تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازار رایانه‌های شخصی در فصل دوم سال ۲۰۲۰ به حالت عادی بازگشته است

به گزارش IDC و گارتنر، عرضه‌ی جهانی رایانه‌های شخصی (PC) در فصل دوم ۲۰۲۰ پس از رفع مشکلات ایجادشده از سوی همه‌گیری کووید در زنجیره‌ی تولید، به حالت عادی بازگشته و پاسخ‌گوی نیازهای مشتریان است؛ البته بنابر هشدار این مؤسسات تحقیقاتی، شاید بازگشت بازار رایانه‌های شخصی موقتی باشد. درخواست برای رایانه‌های شخصی با فراگیری آموزش مجازی و دورکاری، بالا گرفته‌است.

مقاله‌های مرتبط:

عرضه‌ی جهانی رایانه‌های شخصی در فصل دوم ۲۰۲۰، طبق گزارش گارتنر و IDC به ترتیب، ۶۴.۸ و ۷۲.۳ میلیون دستگاه بوده‌است. آمار گارتنر رشد سالیانه‌ی ۲٫۸ درصدی را نشان می‌دهد؛ درحالی‌که این عدد در آمار IDC، ۱۱.۲ درصد است.

تعریف گارتنر و IDC از بازار رایانه‌های شخصی اندکی متفاوت است. داده‌های گارتنر شامل رایانه‌های دسکتاپ، لپتاپ‌ها و دستگاه‌های ممتاز قابل حمل (مانند سرفیس مایکروسافت) بوده و کروم‌بوک‌ها و آیپدها جایی در میان این داده‌ها ندارند؛ اما داده‌های IDC شامل دسکتاپ‌ها، لپتاپ‌ها (شامل کروم‌بوک‌ها) و ورک‌استیشن‌ها بوده و تبلت‌ها و سرورهای x86 شمرده نمی‌شوند.

شرکت محصولات در فصل دوم ۲۰۲۰ سهم بازار در فصل دوم ۲۰۲۰ محصولات در فصل دوم ۲۰۱۹ سهم بازار در فصل دوم ۲۰۱۹ رشد ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ لنوو ۱۶۱۹۷ ۲۵.۰ ۱۵۵۴۱ ۲۴.۷ ۴.۲ HP ۱۶۱۶۵ ۲۴.۹ ۱۳۸۱۰ ۲۱.۹ ۱۷.۱ دل ۱۰۶۴۸ ۱‌۶.۴ ۱۰۶۸۰ ۱۶.۹ -۰.۳ اپل ۴۳۶۸ ۶.۷ ۴۱۵۷ ۶.۶ ۵.۱ ایسر ۴۰۰۷ ۶.۲ ۳۲۴۱ ۵.۱ ۲۳.۶ ایسوس ۳۵۹۳ ۵.۵ ۲۹۶۰ ۴.۷ ۲۱.۴ سایر ۹۸۲۹ ۱۵.۲ ۱۲۶۵۸ ۲۰.۱ -۲۲.۴ مجموع ۶۴۸۰۸ ۱۰۰.۰ ۶۳۰۴۷ ۱۰۰.۰ ۲.۸

در فصل دوم ۲۰۲۰ شاهد بهبود کوتاه‌مدتی در بازار جهانی رایانه‌های شخصی به دلیل رشد چشم‌گیر EMEA بوده‌ایم. پس از اشکالات به‌وجودآمده در زنجیره تولید و فروش در ابتدای ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹، بخشی از رشد فعلی بازار به این علت است که عرضه‌کنندگان و کانال‌های فروش تعداد محصولات خود را توانسته‌اند به نزدیک تعداد معمول برسانند.

فروش رایانه‌های شخصی قابل حمل نیز رشد بالایی نشان می‌دهد که به مواردی مانند دورکاری و آموزش مجازی بازمی‌گردد. البته این افزایش تقاضا پس از ۲۰۲۰ ادامه نخواهد داشت؛ زیرا به دلیل نیازی موقتی در اثر همه‌گیری کووید-۱۹ پدید آمده است.

HP و لنوو بالاترین جایگاه را در میان عرضه‌کنندگان فصل دوم ۲۰۲۰، از آن خود کردند. بنابر گزارش گارتنر، لنوو ۲۵ و HP حدود ۲۴.۹ درصد از بازار را در اختیار دارند. HP شاهد فصل خوبی بوده؛ زیرا پس از تجربه‌ی مشکلاتی در زنجیره تامین، حال در این فصل شاهد رشدی ۱۷ درصدی است.

طبق گزارش IDC، شرکت HP و لنوو به ترتیب ۲۵ و ۲۴.۱ درصد از بازار را در دست داشته‌اند و HP شاهد رشدی بیش از ۱۷ درصد بوده‌است. فهرست عرضه‌کنندگان برتر با دل، اپل و ایسر ادامه می‌یابد.

طبق آمار گارتنر، در ایالات متحده HP با در دست‌داشتن ۳۳ درصد بازار توزیع‌کننده برتر شد. دل نیز پس از HP با ۲۶ درصد در جایگاه دوم ایستاد. در کل طبق اعلام گارتنر، بازار رایانه‌های شخصی ایالات متحده شاهد رشد سالیانه ۳.۵ درصدی، در پنجمین فصل متوالی رشد خود بود. سقوط ۴۴ درصدی رایانه‌های دسکتاپ با رشد دو رقمی رایانه‌های شخصی قابل حمل جبران شد.

بنابر گزارش IDC، بازار ایالات متحده شاهد بهترین فصل خود از زمان پایان ۲۰۰۹ بود. در این فصل ۲۱ میلیون دستگاه در ایالات متحده عرضه شده که رشدی دو رقمی را برای بازار رایانه‌های شخصی این کشور به ارمغان آورده‌است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازار رایانه‌های شخصی در فصل دوم سال ۲۰۲۰ به حالت عادی بازگشته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..