تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کرونا شنا را در چشمه علی متوقف نکرد!/ پاسخ تأمل‌ برانگیز میراث فرهنگی شهرری

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تابستان برای کودکان یادآور فراغت از تحصیل و گشت و گذار آزادانه است. آن‌ها ترجیح می‌دهند در فصل گرما همراه با خانواده به طبیعت پناه ببرند و از خنکای خدادادی حاصل از جاری شدن چشمه‌ها و رودخانه‌ها لذت ببرند. یکی از چشمه‌های تاریخی که از گذشته تا به حال به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای تفریح تابستانی خانواده‌ها و کودکان شناخته شده، در شهر ری قرار گرفته است. این چشمه، چشمه علی است.

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری برای جلوگیری از تجمع در اطراف چشمه علی چه می‌کند؟

چشمه‌علی این روز‌ها هم به روایت تصاویر، پذیرای کودکان زیادی است؛ اما این موضوع با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، چندان خوشایند و شادی‌بخش نیست. این اتفاق می‌تواند زمینه افزایش ابتلا به ویروس مذکور و مرگ و میر ناشی از آن را بیشتر فراهم کند.

بیشتر بخوانید

ما با همین دغدغه به سراغ امیر مصیب رحیم زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری رفتیم و از او پرسیدیم چه اقدامی برای ممانعت از تجمع کودکان در اطراف چشمه‌علی و حفاظت از جان آینده‌سازان کشورمان انجام داده‌اند؟

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری برای جلوگیری از تجمع در اطراف چشمه علی چه می‌کند؟

امیر مصیب رحیم زاده، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری در این باره به خبرنگار ما گفت: تابلوی شنا ممنوع در محل چشمه‌علی نصب شده است، اما افراد و کودکانی که برای گذراندن اوقات فراغت به این محل مراجعه می‌کنند، قوانین مرتبط به شرایط فعلی کشور را رعایت نمی‌کنند. بنابراین نیروی انتظامی نیز باید به ما کمک کند تا بتوانیم از تجمع در اطراف چشمه‌علی و آبتنی در آب این چشمه تاریخی ممانعت کنیم. ما قدرت اجرایی لازم و کافی برای این کار نداشته ایم.

میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ری برای جلوگیری از تجمع در اطراف چشمه علی چه می‌کند؟

او اظهار کرد: از طرف دیگر باید سطح آگاهی افراد نسبت به تبعات تجمع در اطراف چشمه‌علی و تأثیر آن روی سلامت افراد جامعه را افزایش بدهیم. اگرچه ما کودکان و خانواده‌هایشان را ارشاد می‌کنیم و دغدغه سلامت اقشار مختلف جامعه را داریم، اما کار جلوگیری از تجمع اقشار مختلف جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان در اطراف چشمه علی بسیار مشکل است.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کرونا شنا را در چشمه علی متوقف نکرد!/ پاسخ تأمل‌ برانگیز میراث فرهنگی شهرری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..