تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فروش خودرو کارکرده کیا سراتو در بازار با خودرو 45

فروش خودرو کیا کارکرده نظیر سراتو آپشنال در بازار ایران نسبت به خرید آن اندکی سخت‌تر است، چرا که خودرو کیا دست دوم می‌تواند دستخوش افت قیمت‌های مختلف و بعضا واهی شده و برخی مشتریان ترجیح می‌دهند تا حد امکان از خرید خودرو کره‌ای کارکرده امتناع کنند و تا حد امکان به سراغ خرید نمونه‌های صفرکیلومتر بروند.

معرفی کیا سراتو آپشنال

کیا سراتو که در کشورهای دیگر با نام کیا فورته نیز شناخته می‌شود، یکی از سدان‌های جمع‌وجور و معروف شرکت خودروسازی کره‌ای «کیا موتورز» است که نسل نخست آن طی سال ۲۰۰۳ میلادی پا به میدان گذاشت. این سدان کامپکت به بازار کشورمان نیز راه یافت و باتوجه‌به بهره‌مندی از ظاهر مناسب به‌علاوه امکانات و توانایی فنی معقول، توانست نظر مثبت مشتریان داخلی را به سوی خود جلب سازد.

اوج محبوبیت سراتو در ایران به نسل دوم این خودرو بازمی‌گردد که طی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ در خطوط تولید شرکت کره‌ای کیا موتورز حضور داشت. محبوبیت این نسل از کیا سراتو در بازار ایران بسیار بالا بود و البته همچنان نیز یکی از خودروهای کارکرده پرطرفدار کشورمان به حساب می‌آید.

از این رو شرکت سایپا که به واسطه تولید خودرو پراید از روزگاران گذشته روابط دیرینه‌ای با کیاموتورز داشت، به سراغ کمپانی کره‌ای رفت و کیا سراتو نسل دوم را با موتور ۱۶۰۰ از سال ۹۳ روانه بازار کشورمان کرد. همچنین شرکت سایپا در سال ۹۴ اقدام به عرضه سراتو ۲۰۰۰ با پیشرانه قدرتمندتر کرد. سایپا ابتدا کیا سراتو مونتاژ را در نسخه کم آپشن به دست مشتریان داخلی رساند که در مقایسه با نسخه‌های وارداتی موجود در بازار از امکانات بسیار کمتر و کابینی با سطح کیفی پایین‌تر رنج می‌برد.

بنابراین شرکت سایپا از تابستان ۱۳۹۶ تصمیم به بهبود این محصول کره‌ای گرفت و کیا سراتو آپشنال ۲۰۰۰ را به بازار معرفی کرد که از امکانات بیشتری همچون: سانروف، سوئیچ هوشمند، حسگرهای پارک عقب، دوربین دید عقب، صندلی‌ها با روکش چرمی و پدال شیفتر سود می‌برد. ناگفته نماند که کیا سراتو آپشنال ۱.۶ لیتری نیز از سوی سایپا به مشتریان تحویل داده شد.

نهایتا پس از اعمال مجدد تحریم‌ها بر صنعت خودروسازی کشورمان و خروج کمپانی‌های بین‌المللی از بازار ایران، تولید سایپا سراتو آپشنال و غیرآپشنال به حالت تعلیق درآمد. در ادامه به مهم‌ترین شاخصه‌های کیا سراتو آپشنال مونتاژ سایپا اشاره خواهیم کرد.

آپشن‌ها و امکانات کیا سراتو آپشنال

شرکت سایپا کیا سراتو مونتاژ را در تیپ‌های ساده و آپشنال به دست مشتریان رسانده است که در این بین سراتو آپشنال از امکانات رفاهی بیشتری بهره می‌برد. در ادامه با مهم‌ترین تجهیزات کیا سراتو آپشنال آشنا خواهید شد:

کروز کنترل، حسگر فاصله سنج عقب، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS، اتولایت، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک دو حالته با روکش چرمی و دکمه‌های کنترل، پدال شیفتر، سیستم صوتی با شش اسپیکر، نمایشگر، سامانه رهیاب، دوربین دید عقب، درگاهUSB، بلوتوث، صفحه کیلومتر سوپر ویژن، دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، پشت سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع خودکار، صندلی‌های جلو با تنظیمات دستی، روکش صندلی چرمی، پورت ۱۲ ولت، سوئیچ هوشمند، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی و گرم‌کن، سانروف.

مشخصات فنی کیا سراتو آپشنال

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، شرکت سایپا خودرو سراتو آپشنال را همراه‌با دو نوع پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۶۰۰ سی سی و ۲۰۰۰ سی سی به بازار ایران ارائه کرده است. پیشرانه۱۶۰۰ سی سی سراتو سایپا قادر به تولید ۱۲۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۶ نیوتن‌متر گشتاور است که به واسطه یک جعبه‌دنده شش سرعته دستی به سوی چرخ‌های جلو ارسال می‌شود‌. شتاب صفر تا صد این سدان ۱۲۴۰ کیلوگرمی را به رقم ۱۰.۳ ثانیه رسانده است. بیشینه سرعت و میانگین مصرف سوخت کیا سراتو آپشنال ۱۶۰۰ نیز به ترتیب برابر با ۱۸۲ کیلومتر بر ساعت و ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

از سوی دیگر سراتو آپشنال ۲۰۰۰ از پیشرانه قدرتمند‌تری سود می‌برد. توان خروجی موتور سراتو آپشنال ۲۰۰۰ برابر با ۱۵۴ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۴ نیوتن‌متر گشتاور بوده و به وسیله یک جعبه‌دنده شش سرعته خودکار به محور جلو انتقال داده می‌شود. کیا سراتو آپشنال ۲۰۰۰ قادر است ظرف مدت زمان ۱۰.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این خودرو ۱۳۱۰ کیلوگرمی برابر ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. همچنین میانگین مصرف سوخت سراتو آپشنال ۲۰۰۰ چیزی در حدود ۷.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

رانندگی با سراتو آپشنال می‌تواند تجربه نسبتا خوبی برای مشتریان به‌ویژه قشر جوان باشد. میزان چابکی این سدان جمع و جور در نوع خود قابل قبول بوده و پایداری مناسبی حین عبور از پیچ‌ها از خود به نمایش می‌گذارد. بااین‌حال سیستم تعلیق اسپرت و نسبتا خشک این خودرو تا حدودی می‌تواند لذت سواری آن را کاهش داده و موجب انتقال برخی ضربات ناشی از ناهمواری‌های سطح جاده به درون کابین شود که قاعدتا می‌تواند اندکی نارضایتی سرنشینان را به‌دنبال داشته باشد.

مزایا و معایب کیا سراتو آپشنال

مواردی همچون طراحی ظاهری مناسب و تا حدی اسپرت، هماهنگی مطلوب پیشرانه و جعبه‌دنده، چابکی قابل قبول و وجود دو نوع قوای محرکه جهت پاسخگویی به نیازهای اقشار مختلف را می‌توان در دسته نقاط قوت این خودرو دسته‌بندی کرد. از سوی دیگر مواردی مانند: تجهیزات کمتر نسبت به نمونه وارداتی، ترمزهای کاسه‌ای چرخ عقب و سطح کیفی پایین‌تر متریال به کار رفته، در کابین نسبت به نمونه‌های وارداتی را می‌توان در دسته موارد انتقادبرانگیز سایپا سراتو آپشنال دسته‌بندی کرد.

وضعیت فروش کیا سراتو آپشنال در بازار ایران

وضعیت فروش کیا سراتو آپشنال در بازار ایران به نسبت در شرایط مناسبی به سر برده و مشتریان داخلی زیادی تمایل به خرید این محصول دارند. از جمله دلایل این امر نیز می‌توان به خدمات پس از فروش گسترده این محصول در سطح کشور و عدم دغدغه خریداران نسبت به تأمین قطعات یدکی و همچنین قیمت نسبتا متعادل‌تر سراتو آپشنال در قیاس با سایر محصولات وارداتی یا چینی موجود در بازار ایران اشاره کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فروش خودرو کارکرده کیا سراتو در بازار با خودرو 45»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..