تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کرونا، ویروسی ناشناخته با رفتار بسیار هوشمندانه است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از  وبدا; دکتر ناصر خسروی در برنامه شب‌های بام ایران صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری  افزود: بیماری کرونا یک واقعیتی است که هم کشور و هم دنیا نزدیک ۵ ماه است که با آن درگیر است.
متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه همان روزهای اولی که شیوع بیماری در کشور چین گزارش شد، از دید متخصصان عفونی به عنوان یک بیماری نوپدید با علائم ناشناخته بود که بعد از آنکه این بیماری به کشور رسید این واقعیت را بیشتر لمس کردیم، ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر هم در تشخیص و هم در درمان بیماری کووید_۱۹ با مشکل مواجه‌ایم، در واقع هم علائم و عوارضی که این بیماری ایجاد می‌کند و از طرفی اقداماتی که باید برای درمان بیمار انجام شود با سایر بیماری‌های نوپدید متفاوت است.
وی با بیان اینکه کروناویروس تا الان رفتار منحصر به فردی داشته است، عنوان کرد: از طیف علائمی که در ابتدا ایجاد کرد تا تغییراتی که در ماهیت ویروس و دانسته‌های ما بوجود آمد، روندی را طی کرد تا الان به جایی برسیم که بگوییم این روند ناشناخته است.
خسروی با تاکید بر اینکه هر روز تئوری‌های جدیدی از رفتار پاتولوژی بیماری و عوارضی که در بدن ایجاد می‌کند، مطرح می‌شود که حتی با دانسته‌های ساعت قبل هم فرق می‌کنند، خاطرنشان کرد: علائم بیماری کرونا هوشمندی این ویروس را مشخص می‌کند، در زمستان که فصل شیوع بیماری‌های تنفسی بود، کرونا ویروس این علائم را در فرد مبتلا نشان می‌داد.
متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: برای مثال در ابتدا تظاهر علائم اغلب در دستگاه تنفس به چشم می‌خورد، که شامل، سرفه، تنگی نفس، عطسه و... بود اما الان با ورود به فصل تابستان و بیماری‌های شایع این فصل که اکثرا بیماری‌های گوارشی هستند، ویروس هم این علائم بیماری را نشان می‌دهد، این نشان از هوشمندی این ویروس است که تیم درمان را بازی می‌دهد.
وی اضافه کرد: این تغییرات و علائم هوشمندانه کروناویروس باعث می‌شود که تشخیص بیماری کرونا از بیماری‌های شایع فصل سخت شود.
خسروی تصریح کرد: مشکلی که در آینده نزدیک با آن مواجه خواهیم بود، هم‌پوشانی علائم تنفسی کرونا ویروس با علائم ویروس‌های شایع فصل پاییز خواهد بود، آنفولانزا از اواخر مهر و اوایل آبان شیوع پیدا خواهد کرد که عوارض تنفسی دقیقا مشابه علائم تنفسی کرونا ایجاد می‌کند، در این زمان است که افتراق بین این دو ویروس واقعا سخت خواهد بود و تشخیص آن برای بیمار و طبیب کار دشواری خواهد بود.
متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: خطرناک‌ترین قسمت بدن که دچار کرونا ویروس می‌شود، ریه است، آن چیزی که الان در افرادی که فوت می‌کنند با آن مواجه هستیم مشکلات ریوی است، از طرفی مشکلات عروقی است که برای دیگر نقاط بدن ایجاد می‌کند که می‌تواند باعث مشکلات قلبی شود و مریض با مشکل قلبی ناشی از کروناویروس فوت کند.
وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا از دو ارگان حیاتی بدن شامل قلب و ریه اعمال قدرت می‌کند، گفت: علائمی که ذکر شد می‌تواند در هر کدام از سیستم‌های بدن مثل سیستم عصبی، گوارش و... نمودار شود، در حال حاضر شایع‌ترین علت فوت بیماران بر اثر کرونا، عارضه‌های قلبی و عروقی هستند.
خسروی با بیان اینکه بسیاری از بیماران مراجعه کننده با علائم کرونا از اینکه حس چشایی و بویایی خود را از دست داده‌اند شکایت دارند، ادامه داد: این یک عارضه گذرا است که در طول درمان بیماری بازمی‌گردد.
متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد درخصوص این موضوع که فردی اگر یکبار به ویروس مبتلا می‌شود دیگر مبتلا نخواهد شد، عنوان کرد: واقعیت این است که زوایای ویروس کرونا ناشناخته است و نمی‌توان گفت آیا یک بار گرفتاری می‌تواند ایمنی در سال ایجاد کند یا خیر، ویروس‌ها یک خاصیت تغییر پذیری دارند که در هر ویروسی متفاوت است اما در اتباط با کووید_۱۹ مشخص نیست یک بار ابتلا تا چه حد ایمنی ایجاد می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: چه افرادی که مبتلا به کرونا ویروس شدند و چه آن‌هایی که نشدند باید جانب احتیاط را رعایت کنند و همچنان از ماسک استفاده کرده و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
خسروی اضافه کرد: درمان قطعی شناخته شده برای کرونا ویروس وجود ندارد و آنچه الان به عنوان درمان استفاده می‌شود براساس تجربیاتی است که در جاهای دیگر استفاده شده و کپی‌برداری می‌کنیم، تنها دارویی که در حال حاضر مورد قبول همگان است یک آمپول است که قیمت بسیار بالایی دارد و البته به لحاظ پزشکی اعتمادی نیز به آن وجود ندارد.
متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: هیچ کدام از درمان‌هایی که الان درخصوص کرونا در حال انجام است قطعی نیست.
وی اظهار داشت: اولین کاری که در صورت مشاهده علائم بیماری کرونا باید انجام دهیم این است که خود را از دیگران جدا کنیم، بعد از این اقدام باید به پزشک مراجعه کنیم.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کرونا، ویروسی ناشناخته با رفتار بسیار هوشمندانه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..