تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ذخیره آهن در مغز علت اصلی بیماری آلزایمر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  محققان با استفاده از اسکن MRI مغز ۲۰۰ فرد بزرگسال مبتلا به آلزایمر و افراد فاقد این بیماری دریافتند افراد مبتلا به بیماری دارای میزان بیشتر آهن در بخش‌های مختلف مغزشان بودند.

بعد از ۱۷ ماه، روند تسریع بیماری در افراد دارای بالاترین میزان انباشت آهن به مراتب بیشتر بود.

همچنین یافته‌ها نشان داد تشکیل آهن با زوال فکری و حافظه مرتبط است.

دکتر «اشلی بوش»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز تحقیقاتی ملبورن استرالیا، در این باره می‌گوید: «میزان آهن در مغز همانند آمیلوئید‌ها از مشخصه‌های پاتولوژیکی مرتبط با الزایمر است.»

بیشتر بخوانید

پلاک‌های آمیلوئید، رسوبات غیرطبیعی پروتئین هستند که در مغز افراد مبتلا به آلزایمر تشکیل می‌شوند.

محققان دریافتند در بین افراد دارای رسوبات آمیلوئید، روند زوال شناختی در افراد با میزان بالاتر آهن در مغز در طول چند سال آینده سریع‌تر بود. همچنین عملکرد ان‌ها در تست‌های حافظه، زبان و مهارت‌های فکری به مراتب بدتر بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ذخیره آهن در مغز علت اصلی بیماری آلزایمر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..