تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشگاه‌های بزرگ از ترامپ شکایت کردند!

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشگاه هاروارد و موسسه فناوری ماساچوست، یا همان MIT، از دونالد ترامپ به دنبال اعمال قوانین جدید برای مهاجرین و دانشجویان خارج از کشور شکایت کردند. بر اساس قانون جدید، دانشجویان بین‌المللی ناچارند در کلاس‌های حضوری شرکت کنند و داخل آمریکا بمانند. وکلای دو دانشگاه مذکور معتقدند چنین قوانینی بسیار خودسرانه و غیر اخلاقی هستند و همچنین نوعی دخالت در قدرت تصمیم‌گیری دانشجویان به حساب می‌آیند.

وکلای مذکور از دادگاه خواسته‌اند تا قانون مورد نظر را لغو کند و محدودیت دانشجویان را از بین ببرد. قانون مذکور که با عنوان ICE شناخته می‌شود در تاریخ ۶ جولای در دادگاه‌ها مطرح شد. آی‌سی‌ای به دانشجویان بین‌المللی تاکید می‌کند که آن‌ها باید در کلاس‌های حضوری شرکت کنند و داخل آمریکا بمانند؛ در غیر این صورت کشور عواقب بدی را در رابطه با حکم مهاجرت آن‌ها برایشان اعمال می‌کند.

بر اساس قانون مورد نظر دانشجویان جدیدی که از ابتدا کلاس‌های خود را به صورت آنلاین مشاهده کردند از ویزای آمریکا برخوردار نخواهند شد. همچنین گفته می‌شود دانشجویان قدیمی که پیش از تصویب قانون از کشور خارج شده‌اند دیگر قادر به بازگشت نیستند و ویزای ورود دوباره دریافت نخواهند کرد.

شکایت از ترامپ

بیشتر بخوانید

اهمیت بالای کلاس‌های آنلاین

وکلای دانشگاه‌های هاروارد و ام‌آی‌تی در لایحه خود اظهار کردند: "امکان تحصیل از راه دور طی دوره شیوع ویروس کرونا یک مسئله بسیار مهم است که تمامی دانشگاه‌ها باید آن را فراهم سازند و قابلیت آن را در اختیار محصلین قرار دهند". این در حالی است که قانون جدید لازم می‌داند دانشجویان برای جلوگیری از دیپورت شدن و اخراج از کشور لازم است در کلاس‌ها شرکت کنند. این در حالی است که کلاس‌های حضوری چند هفته دیگر آغاز خواهند شد و عموم محصلین در تعطیلات بین‌ترم قرار دارند.

این قانون به هیچ وجه تحصیل از راه دور را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم نساخته و نیاز می‌داند تمامی افراد باید به صورت حضوری در کلاس‌های شرکت کنند مگر آن که کلاس‌ها به کلی آنلاین برگزار شوند. به دنبال این مسائل، وکلای مورد نظر سعی دارند به هر نحوی شده این قانون را باطل کرده و کار را برای دانشجویان خود آسان سازند. از آن جایی که شیوع ویروس کرونا می‌تواند سلامت بسیاری از افراد را به خطر بیاندازد، حضور در کلاس‌ها می‌تواند عواقب بدی را برای محصلان به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشگاه‌های بزرگ از ترامپ شکایت کردند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..