تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه هات چاکلت

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، هات چاکلت، یک نوشیدنی گرم است که از مخلوط شیر با شکلات و شکر به دست می‌آید؛ و این نوشیدنی در سراسر دنیا رواج دارد.

هات چاکلت انواع مختلفی دارد و طرز تهیه آن ساده است و یکی از دلایل محبوبیت اش هم همین سادگی آن است.

شکلات داغ یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است. هات چاکلت از نوشیدنی‌هایی است که افراد با سلیقه‌های مختلف از آن استقبال می‌کنند. این نوشیدنی را در هر ساعتی از روز می‌توان میل کرد، ولی نوشیدن هات چاکلت در صبح فواید زیادی برای سلامتی بدن خواهد داشت.

هات چاکلت می‌تواند جایگزین مناسبی برای چایی یا قهوه باشد. به خصوص برای کسانی که خیلی طرفدار قهوه نیستند. در گذشته هات چاکلت را با شکلات خالص تهیه می‌کردند و به همین دلیل طعمی تلخ داشت.

اما بعد از گذشت زمان اسپانیایی‌ها کمی شیرینی به آن اضافه کردند و با طعمی جدید از هات چاکلت رو به رو شدند. امروزه این نوشیدنی را کمی شیرین و به صورت داغ سرو می‌کنند.

مواد لازم برای هات چاکلت برای ۱ فنجان:
شکلات تلخ ۴۰ گرم
شیر ۱ لیوان
شکر ۱ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه هات چاکلت:

شکلات می‌تواند بنا به ذائقه تان تلخ باشد یا میزان تلخی آن کمتر و یا شیرین باشد. شکلات‌ها را خرد کنید؛ و داخل شیرگرم کن بریزید. نصف لیوان شیر به آن اضافه کنید و روی حرارت بگذارید. تا کاملا حل شود. زمانی که شکلات حل شد بقیه‌ی شیر را اضافه کنید. نشاسته ذرت و شکر را با ۳ قاشق شیر حل کنید و به ترکیب شکلات اضافه کنید و هم بزنید، کمی که غلیظ‌تر شد از روی شعله بردارید.

برای تزیین روی هات چاکلت می‌توانید از کف شیر و پودر کاکائو استفاده کنید.

طرز تهیه هات چاکلت با خامه

مواد لازم (برای ۱ نفر):
شیر ۱ لیوان
کافی میکس ۱ بسته
شکلات چیپسی یا تخته‌ای (ترجیحا تلخ) ۴۰ گرم
پودر کاکائو مرغوب ۱ قاشق مرباخوری
خامه ۱ قاشق مرباخوری
شکر (بدلخواه) ۱-۲ قاشق مرباخوری

طرز تهیه هات چاکلت خامه:

شیر را داخل ظرفی می‌ریزیم. سپس پودر کاکائو و شکلات تخته‌ای را به ترتیب اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم.

سپس کافی میکس را داخل شیر می‌ریزیم و هم میزنیم.

سپس ظرف را روی حرارت قرار می‌دهیم و مرتب هم می‌زنیم تا شکلات آب شده و مایه فقط کمی غلیظ شود.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه هات چاکلت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..