تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زوم اپ؛ آیدی پی، سریع‌ترین خدمات بانکی را در جیبتان بگذارید

طی بیش از یک دهه‌ی گذشته به واسطه‌ی گسترش مرزهای نفوذ فناوری، معادلات در حوزه‌های مختلف به هم خورده و مفاهیم جدیدی شکل گرفته است. سیستم بانکداری یکی از  صنایعی است که طی چند سال اخیر بیشترین تأثیر را از فناوری گرفته، بطوریکه با حضور بازیگران جدید در این حوزه، دیگران نمی‌توان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری را تنها بازیگران این صنعت خواند. ظهور انواع روش‌ها و سرویس‌های پرداخت جدید باعث شده تا کاربران راحت‌تر از پیش ، امور مالی خود را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

برای بررسی این موضوع می‌توان مثال فروشگاه‌های اینترنتی را در نظر گرفت. گسترش نفوذ اینترنت و سهولت خرید اینترنتی باعث شده تا طی یک دهه‌ی گذشته تعداد فروشگاه‌های اینترنتی به‌صورت فزاینده‌ای افزایش یابد؛ راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی نیازمند امکاناتی است که یکی از ‌آن‌ها داشتن درگاه بانکی است، اما گرفتن درگاه بانکی کار چندان ساده‌ای نیست؛ حتی می‌توان گفت که داشتن درگاه اینترنتی پرداخت برای برخی فروشگاه‌ها نیز توجیه چندانی ندارد. فروشگاهی کوچک را در نظر بگیرید که فاقد وب‌سایت بوده و ازطریق پلتفرمی نظیر اینستاگرام به فروش محصول می‌پردازد؛ برخی فروشگاه‌های اینترنتی نیز با وجود داشتن وب‌سایت، دانش کافی، زمان یا توجیه اقتصادی کافی برای داشتن یک درگاه بانکی را نداشته و به ناچار از سایر روش‌های پرداخت نظیر انتقال کارت به کارت استفاده می‌کنند که می‌تواند اثر منفی در میزان فروش و رضایت مشتری داشته باشد.

آیدی پی به‌عنوان یک سرویس پرداخت، که جزو نسل جدید خدمات فین‌تک است، سرویس‌های مالی را با کمترین هزینه زمانی، مالی و فنی برای کسب‌وکارها و متقاضیان فراهم می‌کند. در ادامه نگاهی به اپلیکیشن این سرویس و خدماتی که این اپلیکیشن ارائه می‌دهد، خواهیم داشت. بنابر بر تعریفی که خود آیدی پی ارائه کرده، شما  به‌راحتی می‌توانید یک حساب کاربری در آیدی پی ایجاد کنید و نیازی به حفظ کردن شماره کارت یا شماره شبا ندارید چون تمام آن اعداد تبدیل به یک نام کاربری دلخواه شما می‌شود. همچنین می‌توانید برای مشتریانتان آدرس درگاه آیدی پی خود را ارسال کنید تا مشتری با کلیک روی آن به صفحه پرداخت هدایت شود. بعد از پرداخت، وجه به حساب شما واریز و پیامکی برای طرفین ارسال می‌شود.

آیدی‌پی امکان ایجاد درگاه را در کوتاه‌ترین و ساده‌ترین شکل ممکن فراهم می‌کند

بهتر است این قابلیت را با ذکر مثالی توضیح دهیم. تصور کنید که شخصی دارای یک فروشگاه اینستاگرامی  است و از این طریق به فروش کالا و خدمات می‌پردازد. باتوجه‌به اینکه امکان دسترسی به صفحه‌ی پرداخت بانکی با استفاده از اینستاگرام در کشور وجود ندارد، از این‌رو تنها روش پرداخت ، استفاده از راهکارهای انتقال بانکی پول به‌صورت آنلاین یا حضوری و سپس ارسال رسید واریز است. آیدی پی این فرایند را بسیار ساده‌تر کرده است. مالک فروشگاه قادر است با مراجعه به آیدی‌پی و ثبت نام و تکمیل مدارک در این سرویس که  در مقایسه با فرایند ثبت‌نام بانکی بسیار ساده‌تر است، درگاه خود را دریافت کند. درگاه مدنظر شامل لینکی است که با هر نام پیشنهادی از طرف کاربر ایجاد می‌شود. برای مثال همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، آدرس درگاه زوم اپ در آیدی پی به این صورت است:  idpay.ir/zoomapp

رابط کاربری آیدی پی

با استفاده از اپلیکیشن آیدی‌پی، علاوه بر امکان ایجاد یک آیدی که ازطریق لینک و همچنین QRcode قابل دسترسی است، می‌توان مشخصات و ویژگی‌های درگاه خود را تغییر داد. این ویژگی‌های قابل تنظیم شامل مواردی نظیر دریافت اطلاعات از پرداخت کننده (شماره‌ی موبایل، کدملی، آدرس و ...)، کارمزد، اطلاع‌رسانی پرداخت‌ها به پرداخت‌کننده و صاحب درگاه و همچنین ایجاد فیلدهای سفارشی می‌شود.

مزیت استفاده از آیدی پی را نمی‌توان تنها به سهولت استفاده از آن خواند؛ باتوجه‌به انجام تراکنش‌های مالی و افزایش تعداد تراکنش‌ها،  نیاز به مدیریت وجوه واریزی ها و پرداختی های خود ، امری بسیار حیاتی است. با استفاده از این ویژگی آیدی پی، حسابرسی و امکان دسترسی ساده به اطلاعات پرداخت قبلی نیز به‌سادگی انجام می‌پذیرد. یکی دیگر از مزایای استفاده از آیدی‌پی، امکان ایجاد درگاه‌های متعدد است که می‌توانند به یک حساب یا حساب‌های بانکی متفاوتی متصل شوند.

اما امکان ساختن آیدی اختصاصی درگاه را نباید تنها قابلیت اپلیکیشن این سرویس خواند. با استفاده از آیدی‌پی می‌توانید ازطریق شماره‌ی تلفن برای افراد مدنظر پول واریز کنید یا از آن‌ها پول دریافت کرد. برای مثال در صورتی که می‌خواهید به یکی از دوستان خود پول واریز کنید و اطلاعاتی نظیر شماره‌ی کارت، شماره‌ی حساب یا شبا را دراختیار ندارید، می‌توانید تنها ازطریق شماره‌ی تلفن فرد مدنظر که در آیدی‌پی عضو شده، در هر تراکنش تا مبلغ ۵۰ میلیون تومان را واریز کنید. البته این ویژگی آیدی‌پی محدود به واریز نبوده و حتی می‌توان ازطریق آیدی پی از افرادی که شماره‌ی تلفن آن‌ها را دراختیار داریم، درخواست پول کنیم. در این حالت پیامی به گیرنده ارسال می‌شود که حاوی آیدی اختصاصی به‌همراه مبلغ درخواستی است.

پرداخت انواع قبوض، خرید شارژ برای موبایل، پرداخت ازطریق QRCode و ارائه وب‌سرویس برای درگاه‌های ایجاد شده به منظور استفاده در وب‌سایت را باید از قابلیت‌های دیگری خواند که ازطریق اپلیکیشن آیدی پی دراختیار کاربران قرار می‌گیرد.

آیدی‌پی قابلیت دیگری با نام بازاریابی دارد که امکان درآمدزایی در صورت معرفی این سرویس را فراهم می‌کند. هر کاربر در صورت معرفی آیدی‌پی ازطریق کد معرفی یا لینک مخصوص، از تمام تراکنش‌هایی که کاربر دعوت شده در آیدی‌پی انجام دهد، مبلغی دریافت می‌کند. این مبلغ ۱۰ درصد از کارمزدی است که آیدی‌پی از هر تراکنش کاربر ثانویه دریافت می‌کند.

اپلیکیشن آیدی پی برای دو پلتفرم اندروید و iOS منتشر شده است.

دانلود اپلیکیشن




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زوم اپ؛ آیدی پی، سریع‌ترین خدمات بانکی را در جیبتان بگذارید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..