تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اندروید 11 با متوقف‌ساختن اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه مقابله می‌کند

شماری از شرکت‌هایی که گوشی‌های هوشمند مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید تولید می‌کنند، به‌منظور آزادنگه‌داشتن بخشی از حافظه‌ی رم، اعطای فضای کافی به اپلیکیشن‌های سنگین یا حتی بهبود عمر باتری دستگاه، قابلیتی در رابط کاربری خود قرار می‌دهند. به‌واسطه‌ی این قابلیت، اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه متوقف می‌شوند. با این‌حال قابلیت موردبحث بیشتر از این‌که کاربردی باشد، برای کاربران آزاردهنده است؛ به‌خصوص اگر اپلیکیشن‌هایی که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند سرویس‌هایی حیاتی و سودمند ارائه دهند. به‌علاوه این قابلیت، کار توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌هایی را که در پس‌زمینه متوقف می‌شوند سخت می‌کند.

تیم مهندسی اندروید چند روز پیش در یکی از رویدادهای پرسش‌و‌پاسخ انجمن ردیت شرکت کرد تا به‌سؤالات کاربران پاسخ دهد. بر اساس گفته‌ی تیم مهندسی اندروید، سیستم‌عامل اندروید ۱۱ در هر زمان که اپلیکیشنی در پس‌زمینه بسته شود، ازطریق اعلان کاربر را مطلع می‌سازد. به‌علاوه به کاربر امکان داده می‌شود که از این اتفاق جلوگیری کند. سیستم اعلان‌های مربوط‌به صدور مجوز در اندروید ۱۰ برای هر اپلیکیشن به‌صورت مجزا عمل می‌کند، احتمالا سیستم جدیدی که در اندروید ۱۱ به‌کار بسته شده است نیز عملکردی مشابه دارد.

تیم مهندسی اندروید همچنین می‌گوید قصد دارد زندگی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن را ساده‌تر کند. API جدیدی در اندروید ۱۱ قرار داده شده است که می‌تواند کرش کردن اپلیکیشن‌ها را تشخیص دهد و این اتفاق را گزارش کند. این API جزئیات بیشتری درمورد دلیل بسته‌شدن اپلیکیشن‌ها در دسترس توسعه‌دهنده قرار می‌دهد. به‌علاوه همین API باعث می‌شود توسعه‌دهندگان بهتر بفهمند که چرا برخی از شرکت‌های گوشی‌ساز اپلیکیشن‌های پیش‌فرض خودشان را در اولویت اجرا در پس‌زمینه قرار می‌دهند.

افزون بر این موارد، اعضای تیم مهندسی اندروید گفته‌اند که در نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل، جلوی استفاده از فهرست‌هایی که مشخص می‌کنند کدام اپلیکیشن‌ها برای اجرا در پس‌زمینه اولویت بالاتری دارند گرفته می‌شود. تیم مهندسی اندروید معتقد است این کار می‌تواند دست توسعه‌دهندگان را برای بهبود اپلیکیشن‌شان بازتر بگذارد و فرصت را در اختیار همه‌ی توسعه‌دهندگان قرار دهد.

در حال حاضر شرکت‌های گوشی‌ساز، اپلیکیشن‌های بزرگی نظیر واتساپ را در فهرستی خاص قرار می‌دهند تا اولویت اجرای آن‌ها در پس‌زمینه بیشتر از اپلیکیشن‌های عادی باشد. در واقع همین فهرست باعث می‌شود اپلیکیشن‌هایی نظیر واتساپ همواره در پس‌زمینه در حال اجرا باشند. این رویکرد برای توسعه‌دهندگان کوچک عادلانه نیست و به کسب‌و‌کار آن‌ها ضربه می‌زند.

مقاله‌های مرتبط:

تیم مهندسی همچنین به این موضوع اعتراف می‌کند که سیستم مدیریت اپلیکیشن در اندروید برخی مشکلات دارد، با این‌حال همین سیستم برای انجام کارهایی نظیر کنترل اپلیکیشن‌های سرکش، موردنیاز است. برای دست‌یابی به این هدف، اندروید ۱۱ دارای قابلیت‌های بیشتری خواهد بود تا با اتکا بر آن‌ها بتواند جلوی اپلیکیشن‌های سرکش را بگیرد و به آن‌ها اجازه‌ی بروز رفتارهای سوءاستفاده‌گرایانه را ندهد. هنوز نمی‌دانیم که این ادعا به چه معنا است و اندروید دقیقا چگونه به همچین هدفی دست پیدا می‌کند.

قابلیت‌های جدیدی که به اندروید ۱۱ اضافه می‌شوند بدون شک تجربه‌ی کاربری این سیستم‌عامل را بهبود می‌بخشند، اما نمی‌توانند همه‌ی مشکلات را رفع کنند. در هر صورت همین قابلیت‌ها باعث می‌شوند توسعه‌دهندگان و کاربران کنترل بیشتری روی اپلیکیشن‌‌ها و دستگاه‌های خود داشته باشند که اتفاق بسیار مثبتی است. قابلیت‌های موردبحث همچنین ممکن است برخی شرکت‌های گوشی‌ساز را مجبور کنند که درباره‌ی رفتارها و تصمیم‌های خود، شفاف‌تر باشند. بر اساس داده‌های وب‌سایت DontKillMyApp، نوکیا، وان‌پلاس، شیائومی و هواوی جزو شرکت‌‌هایی هستند که بدترین عملکرد را در این زمینه دارند. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اندروید 11 با متوقف‌ساختن اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه مقابله می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..