تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گلکسی Z فلیپ 5G در ویدئویی جدید دیده شد

هفته‌ی گذشته، تصاویری از گلکسی زد فلیپ فایوجی سامسونگ (Samsung Galaxy Z Flip 5G) منتشر شد که این گوشی تاشدنی را از زوایای مختلف نشان می‌داد تا بفهمیم قرار است با چه دستگاهی سروکار داشته باشیم. هم‌زمان با افشای طراحی ظاهری گوشی جدید سامسونگ، به‌تازگی یکی از افشاگران نام‌آشنا، یعنی ایوان بلس، ویدئویی در توییتر منتشر کرده است که بهتر از قبل ما را با نسخه‌ی 5G گلکسی Z فلیپ آشنا می‌کند. در این ویدئو، مدل برنزی‌رنگ (Mystic Bronze) گلکسی Z فلیپ 5G نمایش داده شده است.

در ویدئو فاش‌شده به مشخصات فنی گوشی جدید سامسونگ اشاره نمی‌شود؛ بااین‌حال مدتی پیش، این دستگاه در نهاد رگولاتوری TENAA چین ثبت شد. ثبت‌شدن گوشی در TENAA باعث ظاهرشدن آن در وب‌سایت این نهاد می‌شود و مشخصات فنی دردسترس قرار می‌گیرند. براساس مشخصات فنی اعلام‌شده در وب‌سایت TENAA، متوجه می‌شویم گلکسی Z فلیپ قرار است تا حد بسیاری زیادی درمقایسه‌با نسل اول بدون تغییر باقی بماند و بزرگ‌ترین تفاوت بین دو محصول به سیستم-روی-چیپ برمی‌گردد. شایعه‌های جدیدی که یکی از افشاگران با نام مکس واین‌بک منتشر کرده است، این موضوع را تأیید می‌کنند.

بر‌همین‌اساس، بزرگ‌ترین تفاوت بین مدل‌های 4G و 5G گلکسی Z فلیپ این است که مدل دوم به تراشه‌ی جدید اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس کوالکام و مدل اول به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس مجهز است. اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس درمقایسه‌با مدل عادی، یعنی اسنپدراگون ۸۵۵، بهبودهای خاصی به‌خود دیده است. این تراشه یک هسته‌ی بزرگ Cortex A77 با فرکانس ۳٫۱ گیگاهرتز دارد و همین موضوع باعث می‌شود اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس نخستین تراشه‌ی موبایلی دنیا لقب گیرد که فرکانس بیش از ۳ گیگاهرتز ارائه می‌دهد.

اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس سه هسته Cortex A77 با فرکانس ۲٫۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته با فرکانس ۱٫۸۰ گیگاهرتز نیز دارد. پیش‌تر تأیید شده بود که گوشی‌های ایسوس راگ فون ۳ و لنوو لیجن به‌زودی با اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس معرفی می‌شوند. این یعنی گلکسی Z فلیپ 5G رسما سومین دستگاهی است که از این تراشه استفاده می‌کند. در نظر داشته باشید اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس مودم 5G مجتمع ندارد؛ بنابراین، در Z فلیپ از مودم مجزا (احتمالا اسنپدراگون X55) استفاده می‌شود.

براساس داده‌های وب‌سایت TENAA، گوشی جدید سامسونگ قرار است در پنل پشتی خود از دوربین دوگانه شامل حسگرهای ۱۲ و ۱۰ مگاپیکسلی استفاده کند. ناگفته نماند مدل 4G به دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است. مکس واین‌بک با استناد به اطلاعاتی که به‌گفته‌ی او دردسترس عموم قرار دارند، ادعا کرده است سامسونگ می‌خواهد در مدل 5G نیز از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بهره ببرد. بااین‌همه، همچنان احتمال دارد کره‌ای‌ها دوربین دوم را به حسگر ۱۰ مگاپیکسلی مجهز کنند.

مقاله‌های مرتبط:

در توییت مکس واین‌بک می‌خوانیم:

درباره‌ی گلکسی Z فلیپ 5G باید بگویم تراشه تنها مشخصه‌ای است که تغییر می‌کند و این گوشی از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس استفاده می‌کند؛ بنابراین، Z فلیپ 5G همان دوربین‌های ۱۲+۱۲ مگاپیکسلی و همان حسگرها را خواهد داشت وصفحه‌نمایش بدون تغییر باقی خواهد ‌ماند. نرم‌افزار گوشی One UI 2.5 است که درمقایسه‌با نسخه‌ی به‌کاررفته در مدل 4G گلکسی Z فلیپ، تغییرات زیادی به‌خود ندیده و ابعاد حفره‌ی بالای صفحه‌نمایش و حجم باتری نیز مثل قبل است.»

واین‌بک درادامه‌ی توییت‌های خود جزئيات بیشتری از گلکسی Z فلیپ 5G افشا می‌کند و می‌گوید مدل 5G قرار است ۰٫۵ میلی‌متر ضخیم‌تر و ۰٫۱ میلی‌متر طویل‌تر از مدل 4G باشد. او در توییتی دیگر صراحتا اعلام می‌کند شایعه‌های مربوط به بهره‌مندی دوربین دوم Z فلیپ 5G از حسگر ۱۰ مگاپیکسلی حقیقت ندارند. سامسونگ قصد دارد ۵ اوت ۲۰۲۰ (۱۵ مرداد ۱۳۹۹) با برگزاری مراسمی با عنوان آنپکد، محصولات جدیدی رونمایی کند. در این مراسم، احتمالا معرفی هدفون بی‌سیم توگوشی، گلکسی Z فلیپ 5G، گلکسی فولد ۲ و گوشی‌های خانواده‌های گلکسی نوت ۲۰ را شاهد خواهیم بود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی نسخه‌ی جدید گوشی تاشدنی سامسونگ چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گلکسی Z فلیپ 5G در ویدئویی جدید دیده شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..