی گزارش مالی نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد. در این گزارش، به رشد ۱۳/۱ درصدی درآمد شرکت در نیمه‌ی اول سال نسبت به دوره‌ی مشابه سال گذشته اشاره می‌شود. رشد درآمد هواوی درحالی گزارش شد که غول چینی صنعت مخابرات، با بحران‌های متعدد تحریم و ممنوعیت فعالیت در کشورهای گوناگون دست‌وپنجه نرم می‌کند و همچنین بازار گوشی‌های هوشمندش نیز روز‌به‌روز کوچک‌تر می‌شود.

درآمد هواوی در نیمه‌ی اول سال جاری به ۴۵۴ میلیارد یوان (۶۴/۸۸ میلیارد دلار) رسید. بخش‌های اپراتوری، مشتریان تجاری و مصرف‌کننده‌ها، به‌ترتیب ۳۵ و ۸ و ۵۶ درصد از درآمد هواوی را تأمین کرده‌اند. سود خالص شرکت در نیمه‌ی اول سال، ۹/۲ درصد بیان شد که نسبت به سود ۸/۷ درصدی سال گذشته، رشد جزئی را نشان می‌دهد.

هواوی در گزارش مالی خود اشاره‌ای به دلایل رشد درآمد و سوددهی در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ نکرد. البته در بخشی از گزارش، به تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا بر کسب‌وکار شرکت اشاره می‌شود. چینی‌ها می‌گویند فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی که نقطه‌ی تمرکز اصلی آن‌ها به حساب می‌آیند، در دوران شیوع کرونا نه‌تنها ابزاری حیاتی برای مقابله با ویروس بوده‌اند، بلکه به‌عنوان موتوری برای بهبود اقتصادی پس از آن هم عمل می‌کنند.

مقاله‌های مرتبط:

همان‌طور که گفته شد، رشد هواوی در دورانی به دست آمد که ایالات متحده، برنامه‌هایی جدی برای ترغیب هم‌پیمان‌ها به عدم همکاری با هواوی دارد. دولت آمریکا از کشورهای گوناگون می‌خواهد که از تجهیزات هواوی در زیرساخت شبکه‌ی خود استفاده نکنند. همین درخواست‌ها و فشارهای گاه و بی‌گاه باعث می‌شود تا جامعه‌ی مشتریان دولتی و سازمانی هواوی روز‌به‌روز کوچک‌تر شود. به‌عنوان مثال، ظاهرا بریتانیا تصمیم دارد تا پایان سال جاری، تجهیزات هواوی را به‌صورت کامل از زیرساخت 5G خود خارج کند. بسیاری از منتقدان در آن کشور اعتقاد دارند چنین برنامه‌هایی شاید موجب قطعی‌های مکرر شبکه و حتی مشکلات امنیتی شود.

اگرچه هواوی جزئیات منطقه‌ای درآمد خود را منتشر نمی‌کند، می‌توان پیش‌بینی کرد که با وجود مشکلات متعدد در بازارهای بین‌المللی، کشور چین مرکز اصلی رشد و درآمد آن‌ها باشد. هواوی و رقیب هم‌وطنش ZTE (که آن هم در فهرست سیاه تجاری آمریکا قرار دارد) سهم عمده‌ای از قراردادهای زیرساخت شبکه‌ی 5G را در چین دراختیار دارند. اپراتورهای مخابراتی در آن کشور حتی قراردادهایی برای خرید گوشی‌های هوشمند 5G از هواوی امضا کرده‌اند که قطعا فروش شرکت را در بازار مصرف‌کننده‌ هم افزایش می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش درآمد هواوی در نیمه اول سال ۲۰۲۰ باوجود بحران‌های تحریم و کرونا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..