تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




‍ انتقاد استاندار چهارمحال وبختیاری از جذب نشدن اعتبارات اشتغال توسط برخی دستگاهها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی و عشایری یک ظرفیت بزرگ برای کاهش نرخ بیکاری است، گفت: از این ظرفیت می‌توان در ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در تقویت و توسعه گردشگری، ایجاد مشاغل فناورانه، ایجاد زیرساخت‌های ورزش زمستانه در پیست‌های اسکی و ایجاد مراکز خدمات رفاهی استفاده کرد.

وی علت اصلی جذب نشدن و نبود متقاضی برای دریافت این تسهیلات را عدم اطلاع‌رسانی صحیح برای افراد بیکار دانست و تاکید کرد: دبیرخانه تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری باید روند جذب اعتبارات را با جدیت دنبال و موانع و مشکلات را برطرف کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: فرصت‌های ایجاد اشتغال و استفاده از تسهیلات ارزان قیمت در روستاها برای مردم تبیین شود، زیرا بسیاری از مردم از فرآیند جذب این تسهیلات اطلاع کافی ندارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی یک فرصت برای توسعه گردشگری و ایجاد  اشتغال است، گفت: کارهای خوبی در این حوزه در برخی از شهرستان‌ها صورت گرفته است، اما کافی نیست، می‌توان بناهای تاریخی، مدارس قدیمی و مکان‌های بلااستفاده دولتی را به بخش خصوصی در جهت ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی واگذار کرد.

عباسی اضافه کرد: نظارت کافی در جهت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در این اقامتگاه‌ها باید صورت بگیرد، بانک‌ها نیز موظف هستند سند ملکی این اقامتگاه‌ها را برای پرداخت تسهیلات به عنوان وثیقه قبول کنند، در بحث استحکام بنا نیز طبق موارد قانونی این مسائل در زمان اخذ پروانه تأسیس و بهره‌برداری رعایت شود، این اقامتگاه‌ها باید استحکام کافی را برای اسکان مسافران داشته باشند تا خطری جان گردشگران را تهدید نکند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر تقویت شرکت‌های تورگردانی و گردشگری، یادآور شد: می‌توان از محل کمک‌های فنی و اعتباری و تسهیلات ارزان قیمت به این شرکت‌ها برای خرید اتوبوس یا مینی‌بوس برای جابجایی گردشگران کمک کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: می‌توان گلخانه‌ها را با پیوست گردشگری احداث کرد و بهره‌برداران از این طریق نیز درآمدزایی داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: مدیران حوزه گردشگری و جهادکشاورزی در هر شهرستان به صورت جداگانه هدف‌گذاری برای افزایش مساحت گلخانه‌ها و تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی انجام دهند و در پایان سال گزارش دهند که چه میزان به این هدف‌گذاری نزدیک شده‌اند.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «‍ انتقاد استاندار چهارمحال وبختیاری از جذب نشدن اعتبارات اشتغال توسط برخی دستگاهها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..