تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شاسی بلند مفهومی جیپ رانگلر روبیکان 392 رونمایی شد

جیپ از خودروی مفهومی رانگلر روبیکان ۳۹۲ مجهز به پیشرانه خورجینی هشت سیلندر ۶/۴ لیتری جدید رونمایی کرد. این پیشرانه ۴۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که بیشتر از ارقام نسخه کنونی ۳/۶ لیتری خورجینی ۶ سیلندر با ۲۸۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتن‌متر است.

به‌نظر می‌رسد که طرفداران خودروهای آف‌رود جیپ باید از معرفی این شاسی‌بلند مفهومی خوشحال و به آینده خوش‌بین باشند. در بیانیه منتشرشده در مراسم رونمایی از این مدل مفهومی، جیپ چند بار تأکید می‌کند که ممکن است نسخه تولیدی رانگلر روبیکان ۳۹۲ ساخته شود. در بیانیه مطبوعاتی این خودروساز آمده است:

علاقه‌مندان به جیپ در سال‌های اخیر به‌شدت تقاضای خود را برای تولید رانگلر مجهز به پیشرانه خورجینی هشت سیلندر اعلام کرده‌اند و جیپ رانگلر روبیکان ۳۹۲ نشانه‌ای است که می‌تواند نشان دهد آن‌ها به‌زودی آرزوی خود را به دست آورند.

پیش از این جیپ اعلام کرده بود که مدل تولیدی رانگلر مجهز به پیشرانه خورجینی هشت سیلندر هیچ‌گاه تولید نخواهد شد؛ زیرا پیشرانه اجازه نمی‌دهد تا فضای مچاله شدن (Crush Space) کافی برای دستیابی به ایمنی خودرو در تصادف وجود داشته باشد. فضای مچاله شدن به محلی بین سرنشینان و نقطه اثر برخورد در خودرو گفته می‌شود که می‌تواند مقداری از ضربه تصادف را جذب کند و درنتیجه باعث افزایش ایمنی سرنشینان شود. هم‌اکنون این شرکت ممکن است راه حلی برای مشکل کمبود فضا در جلوی خودرو داشته باشد. جیپ رانگلر روبیکان ۳۹۲ کانسپت دارای قاب اصلاح‌شده و دسته‌موتورهای ارتقایافته است.

نمای عقب شاسی بلند / suv جیپ رانگلر روبیکان / Jeep Wrangler Rubicon 392 Concept در مسیر آفرود

خودروی مفهومی جیپ رانگلر روبیکان ۳۹۲ از جعبه‌دنده خودکار هشت سرعته و جعبه‌دنده کمکی دو سرعته بهره می‌برد. جیپ ادعا می‌کند که این شاسی‌بلند آف‌رود در کمتر از پنج ثانیه می‌تواند از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت دست یابد که برای خودرویی با استانداردهای رانگلر، خیلی خوب و مناسب است.

مقاله‌های مرتبط:

همان‌طور که می‌دانید، رانگلر نیاز زیادی به سرعت در مسیرهای مستقیم ندارد و جیپ این خودروی مفهومی را به سخت‌افزارهای مورد نیاز برای آسان‌تر کردن رانندگی در مسیرهای آف‌رود مجهز می‌کند. محورهای بسیار مستحکم دانا ۴۴ و دیفرانسیل قفل‌‌شونده در جلو و عقب وجود دارد. از جمله سایر امکانات این خودرو می‌توان به بالا بردن ۵ سانتی‌متری (۲ اینچی) ارتفاع سیستم تعلیق، کمک‌فنرهای تک‌لوله‌ای فاکس و رینگ‌های ۱۷ اینچی همراه‌با سیم لبه لاستیک (beadlock) و تایرهای ۳۷ اینچی مخصوص مسیرهای گل‌ولای اشاره کرد که توانایی این شاسی‌بلند را برای حرکت در محیط‌های ناهموار بهبود می‌بخشند.

ناگفته نماند که رونمایی جیپ از خودروی مفهومی رانگلر روبیکان ۳۹۲ دقیقاً با روز پیش‌بینی شده برای معرفی فورد برانکو ۲۰۲۱ هم‌زمان شده است. به‌نظر می‌رسد که جیپ قصد دارد مراسم رونمایی از فورد برانکو را تحت تأثیر قرار دهد و توجه علاقه‌مندان را از محصول جدید فورد منحرف کند. 

مایک لوین، مدیر ارتباطات محصول فورد در آمریكای شمالی، متوجه تلاش جیپ برای انحراف توجه علاقه‌مندان از فورد برانكو شد. او در توئیتی اشاره کرد که این‌‌کار نشانه تلاش فورد برای رقابت و عصبانیت آن است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شاسی بلند مفهومی جیپ رانگلر روبیکان 392 رونمایی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..