تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقایسه 15 کشور بر پایه امید به زندگی (+ عکس)

مقایسه 15 کشور بر پایه امید به زندگی (+ عکس) مقایسه 15 کشور برپایه امید به زندگی می پردازیم

در اینجا با مقایسه 15 کشور بر پایه امید به زندگی را بررسی می کنیم با بهترین کشور ها از نظر سلامت روحی آشنا شوید با ما در سایت تالاب باشید با بهترین ها مید به زندگی که شاخصی آماری است، نشاندهنده‌ی متوسط طول عمر هر فرد در یک جامعه است.

سازمان‌های گوناگونی برای شاخص امید به زندگی رده‌بندی اعلام کرده‌اند که مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی تحقیقی به این موضوع پرداخته و ۱۵ کشور برتر در این رتبه‌بندی را که بیشترین متوسط طول عمر را دارند، اعلام کرده است …

مقایسه 15 کشور بر پایه امید به زندگی

مقایسه 15 کشور بر پایه امید به زندگی (+ عکس)

هنگ‌کنگ (رتبه ۱ / متوسط طول عمر: ۸۴ سال)

علی‌رغم آنکه هنگ‌کنگ از هوای چندان پاکیزه‌ای برخوردار نیست، اما متوسط طول عمر در آنجا بالغ بر ۸۴ سال می‌شود. هنگ‌کنگ رتبه اول رده‌بندی مجمع جهانی اقتصاد را در زمینه “امید به زندگی” به خود اختصاص داده است. گفته می‌شود که تحرک زیاد شهروندان هنگ‌کنگ، نظام درمانی خوب و همچنین تغذیه‌ی سالم از عوامل بالا بودن طول عمر در این جامعه است.

مقایسه 15 کشور بر پایه امید به زندگی (+ عکس)

ژاپن (رتبه ۲ / متوسط طول عمر: ۶ / ۸۳ سال)

ژاپنی‌ها که گفته می‌شود مردمی پرکار هستند، به طور متوسط ۶ / ۸۳ سال عمر می‌کنند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که اکثر انسان‌هایی که عمر طولانی کرده‌اند، تا سنین بالا فعال بوده و اشتغال داشته‌اند. به گفته‌ی محققان کار و فعالیت سبب می‌شود که انسان از لحاظ جسمی تندرست بماند و دیرتر دچار کهولت شود.

مقایسه 15 کشور بر پایه امید به زندگی (+ عکس)

اسپانیا (رتبه ۳ / متوسط طول عمر: ۱ / ۸۳ سال)

اسپانیایی به طور متوسط ۱ / ۸۳ سال عمر می‌کنند. اسپانیا از لحاظ تناسب و توازن کار و زندگی، مسکن، بهداشت و سلامتی و همچنین روابط و امنیت اجتماعی یکی از کشورهای پیشرفته در میان اعضای سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی محسوب می‌شود. اسپانیایی‌ها به استراحت روزانه نیز اهمیت خاصی می‌دهند.

مقایسه 15 کشور بر پایه امید به زندگی (+ عکس)

سوئیس (رتبه ۴ / متوسط طول عمر: ۸ / ۸۲ سال)

کشور سوئیس با متوسط طول عمر ۸ / ۸۲ سال رتبه چهارم رده‌بندی مجمع جهانی اقتصاد را به خود اختصاص داده است. رکورددار طول عمر در سوئیس زنی است که ۱۱۳ سال عمر کرد. سوئیس از قدرت اقتصادی بالایی برخوردار است و دولت این کشور نیز توجهی خاص به رضایت و رفاه شهروندان خود دارد.

مقایسه 15 کشور بر پایه امید به زندگی (+ عکس)

ایتالیا (رتبه ۵ / متوسط طول عمر: ۷ / ۸۲ سال)

“زندگی شیرین” (La Dolce Vita) از عبارات معروفی است که با ایتالیا و فرهنگ این کشور پیوند خورده است. اهمیت روابط خانوادگی و خوراک و آب وهوای خوب بر طولانی بودن عمر ایتالیایی‌ها کم‌تأثیر نیست. متوسط طول عمر در ایتالیا بر ۷ / ۸۲ سال بالغ می‌شود.

مقایسه 15 کشور بر پایه امید به زندگی (+ عکس)

سنگاپور (رتبه ۶ / متوسط طول عمر: ۶ / ۸۲ سال)

بهبود درخور توجه نظام بهداشتی و درمانی در سه دهه گذشته در سنگاپور سبب شده که متوسط طول عمر در این کشور به ۶ / ۸۲ سال افزایش یابد. سنگاپور به ویژه به خاطر پاکیزگی‌اش مشهور است. دولت سنگاپور برای شهروندان خود شرایط درمانی و خدمات اجتماعی خوبی فراهم آورده و همچنین هوای مساعد این کشور در بالا بودن متوسط طول عمر در آنجا تأثیر گذاشته است.

مقایسه 15 کشور بر پایه امید به زندگی (+ عکس)

فرانسه (رتبه ۷ / متوسط طول عمر: ۴ / ۸۲ سال)

فرانسویان به طور متوسط ۴ / ۸۲ سال عمر می‌کنند و در مکان هفتم رده‌بندی قرار دارند. کیفیت زندگی و لذت‌های آن برای فرانسویان اهمیت زیادی دارد. آنان به ویژه به غذا توجهی خاص دارند و در زندگی روزمره نیز وقت نسبتا زیادی را صرف این امر می‌کنند. غذا و خوارک خوب و باکیفیت چنان برای فرانسویان مهم است که آنان ۲۰ درصد از حقوق خود را صرف آن می‌کنند.

مقایسه 15 کشور بر پایه امید به زندگی (+ عکس)

استرالیا (رتبه ۸ / متوسط طول عمر: ۳ / ۸۲ سال)

رتبه هشتم در رده‌بندی مجمع جهانی اقتصاد به استرالیا اختصاص یافته است. متوسط طول عمر در استرالیا بر ۳ / ۸۲ سال بالغ می‌شود. فرهنگ و ساختارهای غربی و زندگی‌ای در عین حال آرام از یک سو و طبیعتی وحشی و زیبا از سوی دیگر از جمله ویژگی‌های استرالیا هستند. به نظر می‌رسد که این ترکیب متنوع بر کیفیت زندگی و همچنین بالا بودن متوسط طول کم‌تأثیر نبوده است.

مقایسه 15 کشور بر پایه امید به زندگی (+ عکس)

اسرائیل (رتبه ۹ / متوسط طول عمر: ۲ / ۸۲ سال)

اسرائیل با متوسط طول عمر ۲ / ۸۲ سال در رده نهم جای گرفته است. قابل توجه اینکه مردان اسرائیلی در مقایسه با مردان دیگر کشورهای جهان از عمری طولانی برخوردارند.

 

مقایسه 15 کشور بر پایه امید به زندگی (+ عکس)

لوکزامبورگ (رتبه ۱۰ / متوسط طول عمر: ۲ / ۸۲ سال)

شهروندان لوکزامبورگ نیز به طور متوسط ۲ / ۸۲ سال عمر می‌کنند. این کشور از جمعیت کمی برخوردار است و شهروندان آن در مجموع از لحاظ سلامتی، بهداشت و درمان از وضیعت خوبی برخوردارند. لوکزامبورگ رتبه دهم را در رده‌بندی مجمع جهانی اقتصاد به خود اختصاص داده است.

مقایسه 15 کشور بر پایه امید به زندگی (+ عکس)

کره جنوبی (رتبه ۱۱ / متوسط طول عمر: ۲ / ۸۲ سال)

میزان کار در کره جنوبی در مقایسه با دیگر کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی بسیار بالا است. متوسط حجم کار سالانه بر ۲۱۱۱ ساعت بالغ می‌شود. با وجود این متوسط طول عمر در کره جنوبی ۲ / ۸۲ سال است. فعالیت‌های شهروندان در عرصه‌های مدنی، امنیت و کم و کیف اشتغال در میزان متوسط طول عمر تاثیرگذار است.

مقایسه 15 کشور بر پایه امید به زندگی (+ عکس)

ایسلند (رتبه ۱۲ / متوسط طول عمر: ۱ / ۸۲ سال)

شهروندان ایسلند در مقایسه با شهروندان سوئد، کانادا و نروژ اندکی بیشتر عمر می‌کنند. پایین بودن نرخ مرگ و میر در بین کودکان و همچنین پایین بودن میزان آلودگی‌های زیست‌محیطی از عوامل تأثیرگذار بر متوسط عمر شهروندان یک جامعه هستند.

مقایسه 15 کشور بر پایه امید به زندگی (+ عکس)

کانادا (رتبه ۱۳ / متوسط طول عمر: ۸۲ سال)

هر چه ساختار بهداشت و درمان، نظام آموزشی و همچنین کمک‌رسانی‌های اجتماعی از سطح بالاتری برخوردار باشد، متوسط طول عمر نیز بالاتر است. شهروندان کانادا نیز به طور متوسط ۸۲ سال عمر می‌کند. این کشور رتبه سیزدهم را به خود اختصاص داده است.

مقایسه 15 کشور بر پایه امید به زندگی (+ عکس)

سوئد (رتبه ۱۴ / متوسط طول عمر: ۸۲ سال)

پژوهشگرانی که رتبه‌بندی مجمع جهانی اقتصاد را تهیه کرده‌اند، در چارچوب تحقیقات خود نظرنسجی‌های گوناگونی انجام داده و از جمله وضعیت بهداشت و سلامتی را جویا شده‌اند. کشور سوئد با متوسط طول عمر ۸۲ سال در رده‌ی چهاردهم جای گرفته است.

مقایسه 15 کشور بر پایه امید به زندگی (+ عکس)

نروژ (رتبه ۱۵ / متوسط طول عمر: ۸۱ سال)

بالا بودن متوسط عمر در یک کشور به عوامل گوناگون بستگی دارد، از جمله به سطح سلامتی، کیفیت زندگی، میزان پیشرفت، سازمان‌یافتگی. کشور نروژ در رده‌بندی مجمع جهانی اقتصادی رتبه ۱۵ را به خود اختصاص داده و متوسط طول عمر در این کشور بالغ بر ۸۱ سال است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقایسه 15 کشور بر پایه امید به زندگی (+ عکس)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..