تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تقویت اکران آثار، هدف اصلی جشنواره تلویزیونی مستند

محسن اردستانی، مستندساز حوزه مقاومت درباره جشنواره تلویزیونی مستند به خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این جشنواره جزو جشنواره‌هایی است که به آن اعتنا می‌شود و از آنجا که در ساختار تلویزیونی به وجود آمده، در بحث اکران‌های این جشنواره شاهد مخاطبان میلیونی هستیم. در اصل جشنواره توانسته جای خود را در حوزه مستندسازی باز کند و معتقدم جشنواره تلویزیونی مستند رتبه دوم و سوم را در حوزه مستندسازی کشور دارد.

وی افزود: در اکران‌های مردمی جشنواره‌های دیگر حوزه مستند نهایتاً ۲ هزار مخاطب پای تماشای یک اثر مستند می‌نشینند؛ در حالی که در روند جشنواره تلویزیونی مستند و اکران‌های آن میلیون‌ها مخاطب به یک اثر امتیاز می‌دهند. این مسئله به گونه‌ای است که در اخبار خوانده بودم برخی آثار در جشنواره‌های دیگر مورد اعتنا قرار نگرفته بودند، اما در این جشنواره توانسته بودند به درخواست بازپخش دوباره برسند.  این موضوع نشان می‌دهد که جشنواره از جایگاهی مهم در حوزه مستندسازی برخوردار است.

کارگردان مستند «فاتحان فردا» با تاکید بر اینکه تلویزیون در حوزه اکران همیشه خانه اصلی مستندسازان بوده است، تصریح کرد: این مسئله با تغییر مدیران دچار تغییراتی می‌شود و متاسفانه در شبکه‌های غیر از «مستند» یا «افق» نرمشی برای ساخت مستند دیده نمی‌شود و بیشتر موسسات بیرونی در این حوزه ورود کرده‌اند. علی رغم همه این مسائل، اما قطعا محفل پخش آثار مستندسازان همیشه صدا و سیما بوده و همچنان نیز شاهد هستیم که برخی از آثار رکورد مخاطبان را در پخش تلویزیونی به دست می‌آورند.

اردستانی در ادامه اظهار داشت: شاید این طور تصور شود که در جشنواره تلویزیونی مستند قرار است چندین اثر به نمایش در آید و بعد به برگزیدگان آن جایزه داده شود. در حالی که معتقدم این روند در این جشنواره کاملاً متفاوت است و موضوع اصلی بحث اکران آثار است و جایزه در حاشیه جشنواره محسوب می‌شود. نمی‌توان این مسئله را نادیده گرفت که قطعاً تلویزیون می‌تواند فضای بهتری را برای اکران آثار فراهم کند.

وی درباره حضور مستند‌هایی با مضامین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در این جشنواره بیان کرد: بنده با تفکیک سازی جشنواره‌ها به این معنا که بگوییم یک جشنواره انقلابی است اما دیگری نیست، مخالفم. مگر می‌شود کسی در جمهوری اسلامی زندگی کند، اما واقعیتی به اسم مدافعان حرم را نبیند؟ قطعا چنین فردی در حال جعل تاریخ است. اینکه تصور کنیم رزمندگان و مدافعان حرم افراد جدایی هستند کار غلطی است؛ از طرف دیگر موضوع جنگ نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا یکی از بهترین موضوعات برای ساخت آثار داستانی و مستند به شمار می‌رود و حتما مستندسازان ما در این حوزه جایگاه خوبی دارند، هر چند که کیفیت آثار متفاوت است.

کارگردان مستند «کرار» با تاکید بر اینکه هنوز در کشور ما این مسئله که افراد برای تماشای مستند پولی بپردازند، نهادینه نشده است، گفت: طبیعتا اصلی‌ترین مسئله برای فیلمساز و مستندساز این است که اثرش دیده شود و قطعا رسانه ملی می‌تواند یکی از مولفه‌های اثرگذار در تقویت تعداد مخاطبان آثار مستند در زمان اکران آن‌ها باشد و طبیعی است که وقتی این مهم در قالب یک جشنواره اجرایی می‌شود، فضای رقابتی شکل می‌گیرد که مسئله بسیار مهمی است.

اردستانی خاطر نشان کرد: جشنواره تلویزیونی مستند قابلیتی اضافه شده به رسانه ملی در کنار شبکه مستند است که امیدوارم این جشنواره تداوم داشته و به شبکه‌های دیگر نیز تسری پیدا کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تقویت اکران آثار، هدف اصلی جشنواره تلویزیونی مستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..