تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوزستان در مسیر نزول بیماران کرونایی است/ آیا مواد غذایی ویروس را انتقال می‌دهد؟

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته کشوری کرونا در برنامه صبحگاهی "در انتهای الوند" شبکه دو سیما، اظهار کرد: ویروس کرونا پدیده‌ای نو و منحصر به فرد است و هیچ بیماری به اندازه آن نتوانسته است مطبوعات، رسانه‌ها و مسائل اجتماعی و اقتصادی را تحت تاثیر قرار دهد.

او با اشاره به اینکه ما شاهد کاهش تعداد مبتلایان در خوزستان هستیم، افزود: ابتلای افراد به بیماری کرونا باعث می‌شود که آنتی‌بادی در بدن مردم شکل گیرد و پس از آن کمتر مبتلا شوند. خوشبختانه پس از ۱۵ تیر، خوزستان به اوج اپیدمی رسید و در حال حاضر در سیر نزولی قرار دارد.

مردانی با اشاره به اینکه آنتی‌بادی تا چه زمانی در بدن فرد باقی می‌ماند، گفت: هنوز مشخص نشده است که این محافظت‌کننده تا چه زمانی در بدن فرد می‌ماند؛ چراکه کرونا تنها ۶ ماه است که به وجود آمده، اما شاید بتوان گفت کسانی که قبلاً مبتلا شدند تا چند ماه یا حتی تا آخر عمرشان در برابر این بیماری ایمنی دارند.

ماسک زدن یکی از راه‌های خوب پیشگیری از بیماری کرونا

او تاکید کرد: البته ما توانسته‌ایم با کرونا زندگی کنیم، ولی آسیبی از آن نبینیم. یکی از راه‌های خوب ماسک زدن است. در مقاله‌ای نوشته شده بود اگر دو نفر فاصله ۱.۵ متر را رعایت کنند و هر دو نفر ماسک داشته باشند تا ۹۰ درصد از ابتلا به این بیماری در امان خواهند بود؛ شستشوی دست نیز باعث قطع زنجیره انتقال می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی در مورد عمده راه‌های انتقال ویروس کرونا گفت: غذا و مواد غذایی راه عمده‌ای برای انتقال بیماری نیست بلکه راه عمده، دست‌های آلوده، عطسه و سرفه، صحبت کردن و نزدن ماسک است. بنابراین اگر مواد غذایی خریدید می‌توانید آن را ۶ تا ۱۲ ساعت کنار بگذارید تا ویروس، خود به خود از بین برود.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه کسانی بیشتر بر اثر کرونا می‌میرند، گفت: مرگ‌ومیر در کسانی بیشتر است که سن بیشتری دارند یا بیماری زمینه‌ای نظیر بیماری قلبی، فشار خون، دیابت دارند. البته کسانی که بیماری زمینه‌ای ندارند نیز ممکن است به دلیل کرونا فوت کنند.

بیشتر بخوانید: 

مردانی در پایان گفت: این بیماری ویروسی است و آنتی‌بیوتیک روی آن تاثیر ندارد. در بهبودیافتگان آنتی‌بادی ایجاد می‌شود و می‌توانند پلاسمای خون خود را به کسانی که روی تخت بیمارستان‌ها شرایط بدی دارند اهدا کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوزستان در مسیر نزول بیماران کرونایی است/ آیا مواد غذایی ویروس را انتقال می‌دهد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..