تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش‌های عجیب در فضای مجازی به درگذشت آهنگساز مشهور!

روز دوشنبه شانزدهم تیرماه بود که رسانه‌های داخلی و خارجی خبر درگذشت انیو موریکونه آهنگساز برنده جایزه اسکار و خالق موسیقی متن فیلم‌هایی چون «خوب، بد، زشت» و «ماموریت» در سن ۹۱ سالگی را منتشر کردند.

این استاد موسیقی ایتالیایی در طول ۵۰ سال بیش از ۵۰۰ موسیقی برای فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی ساخت و هم برای این حجم از کار و هم برای کیفیت بی نظیر آثارش شناخته شده بود. حداقل یک دوجین از این آثار به آثار کلاسیک و فراموش نشدنی سینما بدل شده‌اند که موسیقی فیلم‌های وسترن اسپاگتی دهه ۱۹۶۰ از جمله «خوب، بد و زشت» و «روزی روزگاری در غرب» از جمله آن‌ها هستند. موسیقی متن فیلم‌های «ماموریت» و «سینما پارادیزو» در دهه ۱۹۸۰ هم از این جمله‌اند.

موریکونه ۶ بار نامزدی اسکار را کسب کرد که برای ساخت موسیقی فیلم‌های «روزهای بهشت»، «ماموریت»، «تسخیرناپذیران»، «مالنا» و «هشت نفرت‌انگیز» بود. او برای این فیلم آخر سرانجام جایزه اسکار را کسب کرد. سال ۲۰۰۶ آکادمی اسکار یک اسکار افتخاری برای مشارکت وی در هنر موسیقی در سینما به وی اهدا کرد. او یکی از ۲ چهره عرصه موسیقی است که در تاریخ اسکار جایزه اسکار افتخاری برای مجموعه آثارش دریافت کرد. این هنرمند با کارگردانان بسیاری چون سرجو لئونه، برناردو برتولوچی، رومن پولانسکی، فرانکو زفیرلی، الیور استون، کوئنتین تارانتینو، جوزپه تورناتوره، و پیر پائولو پازولینی همکاری داشت.

اما یکی از نکات قابل توجهی که پس از انتشار خبر درگذشت این آهنگساز برجسته دنیای سینما در فضای مجازی بسیار به چشم آمد سیل پیام‌های تسلیتی بود که از جهات مختلف به خورد مخاطبان شبکه‌های مجازی داده شد.

پیام‌های همدردی که فارغ از علاقه‌مندی برخی هنرمندان، نوازندگان و شنوندگان واقعی موسیقی که همواره به آثار موسیقایی بزرگان جهان در طول فعالیت‌های خود در شبکه مجازی توجه ویژه‌ای داشته و دارند، شرایطی را فراهم کرد که خیلی‌ها حتی بدون شناخت از این هنرمند مطرح موسیقی به ابراز ارادت غمگینانه خود از مرگ یک استاد موسیقی با شکلک‌ها و ای موجی‌های مختلف بپردازند!

بسیاری از این کاربران حتی یک بار هم با آثار موریکونه مواجه نشده نبودند، به خاطر اینکه از قافله پرسرعت دنیای مجازی جا نمانند سعی کردند با نمایش متفاوت‌ترین عکس‌ها و پوسترهای جناب موریکونه فقید که حتی در آلبوم خانوادگی او هم یافت نمی‌شد، در فضای مجازی عرض اندام کنند. عرض اندامی که غیر واقعی بودن ارادت‌های آن با توجه به سابقه و پیشینه برخی از کاربران کاملاً مشخص بود که فقط برای جلب توجه بیشتر و رخ نمایی بود.

۲۴۱۲۴۱




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش‌های عجیب در فضای مجازی به درگذشت آهنگساز مشهور!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..