تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایران جزو کشور‌های پیشروی در حوزه تصفیه پساب‌های صنعتی

اردکانیان: در حال حاضر ۲۴۲ تصفیه خانه فعال در کشور وجود دارد و بیش از ۵۰ درصد جمعیت شهری کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای دفاتر خبری استان تهران رضا اردکانیان در آئین آغاز عملیات اجرایی ساخت فاز هفت و هشت تصفیه خانه جنوب تهران با بیان اینکه وجود این میزان تصفیه خانه در کشور بیانگر توجه دولت به موضوع بهداشت عمومی و تامین آب کشاورزی است، افزود: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران در منطقه گرم، خشک و نیمه خشک قرار گرفته است با وجود ۲۴۲ تصفیه خانه فعال، درمقایسه با کشور‌های مشابه، در حوزه تصفیه پساب‌های صنعتی و فاضلاب شهری جزو کشور‌های پیشرو در جهان محسوب می‌شود.


وی اظهار داشت: احداث تصفیه خانه و اختصاص آب آن به کشاورزی، صنعت و آبیاری فضای سبز موجب جلوگیری از کاهش سفر‌های زیرزمینی و فرونشست زمین می‌شود.


اردکانیان خاطر نشان کرد: هم اکنون برای تصفیه فاضلاب شهر تهران ۱۲ تصفیه خانه در نظر گرفته شده که از این میزان ۶ تصفیه خانه در مدار است و کلنگ ۲ تصفیه خانه دیگر نیز امروز در جنوب تهران بر زمین زده شد.


وزیر نیرو با بیان اینکه جمع آوری فاضلاب کلان شهر تهران نیازمند ایجاد ۹ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب است، گفت: ۶ هزار و ۹۰۰ کیلومتر شبکه تاکنون ایجاد شده و تا پایان امسال نیز ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر احداث خواهد شد که تا سال هزار و ۴۰۳ احداث شبکه فاضلاب تهران به اتمام می‌رسد.


وی افزود: چهار تصفیه خانه فاضلاب نیز تا پایان امسال در بخش غرب تهران به بهره برداری می‌رسد که با راه اندازی آن ۷۰ درصد فاضلاب تهران تصفیه می‌شود.


اردکانیان با بیان اینکه هم اکنون شهرداری تهران سالانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب زیرزمینی را از طریق چاه‌های سطح تهران برای فضای استفاده می‌کند، گفت: طبق توافقات انجام شده بین وزارت نیرو و شهرداری تهران به زودی آب فضای سبز تهران از محل تصفیه خانه‌ها تامین می‌شود.

عملیات اجرایی ساخت فاز‌های هفت و هشت تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب پایتخت امروز با حضور دکتر رضا اردکانیان وزیرنیرو، مسئولان آب و فاضلاب کشور، استاندار و مسئولان استان تهران آغاز شد.


واحد‌های هفت و هشت تصفیه خانه جنوب تهران با روش تصفیه فعال پیشرفته (با قابلیت حذف نیتروژن و فسفر) با هدف ارتقای سطح بهداشت عمومی، جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی، استفاده از پساب تولیدی جهت مصارف کشاورزی و تغذیه مصنوعی اجرا شده که ظرفیت این واحد‌های تصفیه ۸۴ میلیون مترمکعب در سال است و ۲۲ گیگاوات در سال برق تولید می‌کند و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.


قرار است این واحد‌های تصفیه خانه جنوب استان تهران با اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیارد تومان در مدت ۵۴ ماه به بهره برداری برسد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایران جزو کشور‌های پیشروی در حوزه تصفیه پساب‌های صنعتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..