تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روش های خانگی برای درمان چین و چروک دست

هیچ کس نمی خواهد در سنین پایین – یا در هر سنی – با چین و چروک ها دست و پنجه نرم کند. چین و چروک به عنوان یک نتیجه است از اینکه پوست شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد  که اغلب با روند پیری همراه است. اگرچه داشتن چین و چروک روی صورت و گردن متداول است اما ممکن است چین و چروک روی دستان شما هم ایجاد شود. جدای از روند پیری طبیعی، چین و چروک دست می تواند ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب، برنزه شدن بیش از حد، آلودگی محیط، سیگار کشیدن، کم آبی، رژیم غذایی ضعیف، تغییرات هورمونی در بدن، داروهای خاص و عوامل ژنتیکی باشد.

چروک دست

علاوه بر این، بیشتر افراد تا حدی که تلاش می کنند صورت خود را بدون چروک حفظ کنند، از دست خود مراقبت نمی کنند.

داشتن چین و چروک روی دستها مشکلی غیر معمول نیست اما اگر می خواهید چین و چروک ها را به طور دائمی از دست خود برطرف کنید، تمیز کردن، لایه برداری و مرطوب کردن باید بخشی از یک روش معمول مراقبت از پوست شما باشد.

می توانید از برخی از داروهای خانگی ساده و مؤثر استفاده کنید که باعث می شود دستان شما صاف و بدون چین و چروک باشد.

داروهای خانگی برای درمان چین و چروک دست

در اینجا 10 درمان خانگی برای دست های چروکیده آورده شده است.

1. روغن زیتون

روغن زیتون کاربردهای آشپزی زیادی دارد اما این چربی سالم همچنین می تواند به صاف و بدون چروک کردن دستان شما کمک کند.

این روغن پوست شما را تغذیه می کند و ویتامین E آن به همراه چربی های اساسی به تحریک تولید کلاژن کمک می کند تا به کاهش چین و چروک منجر شود.

همچنین، می تواند پوست را محکم کند تا از علائم زودرس پیری جلوگیری کند.

یک مطالعه در سال 2001 که در ژورنال کالج آمریکایی تغذیه منتشر شده نشان می دهد که چین و چروک پوست در یک مکان مشترک در افراد مسن در معرض آفتاب با قومیت های مختلف ممکن است تحت تأثیر انواع غذاهای مصرفی باشد. روغن زیتون یکی از مواد غذایی است که در کاهش رشد چین و چروک ها بسیار مؤثر است.

برای استفاده روزانه: روغن زیتون را روی دستان خود بمالید. قبل از پوشیدن دستکش های نخی، 5 تا 10 دقیقه با آن دستتان را ماساژ دهید تا روغن روی دستان تان پخش و جذب شود. این کار را هر روز قبل از خواب انجام دهید. صبح روز بعد آن را با آب گرم بشویید. برای استفاده هفتگی: 1 قاشق غذاخوری از شکر و روغن زیتون را مخلوط کنید تا خمیری درست شود. این خمیر را روی دستان خود بمالید و چند دقیقه با حرکات دایره ای ماساژ دهید. بعد از 10 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. دستان خود را خشک کرده و آنها را با روغن زیتون ماساژ دهید. این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید. برای مصرف: در روغن پخت و پز خود از روغن زیتون استفاده کنید اما بیش از حد مصرف نکنید. به یاد داشته باشید اعتدال همیشه مهم است. 2. روغن نارگیل

روغن نارگیل یک نرم کننده طبیعی است، به این معنی که شکاف های موجود در پوست شما را پر می کند و باعث می شود احساس صافی ایجاد شود.

علاوه بر این، ترکیب بی نظیر اسیدهای چرب در روغن نارگیل برای پوست های خشک مناسب است. همچنین از پوست در برابر صدمات مضر اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) آفتاب محافظت می کند.

یک مطالعه که در سال 2004 در درماتیت منتشر شده نشان داد که روغن نارگیل در هنگام استفاده به عنوان مرطوب کننده کاملا موثر و بی خطر است.

قبل از رفتن به رختخواب، روغن نارگیل فوق العاده بکر را روی دستان خود بمالید. با استفاده از حرکات دایره ای حدود 5 دقیقه ماساژ دهید. برای بهترین نتیجه دستکش را در طول شب به دست کنید. این روش درمانی را روزانه تکرار کنید. 3. آلوئه ورا

برای مقابله با چروک دست، آلوئه ورا نیز بسیار مؤثر است.

آلوئه ورا حاوی خاصیت مرطوب کنندگی است که به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند و از علائم پیری زودرس مانند چین و چروک جلوگیری می کند. همچنین، این ژل حاوی پلی ساکاریدها است که باعث احیا و بازسازی پوست می شوند.

علاوه بر این، یک لایه محافظ روی پوست تشکیل می دهد و باعث بهبود سطح پوست می شود.

مطالعه ای در سال 2006 در نشریه تحقیقات و فناوری پوست منتشر شده است که نشان می دهد عصاره آلوئه ورا که یخ زده است در بهبود هیدراتاسیون پوست موثر است.

مطالعه ای در سال 2013 که در مجله پزشکی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد منتشر شد، حاکی از آن است که ژل آلوئه ورا تازه در غلظت های متنوع، بهبود خاصیت ارتجاعی و ویسکو پوست را به دنبال دارد که برای مبارزه با علائم پیری زودرس مانند چروک ها مهم است.

برای استفاده روزانه: یک برگ تازه آلوئه ورا را برش داده و ژل آن را بردارید. ژل را روی دستان خود بمالید و برای چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. بگذارید 15 دقیقه بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید. این کار را یک بار در روز انجام دهید. برای استفاده هفتگی: 1 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا تازه، 1 قاشق چای خوری جو دوسر و ½ قاشق چایخوری روغن زیتون را در یک کاسه مخلوط کنید. این مخلوط را روی دستان خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند، سپس خمیر را با مالش از پوست جدا کنید. در آخر، دستان خود را با آب سرد بشویید. هفته ای یک بار از این روش درمانی استفاده کنید. 4. عسل

عسل یک مرطوب کننده طبیعی است که خاصیت آنتی اکسیدانی و مرطوب کننده دارد و در مبارزه با چروک ها به خوبی عمل می کند. این ماده به افزایش رطوبت کمک می کند تا دست های شما نرم و صاف باشد.

یک مطالعه منتشر شده در سال 2013 در ژورنال زیبایی پوست گزارش داد که در فرمولاسیون های آرایشی، عسل اثرات نرم کننده، آرام بخش، تسکین دهنده و نرم کننده مو را دارد. پوست را جوان نگه می دارد و تشکیل چین و چروک را کند می کند. pH را متعادل می کند و از عفونت های بیماری زا جلوگیری می کند.

برای استفاده روزانه: کمی عسل را روی دستان خود مالیده و حدود 10 دقیقه آنرا به همان حال بگذارید. آن را با آب ولرم بشویید. روزانه 1 یا 2 بار تکرار کنید تا از دست های نرم و بدون چروک لذت ببرید. برای استفاده هفتگی: 2 قاشق غذا خوری عسل خام و پوره آووکادو را به طور کامل مخلوط کنید. حداقل 30 دقیقه آن را روی دستان خود بمالید سپس آن را با آب ولرم بشویید. هفته ای یک یا دو بار از این خمیر استفاده کنید. 5. گوجه فرنگی

غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مانند گوجه فرنگی می توانند در مبارزه با آسیب هایی که استرس اکسیداتیو به سلول های شما وارد می کند، موفق عمل کنند. با کاهش آسیب های رادیکال آزاد در بدن، گوجه فرنگی پیری پوست را به تاخیر می اندازد و باعث می شود کمتر در معرض چین و چروک باشد.

گوجه فرنگی به عنوان منبع غنی لیکوپن، به پوست شما کمک می کند تا اکسیژن بیشتری جذب کند.

یک مطالعه که سال 2016 در مجله بریتانیایی پوست در انگلیس منتشر شده، حاکی از آن است که گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است که به محافظت از بدن در برابر اشعه UV مضر کمک می کند. این می تواند به رفع چین و چروک و همچنین سرطان پوست کمک کند.

برای استفاده روزانه: یک قطعه گوجه فرنگی را به مدت 5 دقیقه روی دستان خود مالش دهید. 5 دقیقه دیگر صبر کنید سپس با استفاده از آب خنک آن را بشویید. این کار را دو بار در روز انجام دهید. برای استفاده هفتگی: پوره 1 گوجه فرنگی و 1 آووکادو رسیده را در مخلوط کن قرار دهید تا خمیری یکدست شود. آن را روی دستان خود بمالید و بگذارید حداقل 20 تا 30 دقیقه بماند. آن را با آب ولرم بشویید و دستان خود را خشک کنید. هفته ای یکبار این کار را انجام دهید. برای مصرف: روزانه یک لیوان آب گوجه فرنگی بنوشید تا پوست شما از درون تغذیه شود. 6. چای سبز

چای سبز سرشار از فلاونوئیدها و پلی فنول ها است که فعالیت آنتی اکسیدانی دارند که برای فرآیندهای ضد پیری مهم است.

برای استفاده هفتگی: 1 قاشق غذاخوری برگ چای سبز، 2 تا 3 قاشق غذاخوری ماست ساده و کمی پودر زردچوبه را در یک کاسه مخلوط کنید. خوب مخلوط کرده و آن را روی دستان خود بمالید. بگذارید 20 دقیقه قبل از شستشو با آب ولرم به مدت 20 دقیقه روی دست بماند. این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید. برای مصرف: روزانه 2 یا 3 فنجان چای سبز بنوشید. 7. موز بیش از حد رسیده

یک موز رسیده به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی آن و به دلیل داشتن خواص مرطوب کننده، یک درمان خانگی عالی برای دست های چروکیده است.

این میوه سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین ها (A ،B و E) ، آهن، منیزیم، روی و پتاسیم است که در جوان سازی پوست به همراه مبارزه با چین و چروک کمک زیادی می کند.

یک مطالعه در سال 2012 که در ژورنال فارماکوگنوزی و فیتوشیمی منتشر شد، حاکی از آن است که موز به عنوان یک درمان ضد چروک به خوبی عمل می کند.

برای استفاده روزانه: 1 موز بیش از حد رسیده را پوره کنید و مانند یک خمیر غلیظ آن را روی دستان خود بمالید. 30 دقیقه قبل از شستشو با آب ولرم اجازه دهید روی دستتان بماند. این کار را یک بار در روز انجام دهید. برای استفاده هفتگی: ½ یک موز رسیده را پوره کنید. کمی عسل و روغن زیتون اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این خمیر را روی دستان خود بمالید. به مدت 20 دقیقه آن را روی دست بگذارید. ابتدا آن را با آب ولرم بشویید سپس با آب سرد بشویید تا رطوبت در آن باقی بماند. این کار را یک یا دو بار در هفته انجام دهید. 8. آووکادو

میوه دیگری که می تواند به نرم نگه داشتن دست و حفظ چربی پوست کمک کند، آووکادو است.

آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان و همچنین خواص ضد پیری است که می تواند روند چین و چروک ها را برعکس کرده و دستان شما را صاف نگاه دارد.

علاوه بر این، تولید کلاژن را بهبود می بخشد که خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست شما را حفظ می کند.

مطالعه ای در سال 2012 که در مجله فدراسیون انجمن های آمریکایی برای زیست شناسی تجربی منتشر شده است، حاکی از آن است که مصرف آووکادو مراکز قدرت سلول ها در برابر رادیکال های آزاد مضر را تقویت می کند.

برای استفاده روزانه: از روغن آووکادو برای ماساژ روزانه دست خود قبل از خواب استفاده کنید. آن را یک شب بگذارید، سپس صبح آن را بشویید. برای استفاده هفتگی: 1 آووکادو رسیده را با چنگال پوره کنید تا زمانی که بافت صافی داشته باشید. کمی عسل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مخلوط را روی دستان خود بمالید و به مدت 20 تا 30 دقیقه آن را روی دست بگذارید. آن را با آب ولرم بشویید و پوست خود را خشک کنید. هفته ای 2 یا 3 بار تکرار کنید. برای مصرف: آووکادو را در رژیم خود بگنجانید. 9. روغن کرچک

روغن کرچک برای دست و چروک شما مفید است.

این ماده به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می کند و حتی در اعماق پوست نیز نفوذ می کند و این به داشتن پوستی صاف و بدون چروک کمک می کند. همچنین، این روغن باعث تولید الاستین و کلاژن می شود که به تأخیر در بروز علائم پیری کمک می کند و باعث می شود پوست شما جوان تر به نظر برسد.

به علاوه، غلظت بالای اسیدهای چرب موجود در آن باعث ایجاد پوستی سالم و درخشان می شود.

روزانه از هر یک از روش های زیر استفاده کنید:

شب قبل از خواب به آرامی پوست خود را با چند قطره روغن کرچک با حرکات دایره ای ماساژ دهید. این کار را روزانه انجام دهید. قسمت های مساوی از روغن کرچک و روغن نارگیل را با هم مخلوط کرده و آن را روی پوست ماساژ دهید. 20 تا 30 دقیقه صبر کنید سپس آن را بشویید. روزانه تکرار کنید. 10. روغن اسطوخودوس

وقتی صحبت از چین و چروک می شود، روغن اسطوخودوس بسیار مؤثر است.

مقدار بالای آنتی اکسیدان موجود در روغن اسطوخودوس از پوست در برابر رادیکال های آزاد مضر و همچنین آسیب اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند.

4 یا 5 قطره از روغن اسطوخودوس را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون فرا بکر ولرم مخلوط کنید. درست بعد از دوش گرفتن از آن برای ماساژ دادن دستان خود در صبح استفاده کنید. قبل از رفتن به رختخواب دوباره تکرار کنید. این کار را روزانه انجام دهید. نکات اضافی از شستشوی دست با صابون های خشن خودداری کنید. دستان خود را با آب خیلی گرم یا خیلی سرد شستشو ندهید. برای خشک کردن دست های مرطوب خود از خشک کن با هوای گرم استفاده نکنید. همیشه دست های خود را با استفاده از یک حوله نرم خشک کنید. هنگام انجام کارهای خانگی یا باغبانی، از دستکش نخی استفاده کنید. برای خلاص شدن از شر سلول های پیر، خشک و مرده پوست حداقل هفته ای یک بار دستان خود را لایه برداری کنید. غذاهای سرشار از ویتامین و مواد مغذی بخورید که به شما درخشش طبیعی می بخشد. به اندازه کافی آب بنوشید تا پوست و همچنین بدن دهیدراته نشود. مصرف قند و غذاهای غنی از روغن را محدود کنید تا به پوست شما در حفظ جوانی خود کمک کند. برای محافظت از پوست روی دستان خود در برابر اشعه ماوراء بنفش مضر، ضد آفتاب دارای (SPF) بیش از 30 بمالید. از سیگار کشیدن و همچنین در معرض دود سیگار قرار گرفتن خودداری کنید زیرا این ماده اثرات مخربی بر روی پوست شما دارد. حتی می توانید مصرف مکمل بتاکاروتن را در نظر بگیرید اما ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

منبع:

top10homeremedies

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روش های خانگی برای درمان چین و چروک دست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..