تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونگی تشخیص تمام شدن صفحه کلاچ

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در کل زمان معقول برای تعویض کلاچ پس از ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر است، اما این عدد با توجه به نوع رانندگی می‌تواند کم و زیاد شود. برای مثال اگر در شهر رانندگی می‌کنید و مخصوصا در ترافیک زیادی باشید، ممکن است این عدد به بین ۳۰ تا ۴۰ هزار کیلومتر برسد. از طرفی اگر کسی در مسیر‌های جاده‌ای یا اتوبانی بیشتر تردد کند و از کلاچ زیاد استفاده نکند، این عدد به ۷۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

چرا کولر خودرو باد گرم می‌زند؟

اما چگونه می‌توان تشخیص داد که دیسک و صفحه خودرو شما نیاز به تعویض دارد؟

برای این کار چندین راه وجود دارد:

*هنگامی که خودرو در حال سکون است، آن را در دنده دو قرار دهیم و سپس شروع کنیم به گاز دادن، اگر خودرو شما خاموش نشود و به راه رفتن ادامه دهد، دیسک و صفحه شما باید تعویض شود و اگر خودرو خاموش شد یعنی در حال حاضر نیاز به تعویض ندارد. البته این روش خیلی دقیق نیست.

*یکی دیگر از نشانه‌های نیاز به تعویض صفحه کلاچ، ضعف خودرو در سر بالایی‌ها است. اگر در سر بالایی‌ها خودرو شما کاهش نیروی شدید داشته باشد یعنی صفحه کلاچ شما تمام شده است.

*بهترین راه برای تشخیص تمام شدن دیسک و صفحه این است که در حال حرکت با سرعت ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر خودرو را در دنده ۴ قرار دهید و پا را تا انتها بر روی پدال گاز فشاز دهید. اگر موتور خودرو شما به صدا افتاد و زوری برای شتاب گرفتن نداشت یعنی دیسک و صفحه شما سالم است، اما اگر به طور ناگهانی شتاب گرفت و کمی پرش داشت، این یعنی دیسک و صفحه با هم درگیر نیست و نیاز به تعویض دارد.

*راه دیگر تشخیص این است که دنده ۱ و عقب خودرو شما به سختی جا می‌رود. اما اگر این امر برای تمامی دنده‌ها باشد، احتمال تمام شدن روغن گیربکس وجود دارد.

منبع: خودروکار

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونگی تشخیص تمام شدن صفحه کلاچ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..