تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۵ باور نادرست درباره استفاده از کرم ضد آفتاب برای کودکان

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  با توجه به این‌که پوست کودکان از پوست بزرگ سالان بسیار حساس‌تر است، باید مراقبت‌های بیشتری همراه با اطلاعات کاربردی صورت بگیرد. از این رو باور‌های نادرستی هم درباره مصرف ضد آفتاب برای کودکان وجود دارد که در این مطلب قصد داریم این باور‌ها را توضیح دهیم؛ همراه ما باشید.

کودکان نیازی به ضدآفتاب ندارند چراکه پوست‌شان دایم در حال بازسازی است
سوختگی پوست کودکان بر اثر آفتاب، آسیب‌های جدی به پوست آن‌ها می‌زند که گاهی تا بزرگ سالی هم درمان نمی‌شود. اگر از کودکی به پوست فرزندان مان توجه کنیم، در بزرگ سالی پوستی سالم خواهند داشت.

بیشتر بخوانید

فیزیکی یا شیمیایی؛ بهترین ضد آفتاب کدام است؟


پوست کودک با SPF بالا در امان است
این موضوع یکی دیگر از باور‌های نادرست است. SPF یک نشانگر زمان است یعنی بعد از استفاده از کرم ضد آفتاب با درصد SPF معلوم کودک ما چه مدتی می‌تواند در برابر آفتاب باشد. به عنوان مثال اگریک کرم ضد آفتاب با SPF۱۰ روی پوست کودک بمالید، او حدود ۵۰ دقیقه می‌تواند در برابر آفتاب بماند و بعد از آن احتمال آفتاب سوختگی وجود دارد. موضوع مهم‌تر این است که بدانید استفاده از کرم ضد آفتاب به معنای ماندن زیر آفتاب تند تابستان آن هم به مدت طولانی نیست. یادتان باشد کرمی که استفاده می‌کنید باید دستکم ۳۰ SPF داشته باشد و هر دو ساعت یک‌بار تجدید شود.

میزان محافظتی که از پوست کودک می‌کنم، دقیقا معادل SPF نوشته شده روی کرم است
مقدار محافظت از پوست کودک بستگی به حجم کرمی دارد که شما به پوست می‌زنید؛ اگر به اندازه لازم کرم را به صورت کودک نمالید، نتیجه دلخواه حاصل نمی‌شود. ممکن است روی کرم نوشته شده باشد۳۰ SPF، اما اگر کرم را به اندازه لازم استفاده نکنید، این مقدار محافظت به دست نمی‌آید و ممکن است شما معادل یک کرم ضد آفتاب با ۲۰ SPF یا ۱۰ پوست فرزندتان را در مقابل آفتاب ایمن کرده باشید. یک راه خوب برای پی بردن به این‌که ضد آفتاب را به میزان کافی روی پوست زده‌اید یا نه، آن است که وقتی مقدار دیگری ضد آفتاب روی پوست می‌مالید، آن را جذب نمی‌کند.
ضد آفتاب خودمان برای کودک خوب است.

چون پوست کودکان حساس و نازک است، باید محصولاتی کاملا ایمن استفاده کنند و کرم ضد آفتابی که برای‌شان استفاده می‌شود، باید خصوصیاتی داشته باشد که در بزرگ سالان الزامی نیست. مثلا کرم ضد آفتاب کودک حتما باید هایپوآلرژنیک باشد یعنی این‌که عاری از مواد آلرژی‌زا باشد. بهتر است ضد آفتاب کودک بدون اسانس باشد، زیرا اسانس‌ها اغلب حساسیت زا هستند.

در روز‌های ابری نیازی به ضد آفتاب زدن برای کودک نیست
بیش از ۸۰ درصد اشعه UV خورشید در روز‌های ابری به زمین می‌تابد و مانند روز‌های آفتابی باید از پوست کودک محافظت کامل با ضدآفتاب داشته باشیم.

منبع: خراسان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۵ باور نادرست درباره استفاده از کرم ضد آفتاب برای کودکان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..