تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فعالیت شرکت‌های فناوری چینی در آمریکا ممنوع شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا سعی دارد به وضوح اعلام کند که سرویس‌های شرکت‌های هوآوی و ZTE دیگر هیچ جایگاهی در شبکه ارتباطی این کشور ندارند. این سازمان اخیراً به طور رسمی دو شرکت مذکور را با عنوان "تهدید برای امنیت ملی" معرفی کرد و به شرکت‌های دیگر اعلام کرد از این دو شرکت فناوری هیچ گونه محصولاتی خریداری نکنند، در غیر این صورت از دریافت حمایت مالی این سازمان منع خواهند شد.

این حرکت پس از قرار گرفتن نام دو شرکت در لیست سیاه دولت آمریکا کمی نمایشی به نظر می‌آید چرا که پس از اقدام مذکور شرکت‌های مورد نظر عملاً جایگاهی در آمریکا نداشتند.با این حال اقدام اخیر کمیسیون ارتباطات فدرال یک ضربه نهایی به حساب می‌آید و حالا درگاه فعالیت شرکت‌های چینی در آمریکا به کلی بسته شده است.

یکی از مسئولان کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، آجیت پای، اظهار داشت علت اجرای این اقدام حجم بالای شواهد بر علیه دو شرکت چینی بود. وی همچنین اشاره داشت که از قوانین شرکت‌های چینی آن است که با سازمان‌های جاسوسی همکاری داشته باشند و نظارت گسترده‌ای را صورت دهند.

شرکت‌های فناوری چینی در آمریکا ممنوع شدند

بیشتر بخوانید

محکومیت هوآوی و ZTE

مدارک واضحی از سوی کمیسیون ارتباطات فدرال برای اثبات ادعاهایشان ارائه نشده است. مسئولان و مقامات آمریکا نیز در رابطه با مدارک مورد نظر اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار نداده‌اند و از اقدامات هوآوی و ZTE جزئیاتی را برملا نکرده‌اند. گزارش‌های منتشر شده در ماه فوریه حاکی از آن است هوآوی به بخش‌های خصوصی و امنیتی شبکه‌های آمریکا دسترسی داشته اما با تمامی این اوصاف شرکت‌های محکوم چنین ادعاهایی را شدیداً رد کرده و اظهار داشتند تمامی دسترسی‌ها قانونی بوده است.

با توجه به قوانین اعمال شده از سوی کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، کسب و کارهای کوچکی که برای کاهش هزینه از سرویس‌های هوآوری و ZTE خریداری کردند، حالا با ضرر مالی هنگفت مواجه خواهند شد. کمیسیون ارتباطات فدرال سعی دارد این شرکت‌ها را از ضرر دور نگه دارد اما این امری بدیهی است و اقدامات آمریکا باعث می‌شود بسیاری از شرکت‌های کوچک‌تر با عدم موفقیت در ادامه کار روبه‌رو شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فعالیت شرکت‌های فناوری چینی در آمریکا ممنوع شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..