تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معاون وزیر آموزش و پرورش: وزارتخانه ۱۹۷ هزار نیروی باکیفیت کمبود دارد / امسال ۲۰ هزار نیرو جذب ‌می‌شوند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان رضوی : سیدجواد حسینی ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش سبزوار با بیان اینکه یکی از امراض سازمان اداری ایران که در آموزش و پرورش بیشتر نمود پیدا کرده تمرکزگرایی است، اظهار داشت: در این راستا کارهای زیادی در دست اقدام است و از مهمترین کارها برای عدم تمرکزگرایی، اعطای اختیارات به مدارس و استان‌هاست و به طور جدی در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش ۱۹۷ هزار نیروی باکیفیت کمبود دارد، افزود: در مدارس استثنایی تعداد دانش آموز و معلم باید ۶ به یک باشد که در حال حاضر این عدد ۱۱ به یک است.

حسینی با بیان اینکه امسال ۲۰ هزار نیرو جذب آموزش و پرورش می‌شوند که ۱۵۰۰ نفر آنها جذب سازمان استثنایی می‌شوند، افزود: در حوزه توانبخشی، گفتار درمانی، کاردرمانی و بازی درمانی استاندارد آموزش و پرورش ۲۵ به یک است که در حال حاضر ۱۵۰ یه یک نفر است‌.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۰۰ مدرسه استثنایی و ۲۰ هزار مدرسه پذیرا در حوزه کودکان استثنایی داریم، گفت: با توجه به کمبودی که در این زمینه وجود داشت عملیات ساخت ۲۱۰ مدرسه از ۴ ماه قبل آغاز شد و امروز ۶۶ مدرسه کلنگ‌زنی شده است.

حسینی با تاکید به اینکه امسال سازمان استثنایی ۵۰درصد افزایش اعتبار داشت، عنوان کرد: از سال ۷۰ تاکنون که این سازمان مشغول به کار شده بودجه آن ۸ برابر افزایش پیدا کرده که ۷ برابر آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار نیز در این جلسه گفت: یکی از مهمترین آفت‌های نظام تعلیم و تربیت تمرکزگرایی است.

احمد برادران با بیان اینکه عامل موفقیت نظام‌های آموزشی و تربیتی در دنیا عدم تمرکزگرایی است، افزود: در نظام بودجه‌ریزی کشور این نقص خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰درصد از اعتبارات متمرکز در سازمان‌ها و وزارتخانه‌هاست اظهار داشت: در سال های اخیر اتفاقات خوبی در این راستا انجام شده اما این نقص و تمرکزگرایی در حوزه‌های مختلف وجود دارد. اختیارات باید به اولیای مدرسه واگذار شود و مدرسه محوری را داشته باشیم.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معاون وزیر آموزش و پرورش: وزارتخانه ۱۹۷ هزار نیروی باکیفیت کمبود دارد / امسال ۲۰ هزار نیرو جذب ‌می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..