تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انویدیا با گذر از اینتل سومین شرکت با ارزش حوزه‌ی نیمه هادی لقب گرفت

ظاهرا ارزش سهام انویدیا در مسیری طولانی ازلحاظ افزایشی قرار دارد. همین افزایش ارزش سهام، ارزش بازار را نیز به‌دنبال دارد و برای اولین‌بار، تیم سبز را در جایگاهی تاریخی در میان تولیدکننده‌های نیمه‌هادی در جهان قرار می‌دهد. آن‌ها موفق به تصاحب جایگاه اینتل شدند و اکنون به‌عنوان سومین تولیدکننده‌ی بزرگ نیمه‌هادی در جهان ازلحاظ ارزش بازار شناخته می‌شوند.

ارزش سهام انویدیا در جدیدترین گزارش‌های مالی به ۴۰۵/۸۲ دلار رسید. این رقم، ارزش کل بازار شرکت آمریکایی را به ۲۴۹/۶۳ میلیارد دلار می‌رساند. درمقابل، سهام اینتل در قیمتی حدود ۵۸/۲۳ دلار معامله می‌شود و تیم آبی، ارزش بازار ۲۴۶/۵۷ میلیارد دلاری دارد.

عرضه‌ی احتمالی کنسول‌های بازی جدید، تأثیر زیادی بر افزایش ارزش سهام انویدیا داشته است

رشد سالانه‌ی ارزش سهام انویدیا، ۶۸ درصد گزارش می‌شود. در همین دوره‌ی زمانی، شاخص بورس شرکت فیلادلفیایی رشد ‍‍۱۱ درصدی را تجربه کرد. همان‌طور که گفته شد، انویدیا اکنون سومین شرکت ارزشمند جهان در صنعت نیمه‌هادی به شمار می‌آید. TSMC و سامسونگ، شرکت‌‌هایی هستند که در این رتبه‌بندی بالاتر از انویدیا قرار می‌گیرند.

یکی از مهم‌ترین المان‌هایی که به رشد بی‌سابقه‌ی ارزش سهام انویدیا انجامید، در بازار کنسول‌های بازی دیده می‌شود. عرضه‌ی احتمالی نسل جدید کنسول‌های بازی در سال جاری باعث شد تا انویدیا به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی اصلی پردازنده‌های گرافیکی، مورد توجه جدی سرمایه‌گذاران قرار بگیرد. به‌هرحال کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که معرفی و عرضه‌ی کنسول‌های بازی جدید به بازار، منجر به شکل‌گیری یک چرخه‌ی ارتقا جدی در بازار پردازنده‌ی گرافیکی می‌شود.

انویدیا

تحلیل‌گران اعتقاد دارند با عرضه‌ی کنسول‌های بازی جدید، آمار فروش انویدیا باز هم بیشتر می‌شود و گیمرهای کامپیوتر شخصی نیز برای به‌روزرسانی پردازنده‌های خود تصمیمی جدی می‌گیرند. درنتیجه احتمالا پیش‌بینی اجماعی تحلیل‌گران که رشد انویدیا را برای نیمه‌ی دوم سال جاری ۱۶ درصد بیان کرده بودند، شکسته شود. ویوک آریا، تحلیل‌گر Bank of America می‌گوید با افزایش فروش پردازنده‌ها و شکل‌گیری چرخه‌ی جدید ارتقا GPU، ارزش سهام انویدیا بیشتر می‌شود. او پیش‌بینی اولیه‌ی خود برای ارزش سهام را از ۴۲۰ به ۴۶۰ دلار افزایش داد.

مقاله‌های مرتبط:

تحلیل‌گر BMO Capital چندی پیش عنوان کرده بود که انویدیا با رشد در بخش دیتاسنتر هم شانس زیادی در افزایش ارزش بازار خواهد داشت. امبریش سریواستا گفته بود که رشد کسب‌وکار دیتاسنتر تیم سبز می‌تواند به ابعاد ۲۰ میلیارد دلاری کسب‌وکار در این بخش بینجامد. او می‌گوید در طولانی مدت می‌توان درآمد به ازای هر سهم را برای انویدیا، ۲۰ دلار تخمین زد.

یکی از دلایل دیگر در افزایش ارزش سهام انویدیا در ماه‌های گذشته را می‌توان در فروش بسیار بالا در فصل اول سال مالی ۲۰۲۱ مشاهده کرد. درآمد شرکت در آن فصل، با رشد ۳۹ درصدی نسبت به سال قبل به ۳/۰۸ میلیارد دلار رسید. به‌علاوه، درآمد از بخش دیتاسنتر هم برای اولین‌بار از رکورد یک میلیارد دلار عبور کرد. فروش بالای انویدیا، علاوه بر تمایل شدید بازار به پردازنده‌های گرافیکی خصوصا در صنعت خدمات ابری، به بازی‌های باکیفیت جدید با پشتیبانی از فناوری انقلابی RTX Ray Tracing هم مربوط می‌شود. به‌هرحال با وجود چالش‌هایی که ویروس کرونا تاحدودی در بخش‌های تولید و بازاریابی ایجاد کرد، سیاست‌های کار در خانه باعث شد تا حتی محصولات گیمینگ مانند پردازنده‌های گرافیکی نیز رشد فروش خوبی را تجربه کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انویدیا با گذر از اینتل سومین شرکت با ارزش حوزه‌ی نیمه هادی لقب گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..