تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی عملکرد مردم برای رفع مشکلات کودکان کار در «شکلات تلخ»

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مجتبی احمدی تهیه‌کننده و کارگردان برنامه‌های تلویزیونی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه امروز «شکلات تلخ» گفت: در برنامه امروز بعد از چند گفت و گوی مفصل با مسئولان در حوزه‌های مختلف، به سراغ سازمان‌های مردم نهاد در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی به خصوص کودکان کار می‌رویم. بی‌تردید در بسیاری از اقدامات مهم اجتماعی و کاهش آسیب‌ها و اتفاقات، این مردم هستند که می‌توانند خارج از هر گونه تعریف و بوروکراسی اداری مشکل را حل کنند.

تهیه‌کننده و کارگردان برنامه مستند محور «شکلات تلخ» ادامه داد: اصولاً بسیاری از ارگان‌ها و مسئولان بلندپایه در حوزه آسیب‌های اجتماعی به خصوص کودکان کار با برشمردن سرفصل‌ها، دلایل، نوع آسیب، شیوه گره‌گشایی و... نشان می‌دهند که بر موضوع اشراف کامل دارند و مسیر مرتفع کردن ماجرا را می‌شناسند؛ اما سوال اینجاست چرا کماکان در کوچه و خیابان شاهد حضور کودکان کار هستیم و هیچ اتفاق تأثیرگذاری رخ نداده است.

وی افزود: قطعاً یک برنامه تلویزیونی نمی‌تواند به تنهایی در انعکاس آنچه در این باره در شهر رخ می‌دهد، موفق عمل کند. همان طور که یک سازمان یا ارگان نمی‌تواند در خصوص ساماندهی، توانمندسازی و در پایان نجات این کودکان تأثیر چندانی داشته باشد. قطعاً این مسئله به عزمی ملی نیازمند است و بدیهی است که تا درد در نزدیک‌ترین فاصله از ما قرار نگیرد، برای آن اقدامی موثر نخواهیم کرد. شیوع کرونا ثابت کرد هرگاه دست در دست هم گذاشتیم و یک سرمایه اجتماعی شکل گرفت، نتیجه مطلوب بوده است و هر گاه وظایف خود را به گردن دیگران انداختیم، محصول زیانی شده که دامن همه را گرفته است.

احمدی عنوان کرد: در برنامه امروز به نمونه‌هایی از اقدامات مردمی در خصوص کودکان کار خواهیم پرداخت که قطعاً به حمایت بیشتری برای موفقیت نیاز دارند.

گفتنی است برنامه «شکلات تلخ» شنبه و سه‌شنبه حوالی ساعت ۱۳:۳۰ و روز‌های یکشنبه و چهارشنبه ۰۰:۳۰ بامداد با اجرای مهدی اسماعیل‌تبار (روانشناس فرهنگی) و محمد جان‌نثاری (فعال فرهنگی) در گروه اجتماعی شبکه ۵ سیما روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی عملکرد مردم برای رفع مشکلات کودکان کار در «شکلات تلخ»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..