تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عبارت‌های بحث‌برانگیز مانند Blacklist در کرنل لینوکس تغییر می‌کنند

لینوس توروالدز طرح پیشنهادی برای نام‌گذاری‌های بی‌طرفانه در کدها و اسناد کرنل لینوکس را تأیید کرد. از این به بعد از توسعه‌دهنده‌های لینوکس خواسته می‌شود تا از عبارت‌های جدید به‌جای عبارت‌هایی همچون Master/Slave یا Blacklist/Whitelist استفاده کنند. عبارت‌های پیشنهادی جایگزین برای Master/Slave شامل موارد زیر می‌شوند.

primary/secondary main/replica یا subordinate initiator/target requester/responder controller/device host/worker or proxy leader/follower director/performer

برای عبارت‌‌های Blacklist/Whitelist هم موارد زیر پیشنهاد شده‌اند:

denylist/allowlist blocklist/passlist

تیم لینوکس هیچ عبارت خاصی را به‌عنوان قانون یا الزام مشخص نکرد، اما از توسعه‌دهنده‌ها خواست تا عبارت‌های مناسب را جایگزین موارد قبلی بکنند. عبارت‌های جدید در کدهای اصلی کرنل لینوکس و اسناد مرتبط با آن استفاده خواهند شد. عبارت‌های قدیمی که از اکنون دیگر نامناسب تلقی می‌شوند، تنها برای استفاده در کدهای قدیمی و اسناد مجاز خواهند بود. به‌علاوه، زمانی‌که کدهای یک سخت‌افزار یا پروتکل کنونی به‌روزرسانی شوند، استفاده از عبارت‌های قدیمی مجاز خواهد بود.

مقاله‌های مرتبط:

دن ویلیامز، یکی از توسعه‌دهنده‌های اصلی کرنل لینوکس چندی پیش جایگزین کردن عبارت‌های Master/Slave و Blacklist/Whitelist را به‌عنوان یک پیشنهاد مطرح کرده بود. خالق لینوکس، لینوس توروالدز، روز جمعه پیشنهاد او را پذیرفت و در مخزن لینوکس ۵/۸ آن را با یک پول ریکوئست تأیید کرد.

تیم لینوکس با تصویب عبارت‌های جدید، به روندی جاری در میان شرکت‌های فناوری و پروژه‌های متن‌باز پیوست که عبارت‌هایی با برداشت نژادپرزستانه را از کدهای خود حذف می‌کنند تا به زبانی بی‌طرف برسند. از میان پروژه‌هایی که به این حرکت پیوسته‌اند می‌توان به Twitter, GitHub, Microsoft, LinkedIn, Ansible, Splunk, Android, Go, MySQL, PHPUnit, Curl, OpenZFS, OpenSSL و JP Morgan اشاره کرد. حرکت شرکت‌های فناوری پس از مرگ جورج فلوید در ایالات متحده و شکل‌گیری حرکت Black Lives Matter شروع شد. هدف نهایی این حرکت، مناسب‌تر کردن محیط IT و محصولات دنیای فناوری برای کاربران رنگین‌پوست بیان شد.

برخی از فعالان دنیای فناوری، تغییر عبارت‌‌های کدنویسی یا نام‌گذاری محصولات را حرکت مناسبی علیه نژادپرستی نمی‌دانند و آن را به اندازه‌ی حرکتی عمیق، اثرگذار نمی‌دانند. ازطرفی برخی از افراد دانشگاهی اعتقاد دارند ادامه دادن استفاده از عبارت‌هایی با مفاهیم و تاریخچه‌ی نژادپرستانه، به ادامه پیدا کردن فرهنگ نژادپرستی می‌انجامد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عبارت‌های بحث‌برانگیز مانند Blacklist در کرنل لینوکس تغییر می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..