تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امکان استریم با رزولوشن پایین با LiteVideo به کروم اندروید اضافه می‌شود

قطعا همه‌ی کاربران علاقه دارند تا ویدیوهای آنلاین را با بهترین رزولوشن تماشا کنند. خصوصا علاقه‌مندان به استریم دوست دارند محتوای مدنظر خود را در رزولوشن‌های 1080p یا حتی 4K ببینند. ازطرفی برخی اوقات بودجه و ترافیک دردسترس بری انتقال داده از اینترنت، ما را محدود می‌کند. گوگل ظاهرا تصمیم دارد تا با قابلیتی جدید، امکان مشاهده‌ی محتوای استریم را در رزولوشنی با مصرف داده‌ی پایین‌تر فراهم کند. کروم به‌زودی مجهز به قابلیتی به‌نام LiteVideo خواهد شد که در اندروید، ویدیوها را در رزولوشن پایین‌‌تر استریم می‌کند و پهنای باند مصرفی پخش‌کننده‌های ویدئو را کاهش می‌دهد.

قابلیت جدید به‌مرور به نسخه‌های دسکتاپ هم اضافه می‌شود

رسانه‌های فناوری می‌گویند که قابلیت جدید کروم در اندروید در نسخه‌ی ۸۶ ارائه می‌شود، اما ظاهرا اکنون flag فعال‌سازی LiteVideo در نسخه‌ی Canary ارائه شده‌اند. درنهایت، گوگل تصمیم دارد تا قابلیت جدید را برای کروم در سیستم‌های عامل ویندوز، مک، لینوکس و کروم هم ارائه کند. همان‌طور که گفته شد، قابلیت‌ جدید پخش‌کننده‌های محتوای رسانه‌ای را ملزم می‌کند تا از بیت‌ریت پایین‌‌تر استفاده کنند. درنتیجه با فعال شدن قابلیت، در مصرف داده صرفه‌جویی می‌شود. به تعریف ساده، پخش‌کننده‌ها درصورت فعال بودن LiteVideo مجبور به پخش محتوا در رزولوشن پایین‌تر خواهند بود.

قابلیت LiteVideo کروم اندروید

اگر از کاربران نسخه‌ی Canary هستید، اکنون می‌توانید قابلیت LiteVideo را با فعال کردن Flag استفاده کنید. کافی است به بخش مخصوص flag مراجعه کرده و این موارد را فعال کنید: Enable LiteVideos و Force LiteVoideos Decision. گزینه‌ی اول، بهینه‌سازی مصرف داده را در هر مورد پخش محتوای رسانه‌ای فعال کرده و مورد دوم، انتخاب کاهش مصرف داده را در جابه‌جایی زمان پخش محتوا هم اجرا می‌کند. البته اگر صفحه‌ی پخش محتوا را مجددا بارگذاری کنید، رزولوشن به وضعیت عادی بر می‌گردد.

همان‌طور که گفته شد، فعلا گزینه‌ی LiteMode برای اندروید ارائه می‌شود و تا عرضه‌ی گزینه برای نسخه‌ی دسکتاپ باید کمی منتظر بمانیم. روش کار این قابلیت در نسخه‌های نهایی نیز هنوز مشخص نیست. درنهایت، قطعا زمانی‌که به شبکه‌ی سریع‌تر یا اینترنت ارزان‌تر دسترسی دارید، امکان مشاهده‌ی محتوای استریم در بهترین حالت را خواهید داشت. به همین دلیل کروم حتما قابلیت غیرفعال کردن LiteVideo را به آسانی دردسترس قرار می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امکان استریم با رزولوشن پایین با LiteVideo به کروم اندروید اضافه می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..