تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از واقعیت‌های ممنوعیت سفر پیروان قادریه به عراق تا شایعه کشته‌شدن افرادی در مرز باشماق

از واقعیت‌های ممنوعیت سفر پیروان قادریه به عراق تا شایعه کشته‌شدن افرادی در مرز باشماق

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ محمدالمحمد کسنزانی رهبر طریقه قادریه چند روز پیش به دلیل یک بیماری در امریکا فوت کرد و دیروز پیکر آن مرحوم را به کردستان عراق بازگرداندند و قرار است امروز جمعه تشییع و تدفین شود.

در حالیکه پیروان طریقت قادریه در شهر‌های ایران و خاصتا کردستان می‌خواستند در مراسم تشییع و خاکسپاری شیخ محمد کسنزانی شرکت کنند، جدای از ممنوعیت آنان از طرف ایران، پسر آن مرحوم هم در نامه‌ای از پیروانشان خواسته‌اند تا کسی به کردستان عراق سفر نکند.

شیخ نهرو در این نامه که رونوشت آن در اختیار ما قرار گرفت، ضمن تسلیت درگذشت آن مرحوم به تمامی پیروان طریقت قادریه، از مردم خواسته است تا برای پیشگیری از ابتلای به بیماری و گرفتاری، در منازل خود عزاداری کنند.

از واقعیت‌های ممنوعیت سفر پیروان قادریه به عراق تا شایعه کشته‌شدن افرادی در مرز باشماق

بیشتر بخوانید

هیچ کس دراثر تیراندازی در مرز باشماق کشته نشده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز گفت: با توجه به شیوع کرونا، بسته‌بودن مرز مسافری باشماق و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان حضور دراویش و مریدان شیخ محمد کسنزانی پیر طریقت قادریه برای شرکت در مراسم تشییع وی در اقلیم کردستان عراق فراهم نیست.

حسین خوش‌اقبال اظهار داشت: بدلیل شیوع کرونا و برای حفظ سلامتی مردم، امکان حضور مریدان طریقه قادریه در عراق فراهم نیست و نیرو‌های مرزبانی اقلیم کردستان هم اجازه ورود ایشان به خاک عراق را نمی‌دهند.

وی افزود: پیروان دراویش کسنزانی قادریه درصدد بودند از طریق این مرز به کشور عراق عزیمت کنند که مرزبانان عراقی بدلیل رعایت شرایط بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مانع عبور این افراد شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: افراد حاضر پس از ممانعت طرف عراقی در صدد بودند که به صورت فشار جمعیت از مرز باشماق عبور کنند که مرزبانان عراقی متوسل به زور و تیراندازی هوایی شدند، اما در این حادثه کسی آسیب ندید و کشته نشد.

وی علت اصلی مخالفت عراق با ورود این افراد را محدودیت‌های مربوط به کرونا اعلام کرد و گفت: این فرد مورد احترام همگان در اقلیم کردستان و کردستان و برخی دیگر از استان‌های کشورمان است و احتمال اینکه در شرایط مناسب برای او مراسم گرفته شود، وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: با وجود شایعات فضای مجازی و رسانه‌های معاند کسی در درگیری مرزی کشته نشده، ولی برای متفرق کردن تجمع‌کنندگان مرزبانان عراقی تیراندازی هوایی کردند.

وی افزود: بخاطر ازدحام جمعیت ۲ نفر از این افراد به صورت سطحی مصدوم شدند که یکی در بیمارستانی در مریوان و یکی در پنجوین عراق تحت درمان هستند و حال عمومی آن‌ها نیز خوب است.

پیام تسلیت استاندار کردستان

چند روز پیش هم استاندار کردستان در پیامی درگذشت پیر طریقت قادریه، شیخ محمد کسنزانی را به مردم کردستان و مریدان وی تسلیت گفت.

بهمن مرادنیا در این پیام آورده بود: با خبر شدیم کە شخصیت نامی و رهبر طریقه قادریه شیخ محمد کسنزانی بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفته و روح پاکش در جوار بارگاە الهی آرام گرفته است.

فقدان این شخصیت بزرگوار، عالم و عارف بی‌گمان ضایعە‌ای بزرگ برای مردم متدین و خصوصا مریدان و دوستداران ایشان در جای جای جهان به شمار می‌رود.

اینجانب درگذشت شیخ محمد کسنزانی رهبر و قطب طریقت قادریە را بە عموم مردم استان کردستان و همە کسانی کە دل در گرو کردار و منش این شخصیت بزرگ دارند تسلیت عرض کرده و از خداوند بخشایندە مهربان برای ایشان آرامش ابدی مسالت می‌نمایم.

از واقعیت‌های ممنوعیت سفر پیروان قادریه به عراق تا شایعه کشته‌شدن افرادی در مرز باشماق

رییس دانشگاه علوم پزشکی و دبیر ستاد مقابله با کرونا استان کردستان هم از خانواده مرحوم شیخ محمد کسنزانی بخاطر توصیه آن‌ها برای برگزار نکردن تجمعات و عزاداری قدردانی کرد.

فرزین رضاعی در پیامش خطاب به شیخ نهرو، پسر مرحوم شیح محمد آورده است؛ ضمن تسلیت بابت فقدان حضرت شیخ محمد کسنزانی به همه مریدان و پیروان ایشان، از پیام حکیمانه آن جناب که توصیه و تاکید به پروهیز از هر گونه تجمع در ایام شیوع کرونا را صادر کردید، از طرف خود و به نمایندگی از جامعه بهداشت و درمان کردستان از شما قدردانی می‌کنم.

به گزارش فارس، شیخ محمد کسنزانی شخصیت نامی و شیخ طریقت قادریه، صبح شنبە هفته جاری بر اثر بیماری در آمریکا و در سن ٨٢ سالگی زندگی دنیایی را بدرود گفت.

شیخ محمد کسنزانی در سال ۱۳۱۷ شمسی در روستای ''کربجنە'' از نواحی شهر ''سنگاو'' در کردستان عراق بە دنیا آمد.

وی علاوه بر علوم تصوف و آداب طریقت، علوم فقه و قرآن کریم و عقاید و ادیان تطبیقى را نیز خواند. او بسیار به تنهایى و مطالعه و جمع کردن و تحقیق در کتاب‌هاى علمى عمومى و به‌ویژه عرفانى علاقه داشت و به این ترتیب بود که کتابخانه بزرگ و با ارزشى از کتاب‌ها و دست‌نوشته‌ها را جمع‌آورى کرده است. ایشان بعد از وفات پدرش شیخ عبدالکریم کسنزانى، او به ریاست طریقت قادریه کسنزانیه رسید.

شایان ذکر است، پیکر مرحوم شیخ محمد کسنزانی امروز در سلیمانیه عراق تشییع خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از واقعیت‌های ممنوعیت سفر پیروان قادریه به عراق تا شایعه کشته‌شدن افرادی در مرز باشماق»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..