تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یوتیوب جزئیات بیشتری از درآمدزایی دراختیار تولیدکنندگان محتوا قرار می‌دهد

تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب می‌توانند ازطریق برنامه‌ی Partner Program در این شبکه‌ی محبوب درآمدزایی کنند. روش‌های متنوعی برای کسب درآمد برای تولیدکنندگان وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به تبلیغات، اشتراک، دریافت کمک، استفاده از استریم لایو و درآمد ازطریق سرویس پرمیوم را نام برد. برای درآمدزایی در یوتیوب، متغیرهای متنوعی وجود دارد و پلتفرم بالاخره همه‌ی آن‌ها را در یک محل جمع‌آوری کرد تا معیاری جامع به‌نام RPM را برای درآمدزایی به تولیدکنندگان ارائه کند.

RPM یا Revenue Per Mile معیار جدیدی است که یوتیوب با هدف جایگزین‌کردن استاندارد کنونی CPM یا Cost Per Mile پیاده می‌کند. اگرچه معیارها در ظاهر تفاوت زیادی باهم نمی‌کنند، RPM برای تولیدکنندگان مفیدتر خواهد بود. آن‌ها باتوجه‌به مقادیر معیار جدید بهتر می‌توانند برنامه‌های توسعه‌ی درآمدی را در کانال خود اجرا و جزئیات بیشتری از منبع درآمد را مشاهده کنند.

معیار جدید RPM جزئیات درآمدزایی از منابع گوناگون را به تولیدکننده‌ی محتوا نمایش می‌دهد

معیار CPM هزینه‌ی به‌دست‌آمده به‌ازای هر ۱،۰۰۰ ایمپرشن در یوتیوب را پیش از کم‌کردن سهم پلتفرم نشان می‌دهد. درمقابل، معیار RMP رویکرد دقیق‌تری دارد و مجموع درآمد تولیدکننده‌ی محتوا را از تبلیغات و همه‌ی روش‌های دیگر پس از کسر سهم یوتیوب نمایش می‌دهد. معیار چدید به تولیدکنندگان امکان می‌دهد منبع دقیق هر بخش از درآمد خود را شناسایی کنند و سهم درآمدی یوتیوب را هم در هر بخش متوجه شوند.

مت کوال از تولیدکنندگان قدیمی یوتیوب است که اکنون با خودِ شرکت همکاری می‌کند. وی درباره‌ی روش قدیمی می‌گوید: «درآمد از آن روش شبیه به این بود که هرماه چکی برای حقوق خود دریافت کنید و ندانید مبلغ چک براساس چه معیارها و منابعی به‌دست آمده است.»

سرویس استریم ویدیوی یوتیوب

اگر معیار CPM را متمرکز بر تبلیغ‌دهندگان یوتیوب تفسیر کنیم، معیار RPM با تمرکز بیشتر روی تولیدکنندگان توسعه یافت. به‌عنوان مثال، در RPM عواملی همچون مجموع نمایش ویدئوها، حتی ویدئوهای بدون درآمدزایی را شاهد هستیم. چنین معیاری به تولیدکننده‌ی محتوا نشان می‌دهد با درآمدزایی‌نکردن از برخی ویدئوها (به‌‌دلیل نگرفتن مجوز برای آن‌ها) چه مقدار درآمد براثر تعامل کاربران را از دست می‌دهد. هر تولیدکننده باتوجه‌به چنین گزارش‌هایی می‌تواند برای ویرایش ویدئوها و تنظیم استراتژی‌های آتی برای کانال خود بهتر تصمیم‌گیری کند. گوگل هم در پست وبلاگی درباره‌ی RPM می‌گوید که با دقت به معیار جدید می‌توان جزئیات درآمدزایی در یوتیوب را بهتر درک کرد و با بررسی کاهش و افزایش آن، بخش‌های با بازدهی کمتر را در کانال یافت.

معرفی RPM در یوتیوب بدین‌معنا نیست که آمار CPM دیگر اعتبار ندارد. هرچه CPM بیشتر باشد، تبلیغ‌دهندگان هزینه‌ی بیشتری برای آن تبلیغ متقبل می‌شوند. اگر تولیدکننده‌ای CPM بیشتری داشته باشد، نشان‌دهنده‌ی ارزشی است که تبلیغ‌دهنده برای کانال و محتوای آن قائل خواهد شد و برای نمایش تبلیغش در کانال مذکور اقدام می‌کند. معیار جدید RPM چنین اطلاعاتی را از رفتار و تمایل‌های تبلیغ‌دهنده نمایش نمی‌دهد.

مقاله‌های مرتبط:

نکته‌ی مثبت و اطمینان‌بخش برای تولیدکنندگان در RPM آن است که به‌خوبی به تغییر سیستم درآمدزایی یوتیوب در سال‌های گذشته اذعان می‌کند. در رویداد VidCon 2019، یوتیوب روش‌های درآمدزایی جایگزین جدیدی در پلتفرم خود معرفی کرد که از میان آن‌ها می‌توان به عضویت در کانال و قابلیت‌های چت زنده همچون Super Chat و اهدای کمک (Donation) و فروش محصولات خرده‌فروشان در کانال تولیدکننده اشاره کرد. روش‌های جایگزین به تولیدکنندگان کمک می‌کند در میانه‌ی انتقادهای جدی به پلتفرم تبلیغاتی یوتیوب، روش‌های مناسبی برای حفظ درآمد خود پیدا کنند.

یوتیوب تغییرات دیگری هم در پلتفرم خود اعمال می‌کند تا درآمدزایی از تبلیغات برای تولیدکنندگان آسان‌تر شود. به‌عنوان مثال، به‌زودی امکان نمایش تبلیغات میدرول، یعنی تبلیغاتی که در میانه‌ی پخش ویدئو نمایش داده می‌شوند، در ویدئوهای حداقل هشت‌دقیقه‌ای هم فراهم می‌شود. قبلا ویدئوها برای نمایش تبلیغات میدرول باید به حداقل زمان ۱۰ دقیقه می‌رسیدند که شوخی‌های متعدد کاربران را نیز به‌همراه داشت.

مدیرعامل یوتیوب، سوزان ووجیتسکی، تاکنون در نامه‌های متعدد به جامعه‌ی تولیدکنندگان محتوا، بر شفاف‌سازی در پلتفرم تأکید کرده است که در میان اولویت‌های اصلی تیم یوتیوب دیده می‌شود. بخشی از شفاف‌سازی به اطلاع‌رسانی بهتر درباره‌ی نحوه‌ی درآمدزایی تولیدکنندگان محتوا مربوط می‌شود. درنهایت، معرفی معیار جدیدی همچون RPM که جریان درآمدی را به‌طورجزئی به کاربران نمایش می‌دهد، قدم محکمی در مسیر همین شفاف‌سازی مدنظر ووجیتسکی خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یوتیوب جزئیات بیشتری از درآمدزایی دراختیار تولیدکنندگان محتوا قرار می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..