تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اینتل پردازنده‌های جمینی لیک را بازنشسته کرد

اینتل بالاخره خانواده‌ی پردازنده‌ی جمینی لیک (Gemini Lake) را رسما بازنشسته کرد. از مدت‌ها پیش که نسل جدید به‌نام Gemini Lake Refresh معرفی شده بود، پایان عمر این خانواده پیش‌بینی می‌شد. پردازنده‌های جمینی لیک سال ۲۰۱۷ به بازار معرفی شده بودند و در دسته‌ی پردازنده‌های پایین‌رده و کم‌توان قرار می‌گیرند. البته بازار هدف آن‌ها کامپیوترهای رومیزی و همراه و همه‌کاری (All in One) است. پردازنده‌ی مذکور براساس معماری Goldmont Plus و مبتنی‌بر روش ۱۴ نانومتری طراحی و ساخته می‌شوند.

خانواده‌ی جمینی لیک در دسته‌‌های تجاری پنتیوم سیلور و سلرون به بازار عرضه می‌شوند و حداکثر چهار هسته را به‌همراه فناوری هایپرتردینگ دراختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند. سرعت کلاک پایه برای پردازنده‌های مذکور بین ۱/۱ تا ۲ گیگاهرتز گزارش می‌شود و در کلاک تقویت‌شده، شاهد سرعت ۲/۴ تا ۲/۸ گیگاهرتز هستیم. تمامی پردازنده‌های جمینی لیک از چهار مگابایت حافظه‌ی کش L2 بهره می‌برند.

اینتل سفارش‌گیری برای مدل‌های پنتیوم جمینی لیک را از ۲۳ اکتبر سال جاری متوقف می‌کند و آخرین محصولات نیز تا ۲ آوریل ۲۰۲۱ به‌دست مشتریان می‌رسند. درمقابل، مشتریان سلرون زمان بیشتری خواهند داشت. اینتل می‌گوید این دسته از مشتریان می‌توانند سفارش‌های خود را تا ۲۲ ژانویه‌ی ۲۰۲۱ ارائه کنند و آخرین سفارش‌ها نیز تا ۹ ژوئیه همان سال تحویل داده می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

با بازنشستگی جمینی لیک، مصرف‌کنندگان باید به‌زودی منتظر ارائه‌ی دستگاه‌های پردازشی مجهز به جمینی لیک رفرش باشند. خانواده‌ی رفرش از حیث معماری پردازنده تفاوت زیادی با خانواده‌ی قبلی ندارد و از روش تولید ۱۴ نانومتری بهره می‌برند و حداکثر چهار هسته‌ی پردازشی را با توان طراحی بین ۶ تا ۱۰ وات به کاربر ارائه می‌کنند. پردازنده‌های جمینی لیک رفرش درمقایسه‌با نسخه‌ی قبلی کمی در سرعت کلاک تقویت‌شده بهتر هستند؛ به‌گونه‌ای که نسخه‌ی جدید سرعت تقویت‌شده‌ای بین ۲/۶ تا ۳/۲ گیگاهرتز را به مصرف‌کننده ارائه می‌کنند. اگرچه چنین تغییری آن‌چنان ملموس نیست، پیشرفت نسبتا مناسبی درمقایسه‌با نسل قبلی به‌شمار می‌رود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اینتل پردازنده‌های جمینی لیک را بازنشسته کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..