تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمیسیون غیرقانونی توافقات!/ پناه شهرداری به اوراق مشارکت

ساعت: 11:20 منتشر شده در مورخ: 1399/04/23 شناسه خبر: 1626129

جلسه دیروز شورای شهر تبریز با گزارش حسابرسی شرکت بهره‌برداری قطار شهری، معرفی اعضای هیئت مدیره سازمان سیما منظر و تصویب خرید آثار استاد ابراهیم بخت شکوهی به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، جلسه دیروز شورای شهر تبریز در غیاب چند تن از اعضای شورا آغاز شد. در ابتدای این جلسه سونیا اندیش، نائب رئیس شورا با اشاره به مرخصی غلامحسین مسعودی ریحان از بیمارستان پس از ابتلا به کرونا اظهار داشت: متاسفانه تست کرونای آقای بابایی اقدم هم مثبت اعلام شده است.

دستور جلسه نخست امروز گزارش حسابرسی شرکت بهره برداری قطار شهری بود که بعد از قرائت این گزارش محمد فرج قلیزاده درباره این گزارش عنوان کرد: این پروژه به دلیل کیفیت و کمیت هزینه زیادی روی دوش شهر و مردم گذاشت اما اگر در نقل و انتقال این پروژه کوتاهی کنیم بعدا ممکن است مشکل مالیاتی برای شهرداری ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در خصوص تخلفات گذشته در این سازمان همه مطلع هستند و وارد بحث نمی‌شوم، گفت: اما وقتی فرزندان تحصیل کرده مردم بیکار هستند کار خوبی نیست که یک عده نورچشمی استخدام شوند. چیزی که مشخص است این سازمان زیانده است در حالیکه قرار بود سودده باشد.

بهرام فرهخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری در پاسخ به این سخنان اظهار داشت: در زمان مدیریت بنده هیچ نور چشمی استخدام نشده است. شرکت زیانده است و این مساله در حسابرسی هم آمده است.

محمدحسن اسوتچی هم در خصوص زیانده بودن این شرکت ابراز داشت: آیا از ابتدا مشخص بود که این شرکت زیانده است؟ اگر مشخص بود چرا تشکیل شده و اگر نبود پس حسابرسی‌ها برای چیست

در نهایت گزارش حسابرسی شرکت بهره برداری قطار شهری با تکالیف مشخص تصویب شد.

ایرج شهین‌باهر، شهردار تبریز در پاسخ به گزارش ارائه شده توسط شرکت بهره برداری قطار شهری گفت: با توجه به اینکه تنها یکی از خطوط از قطارشهری به راه افتاده و با ده درصد توان کار می‌کند، با این وضعیت معلوم است که شرکت زیانده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در تمام دنیا دولت به مترو به عنوان حمل‌ونقل پاک سوبسیت می‌دهد، اظهار داشت: در اینجا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و هر مسافر در هربار سفر ۶۴ هزار تومان برای ما هزینه دارد در حالیکه هزار تومان از مسافران دریافت می‌کنیم، با راه اندازی خطوط دیگر این هزینه کاهش می‌یابد.

انتخاب هیئت مدیره سازمان سیما منظر

دستور دوم جلسه این جلسه نامه شهرداری تبریز در خصوص معرفی اعضای هیئت مدیره سازمان سیما منظر بود که محرم محمدزاده در این خصوص اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌ای تشکیل شد و به جز یک نفر که با حضور وی موافقت نشد، اعضا مشخص شدند، از آنجایی که اساسنامه سیما منظر از طرف وزارت کشور تایید نشده با همان اساسنامه سازمان پارک‌ها ادامه دهند.

شهین‌باهر، شهردار تبریز تعجیل برای تصویب اساسنامه را دلیل درخواست معرفی اعضا دانست و گفت: اگر اعضا موافق نیستند این نامه را رد کنند اما معرفی این افراد ضروری است، اصرار ما برای حضور قائم مقام در راستای انجام وظایف در سال فضای سبز است اما برای ما فرقی ندارد که چه کسی عضو هیئت مدیره باشد.

عبدالله تقی‌پور در خصوص جایگزیسنی قائم مقام شهردار با معاون خدمات شهری در این هیئت رئیسه عنوان کرد: ما هم اصراری برای این نداریم که اعضای معرفی شده حتما در هیئت رئیسه حضور داشته باشند و اگر فکر می‌کنید با ترکیبی که می‌خواهید میتوانید کاری انجام دهید اعضای پیشنهادی شما باشد.

در نهایت اعضای هیئت مدیره سیما منظر با ترکیب موردنظر شهرداری تصویب شد.

کمیسیون غیرقانونی توافقات!

پس از این دستور جلسه فرج محمدقلیزاده طی تذکراتی ابراز داشت: بارها تاکید شده که وجود کمیسیون توافقات غیرقانونی است اما این کمیسیون‌ها با نام دیگر ادامه کار می‌دهند! در برخی مناطق برای هر طبقه اضافی هزینه‌ای به نام خودیاری می‌گیرند که اگر این کار ادامه پیدا کند بحث دلالی مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند.

محمدزاده هم طی تذکری با اشاره به توزیع ناعادلانه فضای سبز تشریح کرد: امسال سال فضای سبز بود و قرار بود یک میلیون درخت کاشته شود اما درختان با عمر چند ده ساله شکرک زده و برگ‌هایشان زرد شده و رسیدگی نمی‌شود، آقای شهردار! قرار نیست کار تبلیغاتی انجام شود؛ به مدیرانتان بگویید همین داشته‌ها را نگه دارند، کارهای دیگر پیشکش باشد.

وی ادامه داد: مشکل دیگر متمرکز نبودن مناطق است، هیچکدام از پرونده‌های ما ثبت نمی‌شود و تخلفات صورت نمی‌گیرد.

پناه شهرداری به اوراق مشارکت

در ادامه لایحه دو فوریتی برای انتشار اوراق به شورا اعلام شد که شهین‌باهر، شهردار تبریز در این خصوص توضیح داد: اگرچه می‌دانم عوارض محلی و تعرفه در میان سال افزایش پیدا نمی‌کند اما وضعیت فورسماژور ایجاد شده و هزینه‌های پروژه‌های عمرانی ما دوبرابر شده است.

وی ادامه داد: در حالیکه سهم شهرداری از عوارض ساختمانی یک درصد است قیمت یک متر آپارتمان در ولیعصر ۶۴‌میلیون معامله می‌شود که سهم شهرداری از این املاک ناچیز است.

در نهایت دو فوریت انتشار اوراق مشارکت توسط بانک ملی تصویب شد.

تلاش ترکیه برای ثبت خوشنویسی

دستور جلسه بعدی تجویز قرارداد برای خرید تعدادی از آثار استاد ابراهیم بخت شکوهی به منظور نگه‌داری و راه‌اندازی موزه تا سقف ۳۲۰‌میلیون بود. شکور اکبرنژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی در خصوص این لایحه اظهار داشت: ارزش این کارهای هنری بسیار بیشتر از این مبالغ است و باید به آن بها داده شود.

وی ادامه داد: کشوری مانند ترکیه سعی دارد خوش نویسی را به نام خودش ثبت کند و ما از آثار هنری و خوشنویسی حمایتی نکردیم. بناست موزه ای عمومی با آثار استاد بخت شکوهی در دانشگاه هنر برپا شود.

در نهایت این لایحه با موافقت اعضای شورا تصویب شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمیسیون غیرقانونی توافقات!/ پناه شهرداری به اوراق مشارکت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..