تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خودروی مفهومی آئودی Q4 ای ترون اسپرت بک رونمایی شد

آئودی تعداد زیادی خودروی الکتریکی در راه بازار دارد و این شرکت تا سال ۲۰۲۵ قصد دارد حدود ۲۰ مدل جدید برقی عرضه کند. سال گذشته دیدیم که کراس‌اور E-Tron به بازار عرضه شد و به همین ترتیب سدان آئودی E-Tron GT نیز به‌زودی وارد بازار خواهد شد. هم‌اکنون خودروساز لوکس آلمانی قصد دارد گزینه برقی دیگری را به سبد رو به رشد محصولات خود اضافه کند: آئودی Q4 E-Tron اسپرت‌بک.

خودروی الکتریکی / electric car آئودی کیو 4 ای ترون اسپرت بک / Audi Q4 E-Tron Sportback Concept مشکی رنگ

آئودی Q4 ای-ترون اسپرت‌بک فعلا به‌عنوان خودروی مفهومی معرفی شده، اما وقتی در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود، هفتمین خودروی الکتریکی به شمار می‌رود که این شرکت تاکنون تولید کرده است.

ظاهر جدید و جسورانه

آئودی Q4 ای-ترون اسپرت‌بک مدلی شاسی‌بلند و مجهز به باتری با نشانه‌هایی از طراحی اسپرت در جلو و عقب است که شباهت بسیاری به مدل مفهومی آئودی Q4 معرفی‌شده در سال گذشته دارد. عناصری مانند سقف شیب‌دار و نیمرخ تیز باعث می‌شود تا Q4 E-Tron اسپرت‌بک به‌صورت «کوپه کراس‌اور» تعریف شود و این خودروی برقی را از نظر طراحی در کلاسی مشابه با خودروهای بنزینی مانند بی‌ام‌و X4، مرسدس بنز GLC کوپه و پورشه ماکان قرار دهد. ظاهر ظریف و جدید به Q4 اسپرت‌بک ضریب درگ کلی ۰/۲۶ را می‌دهد که ۰/۰۱ بهتر از مدل سنتی Q4 E-Tron است. اما به‌راحتی می‌توان Q4 اسپرت‌بک را به‌عنوان بخشی از خانواده E-Tron در هر زمینه دیگری مورد توجه قرار داد.

نمای عقب خودرو شاسی بلند / suv و برقی آئودی q4 ای-ترون اسپرت بک / Audi Q4 E-Tron Sportback Concept

جلوپنجره مصنوعی اسپرت‌بک با برجستگی‌های فلزی شبیه به کراس‌اور معمولی E-Tron و تقریبا یکسان با جلوپنجره جعلی خودروی مفهومی Q4 E-Tron است. چراغ‌های جلوی LED باریک نیز از مدل مفهومی Q4 تقلید می‌کنند، اما انتظار داریم که وقتی مدل تولیدی نهایی وارد بازار شود​، چیزی نزدیک‌تر به چراغ‌های E-Tron داشته باشد. نوار روشنایی LED در عقب نیز تقریبا شبیه اکثر مدل‌های آئودی است.

در داخل، کاک‌پیت مجازی آئودی قرار دارد. صفحه‌نمایش لمسی ۱۲/۳ اینچی در قسمت جلو و مرکز داشبورد قرار می‌گیرد و جلوداشبورد دیجیتالی به همان بزرگی نیز در پشت فرمان قرار گرفته است. تمام این فناوری‌ها کاملا با فضای داخل کابین آمیخته می‌شود. آئودی از آبکاری کروم به‌جای رنگ بهره می‌برد و همچنین از مواد بازیافتی روی صندلی‌ها و کف خودرو به‌جای چرم استفاده می‌کند.

کابین و داشبورد و فرمان و سیستم سرگرمی خودروی الکتریکی مفهومی آئودی / Audi Q4 E-Tron Sportback Concept

مسئولان آئودی همچنین می‌گویند که کابین Q4 E-Tron اسپرت‌بک یکی از جادارترین کابین‌ها در این کلاس است. فاصله محوری ۲،۷۷۴ میلی‌متری و پکیج باتری مسطح این خودروی الکتریکی، در مقایسه با برخی از گزینه‌های دیگر، فضای بالای سر و جلوی پاهای سرنشینان را در جلو و عقب افزایش می‌دهد. مانند اکثر خودروهای برقی گروه خودروسازی فولکس‌واگن، آئودی Q4 E-Tron اسپرت‌بک انیز ز پلتفرم برقی ماژولار تطبیق‌پذیر (MEB) استفاده می‌کند.

باتری

آئودی Q4 E-Tron اسپرت‌بک از باتری ۸۲ کیلووات ساعت و دو موتور الکتریکی، یکی در محور جلو و دیگری در عقب بهره می‌برد. موتور الکتریکی قرار گرفته در عقب ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند، درحالی‌که موتور قرار گرفته در محور جلو ۱۰۰ اسب‌بخار تحویل می‌دهد. این سیستم محرکه به E-Tron اسپرت‌بک قدرت مجموع ۳۰۱ اسب‌بخار می‌دهد و قدرت آن به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. آئودی Q4 اسپرت‌بک به لطف موتورهای الکتریکی خود قادر است در زمان ۶/۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و بیشینه سرعت آن نیز به ۱۸۰ کیلومتربرساعت می‌رسد.

مقاله‌های مرتبط:

ظرفیت پیمایش اسپرت‌بک طبق استاندارد WLTP اروپا، ۴۵۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود، هرچند که این رقم طبق استاندارد ایالات متحده کمتر خواهد بود. اما با حداکثر ظرفیت شارژ ۱۲۵ کیلووات، آئودی Q4 ای-ترون اسپرت‌بک فقط ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا به شارژ ۸۰ درصدی برسد.

به یاد داشته باشید که اسپرت‌بک هنوز یک خودروی مفهومی است. رونمایی از مدل تولیدی آئودی Q4 E-Tron اسپرت‌بک تا اواخر سال ۲۰۲۰ یا اوایل ۲۰۲۱ انجام نخواهد شد و فروش آن از سال بعد آغاز می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خودروی مفهومی آئودی Q4 ای ترون اسپرت بک رونمایی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..