تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پشت‌صحنه تبلیغات علیه برنامه راهبردی با چین

این تحلیلگر انگلیسی که مشخص نیست از سوی کدام منبع آگاه ایرانی، کسب خبر کرده می‌گوید که مقام معظم رهبری با پیشنهاد فرماندهان سپاه پاسداران برای افزایش همکاری گسترده نظامی با چین موافقت کرده‌اند. سایمون واتکینس نوشته است که در این همکاری‌ها روسیه نیز نقش کلیدی ایفا خواهد کرد. وی سپس به خطرات همکاری‌های نظامی ایران، روسیه و چین برای منطقه و کشورهای خلیج فارس اشاره داشته و افزوده است که هم‌زمان با استقرار این تجهیزات، روسیه نیز سامانه‌های دفاع موشکی «اس ٤٠٠» را برای مقابله با حملات احتمالی آمریکا و اسرائیل در همین مناطق مستقر خواهد ساخت.

نکته تازه و مهم نویسندۀ انگلیسی که از سوی رسانه‌های غرب برجسته شده این است که مجادلات جاری میان آمریکا، ازیک‌طرف و چین و روسیه، از طرف دیگر، برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران ریشه در همین قرارداد بیست‌وپنج‌سالۀ همکاری‌های نظامی، امنیتی و اقتصادی میان تهران و پکن دارد.
حرف اصلی تحلیل نویسنده انگلیسی این است که اگر تحریم‌های تسلیحاتی ایران در چارچوب برجام در ماه آبان تمدید شود، آنگاه ایران، روسیه و چین به یک خطر جدی نظامی و امنیتی برای کشورهای خلیج‌فارس و حتی ناتو تبدیل خواهند شد و تلاش‌های آمریکا برای مقابله با لغو تحریم تسلیحاتی ایران، اقدامی موجه است.

اظهارات سایمون واتکینس که احتمالاً توسط دیگر مقامات و رسانه‌های غربی تکرار خواهد شد، پرده از مخالفت جدی آمریکا با برنامه راهبردی 25 ساله ایران و چین برداشته و نشان می‌دهد هدف از اشاعه شایعات، فضاسازی برای جلوگیری از لغو تحریم تسلیحاتی ایران و آماده‌سازی کشورهای اروپایی و خلیج‌فارس برای حمایت از موضع آمریکاست.
آمریکا قصد دارد با بهره‌گیری از تحلیل‌های افرادی همچون این نویسنده انگلیسی، لغو تحریم تسلیحاتی ایران را موجب اتحاد نظامی ایران، روسیه و چین جلوه داده و آن را یک تهدید برای اروپا و منطقه القا کند.

این در حالی است که برنامه 25 ساله ایران و چین، دارای ماهیت اقتصادی بوده و تمام قراردادهای پیش‌بینی‌شده در این برنامه شفاف است و قبل از اجرا باید به تصویب مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان برسد.
به‌عبارت‌دیگر طرح شایعات مضحک همچون فروش جزیره کیش به چینی‌ها و ارائه تحلیل‌های به‌ظاهر منطقی در مورد خطرات اتحاد نظامی ایران، روسیه و چین همه باهدف زمینه‌سازی برای ایجاد یک اجماع جهانی علیه لغو تحریم تسلیحاتی ایران دنبال می شود.
لغو تحریم تسلیحاتی ایران نه‌تنها تهدیدی علیه کشورهای منطقه و اروپا نیست بلکه یک فرصت کم‌نظیر برای تقویت امنیت و صلح و مصون‌سازی منطقه در مقابل زیاده‌خواهی‌های کشورهای سلطه‌طلب به‌ویژه ایالات‌متحده آمریکا خواهد شد.

به نظر می‌رسد تا آبان ماه امسال، فضاسازی و تبلیغات آمریکا علیه لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران ادامه خواهد یافت و مسئولین سیاست خارجی و همچنین مجریان دیپلماسی عمومی باید هشیارانه، ترفندهای تبلیغاتی غرب را شناخته و آگاهانه با آن مقابله نمایند.هماهنگی میان ایران، روسیه و چین در این رابطه حائز اهمیت است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پشت‌صحنه تبلیغات علیه برنامه راهبردی با چین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..