تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شما نظر دادید/ مسئولان برای پیشگیری از حوادث پلاسکو و سینامهر استاندارهای ساده را رعایت کنند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیش از یک هفته از حادثه آتش‌سوزی کلینیک سینا مهر در تهران می‌گذرد، حادثه‌ای که در آن ۱۹ نفر کشته و ۱۴ نفر زخمی شدند. 

این اتفاق درحالی رخ داد  که سازمان آتش‌نشانی شهر تهران و شهرداری منطقه یک قبلا درباره وضعیت ایمنی ساختمان این کلینیک چندبار اخطار داده و از مسوولان این کلینیک خواسته بوده تا اصول ایمنی را رعایت کنند. دقیقا مشابه همان روایتی که درباره آتش‌سوزی پلاسکو بیان شد.

در همین رابطه چندی پیش نظرسنجی در خبرآنلاین برگزار شد و از کاربران خواسته شد تا نظراتشان را درباره نحوه پیشگیری از این نوع حوادث بیان کنند.

«همان کاری را انجام دهیم که برای پلاسکو کردیم»

گروهی از مخاطبین با ابراز ناامیدی نسبت به پیشگیری از این نوع حوادث، ماجرای پلاسکو را یادآوری کردند. برای مثال، کاربری در این رابطه نوشته بود: «پلاسکو - سینا و ... هیچکدام از اینها یک شبه ساخته نشده. باید با ناظر ساختمان و کارشناس شهرداری که پایان کار و ... صادر کرده هم برخورد بشود.»

کاربر دیگری هم نوشته بود: «همان کاری که برای پلاسکو کردیم.»

یکی دیگر از مخاطبین هم نظر مشابهی داشت: «قبلا هم گفتید شما نظر دهید: "برای پیشگیری از تکرار حوادثی چون پلاسکو چه باید کرد؟"  نظر من یا افراد غیرمتخصص چه اهمیتی دارد وقتی نظر متخصصین هیچ ارزشی ندارد و قانون هم هیچ ضمانت اجرایی برای این همه تخلف مرگبار ندارد؟ یک حادثه در هر جای جهان کافی است تا به خودشان بیایند اما اینجا فقط برای مدتی تیتر اخبار هست انواع و اقسام نظرات کارشناسی و غیرکارشناسی فوران میکند و بعد فراموش می شود.»

تغییر مسئولین غیرمتخصص

بخشی دیگر از کاربران اما پیشنهاد دادند که با تغییر مسئولان غیرمتخصص، از وقوع حوادث این چنینی پیشگیری می‌شود. برای مثال فردی نوشته بود: «متاسفانه در حال حاضر بسیاری از درمانگاهها و بیمارستان ها دارای مسئولینی هستند که هیچ سررشته ای از اصول اولیه تعمیر و نگهداری تجهیزات و وسایل ایمنی ندارند بنده به شخصه میتوانم چند تا از این مکان ها را به شما نشان دهم که رییس آن مکان فقط برای اینکه آن پست را پر کند و افراد فامیل و دوستان رییس هم دارای یک شغل باشند چنین پست های را به افراد خانواده می‌سپارند در حالی که آن افراد گاه افراد بیسواد در آن مسایل هستند.»

فردی دیگر هم با طعنه نوشته است: برای ریاست کمسیون عمران مجلس یک پزشک انتخاب کنید.به سرمایه گذاران محترم صنعت ساختمان(بساز بفروش ها با تخصص پزشکی ، املاکی ، میوه فروش و ...) مجوز ساخت وساز بدون مجری ذی صلاح بدید. طبق نظر وزیر سابق مسکن وشهرسازی اجازه بدید سازنده خودش ناظرش رو انتخاب کند! به صنوف محترم کاغذ دیواری فروش و کاشی فروش مجوز بازسازی ساختمان بدون ناظر متخصص بدید و ...»

راه پیشگیری؛ اجرای اقداماتی که همه جای دنیا انجام می‌دهند

اما کاربران اجرای راه حل‌های استاندارد معمول را پیشنهاد دادند. مخاطبی در این رابطه نوشته است: من متوجه نمی شوم هر دفعه حادثه ای مشابه با این اتفاق در کشور میافتد همه مانند کوری که عصایش را گم کرده دنبال راه حل میگرندند، و در حقیقت خودشون رو به کوری می زنند، کاملا مشخصه ببینید کل دنیا چیکار می کنند شما هم همانکار رو انجام بدید: تعریف استاتدارد و الکترونیکی کردن کامل فرایند تایید مجوز فعالیت، و در صورت قصور تعطیلی آن بنگاه.

فردی دیگر نوشته است: رعایت الزامات HSE در دانشگاه ها کلی ازمایشگاه هست که کپسول های گاز خطرناک و موادشیمیایی است که عمدتا هم رعایت نمی کنند چون در کشور ما از کوچیک تا بزرگ فکر می کنم برای خطر حتمالی نباید هزینه کرد

۲۳۵۲۳۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شما نظر دادید/ مسئولان برای پیشگیری از حوادث پلاسکو و سینامهر استاندارهای ساده را رعایت کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..