تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحلیل یک روزنامه روسی از سفر سرلشگر باقری به دمشق: تهران آشکارا نشان داد که اجازه نمی دهد روسیه به روابط میان ایران و سوریه ضربه‌ای وارد کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، روزنامه کامرسانت نزدیک به دولت روسیه در گزارشی تحلیلی به سفر سرلشگر باقری به سوریه پرداخته و مدعی است که پدافند ایرانی هرگز جای پدافندهای روسی را نمی گیرد! این درحالی است که پدافنی که از سوی تهران قرار است در سوریه مستقر شود همان پدافندی است که پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا را سرنگون کرد! این گزارش همچنین با مخالفان سوریه که دولت روس نیز با انها مبارزه میکند در این زمینه گفتگو کرده است و مدعی شده که ایران در حال عبور از روسیه است. این روزنامه در تحلیل خود با عنوان: «سیستم پدافند ضد هوایی و انفجار آمیز برای سوریه - تهران و دمشق توافقنامه همکاری نظامی را منعقد کردند» نوشت: 


این سند امضا شده در راستای توسعه همکاری نظامی – فنی و هماهنگی اهداف در مقابله با چالش ها و تهدیدهای روز افزون می باشد. در بیانیه مشترک آمده است: «یکی از اهداف -  ادامه مبارزه با تروریسم است. این قرارداد جدید در راستای کمک به فرماندهی نظامی و سیاسی دو کشور در ایفای نقش موثرتر در رویارویی با تهاجمات خارجی از راه افزایش امکانات تدافعی تهران و دمشق می باشد».
در این زمینه، روسیه هیچ سخنی ایراد نکرده است، اما کارشناسان عربی خاطر نشان می کنند که قرارداد میان ایران و سوریه می تواند، به منافع روسیه در سوریه خدشه وارد کند. به نوشته نشریه «القدس العربی»، تهران آشکارا نشان داده که اجازه نمی دهد، روسیه به روابط میان ایران و سوریه ضربه ای وارد کند. این نشریه همچنین، به این موضوع اشاره می کند که امضای این قرارداد نشانگر افزایش اختلاف نظرات میان روسیه و ایران در سوریه است.


 سرهنگ فاتح حسون، یکی از فرماندهان مخالفان سوری، معتقداست: «قرارداد ایران و سوریه–بیش از همه، امریکا را به چالش می کشد.تهران نشان می دهد که به رغم تشدید تحریم ها علیه دمشق، رژیم سوریه نه فقط از ایران روی برنگردانده، بلکه برعکس، به روابطش با این کشور توسعه داده است. دومین پیام خطاب به روسیه است. تهران می خواهد، نشان دهد که کنترل بر رژیم اسد را در دست دارد و قصد خروج از این کشور را به هیچ وجه، ندارد».


 شلومو بروم، کارمند علمی ارشد انستیتوی مطالعات امنیت ملی در اسرائیل، معتقد است: «ایران از شکست سیستم پدافند ضد هوایی سوریه در مقابله با حملات هوایی اسرائیل استفاده کرد تا تلاش کند، نفوذ خود را در میان نظامیان سوری افزایش دهد. بعید به نظر می رسد که کمک ایران موثر واقع شود، زیرا سیستم ضد موشکی روسیه که سوری ها از آن استفاده می کنند، پیشرفته تر از مدل ایرانی است. ایران باید وخیم تر شدن روابطش با امریکا و اسرائیل و تهدیدهای روز افزون برنامه هسته ای اش را مدنظر قرار دهد».

اودی اونتال، کارمند علمی ارشد انستیتوی سیاست و استراتژی اسرائیل، معتقد است: «این قرارداد به اسرائیل و همچنین، روسیه نشان می دهد که ایران خواهان تحکیم حضور نظامی اش در سوریه است. تاکید ایران بر مدرنیزه پدافند ضد هوایی سوریه – پیامی است به روسیه تا این کشور را به مقابله با حملات اسرائیل در سوریه ناگزیر سازد و روس ها را به این متقاعد سازد تا نیروهای مسلح سوریه از حق کنترل و استفاده از سیستم های زمینی – موشکی اس 300 برخوردار شوند. اسرائیل پدافند ضد هوایی ایران در سوریه را تهدید مستقیم می داند، زیرا احتمال دارد تا جنبش حزب الله نیز از این پدافندها استفاده کند».


ویکتور موراخوفسکی، سردبیر مجله روسی «زرادخانه وطن»، معتقد است: «ایران نه دوست روسیه است و نه، متحدش. این دو کشور فقط در زمینه حل و فصل مشکلات نظامی در مبارزه با تروریست ها همکاری متقابل دارند. کمک اصلی که ایران می تواند به سوریه کند، ارسال تسلیحات است. بعید به نظر می رسد که ایران بتواند، پدافند ضد هوایی در اختیار سوریه قرار دهد، زیرا ایرانی ها در این زمینه، با مشکلات جدی و نواقصی مواجه هستند».

منبع: اداره کل رسانه‌های خارجی

310 310




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحلیل یک روزنامه روسی از سفر سرلشگر باقری به دمشق: تهران آشکارا نشان داد که اجازه نمی دهد روسیه به روابط میان ایران و سوریه ضربه‌ای وارد کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..