تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبعیض نژادی ساختاری در آمریکا؛ داستان تلخ مرگ نوجوان سیاه پوست با صندلی برقی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، موضوع نژادپرستی در آمریکا را نباید محدود به بازه زمانی خاص یا حوزه‌ای ویژه دانست.

تاریخ این کشور نشان می‌دهد که نژادپرستی در آمریکا موضوعی دارای ریشه‌های عمیق در همه عرصه‌های زندگی و ساختاری بوده و سیستم قضایی این کشور بیش از هر ساختار دیگری به این ویروس مرگبار و غیرانسانی دچار است.

آمریکا که در بیش از یک ماه گذشته، شاهد اعتراض‌های سراسری به خشونت پلیس و تبعیض نژادی ساختاری بود، در تاریخ کوتاه ۲۴۴ ساله خود، موارد زیادی از تبعیض نژادی سیستماتیک را به اقلیت‌ها و سیاه پوستان این کشور تحمیل کرده است.

تبعیض نژادی ساختاری در آمریکا؛ داستان تلخ مرگ نوجوان سیاه پوست با صندلی برقی

به گزارش پایگاه «ویرجین»، «جورج استینی»، پسربچه ۱۴ ساله سیاه پوست را باید نخستین آمریکایی آفریقایی تباری دانست که در قرن بیستم در آمریکا با صندلی برقی اعدام شد.

این نوجوان سیاه پوست که به قتل دو دختر سفیدپوست ۱۱ و ۷ ساله که جسدشان در نزدیکی محل سکونت وی و خانواده اش پیدا شده بود، متهم شده بود، در طول محاکمه ۲ ساعته و حتی روز اعدام بار‌ها تاکید کرده بود که بی گناه است.

هیئت منصفه دادگاه رسیدگی به اتهام «استینی» نوجوان، پس از ۱۰ دقیقه، حکم اعدام وی را با صندلی برقی صادر کرد.

وی قبل از اعدام، ۸۱ روز بدون این که بتواند با والدینش ملاقات کند، در سلولی انفرادی در ۸۰ مایلی شهر محل زندگی خود نگهداری شد.

تبعیض نژادی ساختاری در آمریکا؛ داستان تلخ مرگ نوجوان سیاه پوست با صندلی برقی

اعدام وی از طریق وارد کردن ۵ هزار و ۳۸۰ ولت برق به سرش انجام شد اما ۷۰ سال بعد از این اعدام، یک قاضی اهل «کارولینای جنوبی» بی گناهی وی را ثابت کرد.

این رویداد نشان دهنده عمق ریشه‌های معضل نژادپرستی در سیستم قضایی آمریکاست که «لینچ کردن سیاه پوستان» (اعدام غیرقانونی دردناک که در بازه زمانی قرن ۱۸ تا دهه ۱۹۶۰ عمدتا علیه سیاه پوستان استفاده می‌شد) را اکنون به شیوه‌های مدرن تری انجام می‌دهد.

تبعیض نژادی ساختاری در آمریکا؛ داستان تلخ مرگ نوجوان سیاه پوست با صندلی برقی

براساس بررسی‌های انجام شده، سیاه پوستان آمریکایی بیش از سفیدپوستان این کشور با محکومیت اعدام مواجه می‌شوند؛ به ویژه اگر قربانی آنها، فردی سفیدپوست باشد.

تا سال ۱۹۳۰، دو سوم اعدام شدگان آمریکایی سیاه پوست بودند؛ تا سال ۱۹۵۰، ۷۵ درصد اعدام شدگان در جنوب آمریکا، سیاه پوست بودند.

سیاه پوستان آمریکایی در سیستم قضایی آمریکا با مشکل مجازات‌های مغرضانه مواجه هستند؛ به عنوان مثال در ایالت «لوئیزیانا» آمریکا شانس اعدام مرتکبان به قتل برای افراد سیاه پوست ۹۷ درصد بیشتر از همتایان سفیدپوست آن هاست.

در این ایالت تاکنون هیچ سفیدپوستی به دلیل قتل یک فرد سیاه پوست اعدام نشده است؛ در ایالت «جورجیا» نیز افراد متهم به قتل افراد سفیدپوست ۱۷ برابر بیشتر از افراد متهم به قتل افراد سیاه پوست در معرض مجازات اعدام قرار دارند.

آمریکایی‌های سیاه پوست که ۱۲ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، ۴۴ درصد جمعیت زندانیان این کشور را به خود اختصاص داده اند.

منبع: میزان

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبعیض نژادی ساختاری در آمریکا؛ داستان تلخ مرگ نوجوان سیاه پوست با صندلی برقی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..