تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا چینی ها تنها راه ممکن برای توسعه صنعت خودروسازی کشور هستند؟

تولید خودرو در چین طی سال های 2017 تا 2019 شاید روند نزولی داشته باشد، اما در همان سال 2019 میلادی تعداد خودروی تولید شده در چین به رقم قابل توجه 25 میلیون دستگاه می رسد که در جهان بیشترین آمار تولید اتومبیل را به خود اختصاص داده است و دلایل زیادی وجود دارد که کشور چین از تولید سالیانه 1 میلیون دستگاه در سال 1992 میلادی به تولید 25 میلیون دستگاه در سال 2019 میلادی دست پیدا کرده است.

برهمین اساس، حسین کریمی سنجری کارشناسان خودرو معتقد است که در شرایط فعلی، تنها راه توسعه خودروسازی کشور از طریق چینی ها ممکن است و برخی از شرکت های خودروساز چینی در شرایط تحریم نشان دادن که تمایلی به ترک بازار ایران ندارند. همچون شهرداری شهر پکن که مالک اصلی گروه خودروسازی "بایک" است و با وجود شدیدترین تحریم های صنعت خودروسازی، حاضر به ترک بازار ایران نیستند.

حال باتوجه به قرارداد 25 ساله ای که از آن صحبت می شود و قرار است که به توسعه زیرساخت های صنعتی و اقتصادی کشور کمک کند، لازم است که یکی از اولویت های آن بر روی توسعه صنعت خودروسازی کشور باشد و موضوع مهم تر اینکه طی دو دهه آینده، کشور چین قطعا به عنوان یکی از مهم ترین و بزرگ ترین قطب های تولید خودروی جهان شناخته خواهد شد. قدرت بازار و تفکر استراتژیک چینی ها باعث شده است تا تمامی جهت گیری های توسعه محصول و دانش فنی خودروسازی دنیا طی 20 سال آینده به کشور چین معطوف شود.

به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، این کارشناس در ادامه صحبت های خود چنین عنوان کرد که اگر خودروسازان داخلی و سیاست گذاران این صنعت فهم درستی از استراتژی های فعلی صنعت خودروسازی دنیا داشته باشند، بگونه ای عمل خواهند کرد که از طریق شراکت با خودروسازان بنام چینی، می توانند تحولی منصفانه در تولید خودروی داخلی ایجاد کنند، هرچند اگر این موضوع به درستی پیگیری شود، معتقد هستیم که حتی تحریم های بین المللی هم نمی تواند مانعی برای توسعه صنعت خودروسازی کشور شود و امیدوار هستیم که دولت در اتاق فکرهایی که برای این قرارداد تشکیل داده است، عاقلانه و مدبرانه رفتار کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا چینی ها تنها راه ممکن برای توسعه صنعت خودروسازی کشور هستند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..