تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دوربین Canon EOS R5 در هردو حالت 4K و 8K بیش از حد داغ می‌شود

از زمانی‌که کانن اعلام کرد دوربین جدید EOS R5 از قابلیت فیلم‌برداری 8K به‌صورت RAW و بدون هیچ کراپی بهره می‌برد، بسیاری از افراد منتظر تأیید صحت و سقم این قابلیت بودند. آیا به دلیل وجود این قابلیت، زمان ضبط بسیار کوتاه است یا دوربین سریعا بیش از حد داغ می‌کند؟ پاسخ ظاهرا هردو است!

ماجرا از زمانی آغاز شد که یک صفحه هشدار -ظاهرا از سوی کانن به بزرگ‌ترین فروشگاه دوربین‌های فیلم‌برداری در انگلستان، CVP.com- منتشر شد. نخستین بار در EOSHD مشکلات محدودیت در زمان ضبط و داغی بیش از حد این دوربین ۴۵ مگاپیکسلی هنگام ضبط ویدیوهای 8K/30p RAW و 4K/120p 10-bit، مطرح شد و نشان از این داشت که هیچ سیستم داخلی خنک‌کننده‌ای در این دوربین وجود ندارد.

زمان ضبط، حتی با وجود خنک بودن دوربین ممکن است کوتاه‌تر هم باشد، زیرا ممکن است دمای داخلی دوربین به دلیل عواملی مانند تنظیمات قبل از ضبط یا نمایش تصویر به‌صورت زنده، افزایش یابد. اگر دمای داخلی دوربین کمتر از ۱۴ درجه سانتی‌گراد باشد، زمان ضبط از اعداد جدول بالا بیشتر خواهد بود. در صورت استفاده از دوربین زیر تابش مستقیم نور خورشید، زمان فیلم‌برداری تا حدود ۱۰ دقیقه کاهش می‌یابد. اگر ضبط به دلیل محدودیت‌های بالا قطع شود، دوربین برای ضبط مجدد حتما باید خاموش شود. ممکن است زمان ریکاوری خنک‌شدن دوربین و زمان ضبط پیش از داغی، در شرایط تست با عادی فرق داشته باشد. کیفیت ضبط زمان لازم برای استراحت دوربین (در حالت خاموش) (دقیقه) زمان قابل ضبط (حداکثر/حدودی) (دقیقه) 8K 30p ۱۰ ۳ ۲۰ ۸ 4K 60p (بدون کراپ) ۱۰ ۱۰

جداول بالا زمان ضبط ویدئو در حالات 8K RAW و 4K/60p را پایین‌تر از حالت ایده‌ال نشان می‌دهند. اگر این داده‌ها دقیق باشند، مشکلات بزرگی برای کانن ایجاد می‌کنند، مخصوصا هنگامی که تأثیر تابش مستقیم نور خورشید بر دوربین را نیز در نظر بگیرید.

مقاله‌های مرتبط:

داشتن محدودیت ضبط ویدئو ۲۰ دقیقه‌ای 8K RAW و ۳۰ دقیقه‌ای در تمامی حالات کاملا قابل درک است. هر سازنده دوربینی مانند پاناسونیک نیست که محدودیت استاندارد ۳۰ دقیقه‌ای در دوربین‌های هیبریدی خود را از بین برده‌باشد. از این رو وجود محدودیت زمانی مورد انتظار بود. اما زمان ریکاوری این دوربین اوضاع را وخیم می‌کند. حتی پس از ۲۰ دقیقه استراحت دوربین، تنها انتظار ۸ دقیقه ضبط دیگر قبل از داغی بیش از حد، می‌رود. اگر استراحت را به ۱۰ دقیقه کاهش دهید، تنها ۳ دقیقه زمان ضبط دراختیار خواهید داشت!

اندازه و فرمت ضبط ویدئو بیشترین زمان ضبط در ۲۳ درجه سانتی‌گراد (دقیقه) 8K RAW 30p ۲۰ 8K 30p ۲۰ 4K 60p (بدون کراپ) ۳۵ (یک ویدئو ۳۰ دقیقه‌ای و ویدیوی دوم ۵ دقیقه‌ای) 4K 30p (oversampled) ۳۰

دوربین پاناسونیک S1H یک سیستم فعال خنک‌سازی و قابلیت فیلم‌برداری 6K دارد. نبود این فن خنک‌کننده علت مشکلاتی است که در EOS R5 رخ داده‌است. به‌عنوان یک دوربین تأییدشده از سوی نتفلیکس، ایجاد تأخیر‌ در هر ۱۰ دقیقه‌ حین فرایند تولید کاملا غیرقابل قبول خواهد بود.

مشکل دیگر عدم وجود فن، مدت زمان لازم بیشتر این دوربین برای خنک شدن است. احتمالا به خاطر دارید که کانن XC10 از یک سیستم فعال خنک‌کننده و تهویه بهره می‌برد و بسی جای سؤال است که چرا کانن در این دوربین از چنین سیستمی بهره نبرده است.

بخش بالایی کانن EOS R5 ای او اس آر ۵

برای تصویربردارانی که R5 را به دلیل وضوح ۴۵ مگاپیکسلی لنز و سرعت بسیار بالای ضبط، انتخاب کرده‌اند، این موضوع مسئله مهمی نیست. اگر شما هم مدت زمان زیادی به ضبط ویدئو نمی‌پردازید، دچار مشکل نخواهید شد. اما این مسئله برای فیلم‌سازانی که روی این دوربین سری ۵ حساب باز کرده‌اند، دردسر ساز خواهد بود.

همان‌طور که جرالد آندان (@GeraldUndone) در توییتر گفته، استفاده از EOS R6 و یک مانیتور خارجی انتخاب مناسب‌تری برای بسیاری خواهد بود. 

 من فکر می‌کنم کانن R6 با یک Ninja V صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به R5 دارد. زمان محدودیت فیلم‌برداری 4K/60 و یک کدک افتضاح با در نظرگرفتن قیمت بهتر SSDهای ساتا نسبت به CFExpress. اگر می‌خواستم یک پیشنهاد براساس مشخصات بدهم قطعا این پیشنهاد من خواهد بود.

دیدگاه شما در این باره چیست؟ با وجود این مشکلات چه جایگزینی را پیشنهاد می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را با ما و سایر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دوربین Canon EOS R5 در هردو حالت 4K و 8K بیش از حد داغ می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..