تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مایکروسافت پلتفرم برنامه‌نویسی جدید خود را معرفی کرد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سال ۲۰۲۰ رسید و شرکت مایکروسافت همواره در تلاش است تا رابط برنامه‌نویسی کاربردی متفاوتی را برای اعمال بر سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ آزمایش کند. از طرفی سرویس قدیمی موجود روی ای‌پی‌آی ویندوز‌های ۳۲ بیتی وجود دارد، همچنین مایکروسافت دیگر پلتفرم جهانی ویندوز یا همان UWP را مد نظر قرار داده است. این پلتفرم یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی جدید است که همزمان با سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ معرفی شد.

اهداف مایکروسافت برای اعمال رابط برنامه‌نویسی کا‌ربردی جدید

پلتفرم جهانی ویندوز یا همان UWP ساخته شده تا به برنامه‌های سیستم‌عامل‌ها اجازه فعالیت روی دستگاه‌های متفاوت را بدهد. این پلتفرم که بر حفظ امنیت اطلاعات کاربری تمرکز بسیاری دارد تنها از طریق سرویس Microsoft Store قابل دانلود است و افراد می‌توانند از آن روی رایانه‌های شخصی، کنسول‌های ایکس‌باکس و همچنین HoloLens استفاده کنند.

مایکروسافت پلتفرم برنامه‌نویسی جدید خودذ را معرفی کرد

با این حال بسیاری از برنامه‌نویسان در توسعه این برنامه دچار شک شده‌اند؛ چرا که پلتفرم جدید، کنترل بسیار زیادی را به شرکت مایکروسافت می‌دهد. از این رو شرکت مذکور روز گذشته در طی کنفرانس Build راه حل تازه‌ای را به مراجعه‌کنندگان پیشنهاد کرد. مایکروسافت اظهار داشت که سعی دارد هر دو پلتفرم را با یکدیگر مخلوط کند تا افراد با محیطی آشناتر سروکار داشته باشند. همچنین گفته شده که سرویس جدید از برنامه‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند و دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی C++ و Net دچار محدودیت نمی‌شوند. این اقدام مایکروسافت همچنین شامل رابط کاربری WinUI می‌شود.

این رابط کاربری همچنین باعث می‌شود برنامه‌ها در دستگاه‌های متنوع‌تری قابل اجرا باشند. در ادامه شرکت مایکروسافت WebView2 را نیز برای برنامه‌نویسان در دسترس قرار داده است. مایکروسافت همچنین قصد دارد در مراسم Build که این روز‌ها در حال برگزاری است، انعطاف‌پذیری پروژه جدیدشان را به نمایش بگذارد. از این جهت قرار شده تا نمونه‌ای از نرم‌افزار نوشته‌شده با زبان C++ که در ۱۵ سال پیش نیز قابل تولید بود را با پلتفرم جدید هماهنگ کند و آن را مستقیماً به دستگاهی مانند iPad وارد کند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مایکروسافت پلتفرم برنامه‌نویسی جدید خود را معرفی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..